به گزارش جامجمآنلاین از فارس، احداث بزرگراهها، آزادراهها و جادههای روستایی، کریدورهای اقتصادی و راهسازیهای متعدد پس از انقلاب ۵۷ نقش مهمی در توسعه استان فارس ایفا کرده است.
از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برای استان پهناور فارس در ۴۶ سالی که گذشت میتوان به توسعه زیرساختهای حمل و نقل به ویژه در بخش جادهای اشاره کرد.
یکی از این اتفاقات مثبت، احداث آزادراه چند صد هزار میلیارد ریالی شیراز اصفهان است که تاکنون ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
این آزادراه در مسیر کریدور ارتباطی بین آبهای شمال تا آبهای جنوب کشور واقع شده و علاوه بر این آزادراه کشورهای شمال جمهوری اسلامی ایران را به آبهای جنوب وصل میکند و در اقتصاد استان فارس نقش پررنگی دارد.
طول آزادراهی که فاز اول آن در استان فارس اجرا شده است ۲۲۵ کیلومتر حد فاصل ایزدخواست تا شیراز سه راهی قلات است.
این آزادراه باعث شده حد فاصل زمانی رفت و برگشت از ایزدخواست تا شیراز حدود ۲ ساعت زمان و ۱۳۵ کیلومتر فاصله کم شود.
این امر موجب تسهیل شدن در رفت و آمد، صرفهجویی در زمان مسافران و به خصوص استان فارسیها شده است.
ادامه این آزادراه به سمت بوشهر است که ساخت آن در دست اجراست.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
روزنامه «جامجم» در گفتوگو با عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی کرد
یحیی آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی در گفتوگو با روزنامه جامجم:
در گفتوگو با جواد منصوری به بررسی واقعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و تأثیر آن در امتداد مقاومت از دانشکده فنی تا نسل امروز پرداختیم