روایتی از مخاطبان میلیونی نوروز و رمضان 

سیدعلی موسوی میرکلایی، مدیرکل سنجش مخاطب سازمان صداوسیما با حضور در استودیو شبکه خبر گفت: بیش از ۳۸ میلیون نفر، برنامه‌های ویژه سحر و افطار ماه رمضان امسال رسانه‌ملی را دیده‌اند. ما هفت نظرسنجی انجام دادیم که نتایج خوبی را از زحمات همکاران در معاونت‌های صدا، سیما و سیاسی سازمان داشتیم. این نظرسنجی‌ها به این شکل است که در هفته اول نوروز برنامه‌های ویژه تحویل سال را و سریال‌ها را و در هفته دوم برنامه‌های ویژه تحویل سال و برنامه‌هایی که در ایام نوروز پخش شد را رصد کنیم. میزان استفاده از برنامه‌های صداوسیما به طور کل امسال حدود ۷۳ درصد بود که درصد بسیار بالایی که از این میزان حدود ۴۹ میلیون نفر افرادی بودند که از برنامه‌های صداوسیما استفاده کردند که این یک رکوردزنی در این حوزه است.
سیدعلی موسوی میرکلایی، مدیرکل سنجش مخاطب سازمان صداوسیما با حضور در استودیو شبکه خبر گفت: بیش از ۳۸ میلیون نفر، برنامه‌های ویژه سحر و افطار ماه رمضان امسال رسانه‌ملی را دیده‌اند. ما هفت نظرسنجی انجام دادیم که نتایج خوبی را از زحمات همکاران در معاونت‌های صدا، سیما و سیاسی سازمان داشتیم. این نظرسنجی‌ها به این شکل است که در هفته اول نوروز برنامه‌های ویژه تحویل سال را و سریال‌ها را و در هفته دوم برنامه‌های ویژه تحویل سال و برنامه‌هایی که در ایام نوروز پخش شد را رصد کنیم. میزان استفاده از برنامه‌های صداوسیما به طور کل امسال حدود ۷۳ درصد بود که درصد بسیار بالایی که از این میزان حدود ۴۹ میلیون نفر افرادی بودند که از برنامه‌های صداوسیما استفاده کردند که این یک رکوردزنی در این حوزه است.
کد خبر: ۱۴۹۸۵۲۶
نویسنده گروه رسانه

مدیرکل سنجش مخاطب سازمان صداوسیما ادامه داد: سریال‌های پایتخت، جانان، قول مردونه و سریال‌های شبکه‌های تماشا و افق، رتبه‌های برتر سریال‌ها را داشتند و در بین برنامه‌های ویژه ایام نوروز هم مردان آهنین بیشترین مخاطب را داشت. در شبکه نسیم هم برنامه ۱۰۰۱ از برنامه‌های برتر نوروزی بود که مردم از آنها استقبال کردند. ما امسال یک رشد حدود ۵ درصدی نسبت به سال قبل و سال‌های گذشته درخصوص میزان مخاطبان برنامه‌های ماه مبارک تلویزیونی داشتیم که حدود ۳۸ میلیون نفر از این برنامه‌ها استفاده کردند، سنجش ما سنجش تلفنی و تبلتی در کل کشور است و گروه سنی ما هم افراد ۱۲ سال به بالا هستند؛ لذا این آمار ما مربوط به اینها است .

موسوی افزود: حدود ۴۰ میلیون نفر آغاز سال را با فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص موضوع سال پای تلویزیون بودند. این رصد آماری است که به طور زنده سنجش کردیم. موسوی درباره شب‌های قدر هم گفت: میزان مخاطب ما در شب‌های قدر حدود ۳۵ میلیون نفر بود، شبکه سه، استانی و شبکه‌های یک و دو شبکه‌های برتر ما برای ویژه‌برنامه‌های شب قدر بودند، درخصوص روز قدس هم از شبکه‌های رادیویی؛ شبکه استانی، شبکه آوا، ایران و پیام شبکه‌های برتر ما بودند. درباره شبکه‌های تلویزیون در روز قدس حدود ۳۱ میلیون نفر استفاده کردند که شبکه‌های برتر؛ شبکه یک، خبر، سه، دو و استانی بودند.

مدیرکل سنجش مخاطب سازمان صداوسیما درباره محتوای برنامه‌های روز قدس هم گفت: درخصوص ایجاد همدلی و مشارکت، نقش سازمان صداوسیما حدود ۸۳ درصد بود، افزایش اطلاعات مخاطبان حدود ۷۷ درصد، نمایش حضور مردم در راهپیمایی روز قدس حدود ۷۷ درصد، حمایت از جبهه مقاومت ۷۵ درصد و آگاهی نسبت به تحولات منطقه ۷۳ درصد از نظر مخاطبان بود.

موسوی در پایان درباره پویش‌ها هم افزود: دو پویش به‌جز پویش زندگی با آیه‌ها رسانه‌ملی امسال کار کرد؛ یکی پویش «نه به تصادف» و دیگری «شش دانگ برانیم» که در پویش نه به تصادف، حدود ۲۵ میلیون نفر مشارکت داشتند و در پویش شش دانگ برانیم، حدود ۱۴ میلیون نفر مشارکت داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها