جام جم آنلاین؛ آغاز عملیات اجرایی این پروژه با حضور مدیرعامل وقت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و مدیران استان کرمانشاه بود و مسئولین حاضر آنقدر در اجرای این طرح مصمم بودند که همه تصور کردند قرار است همه کم کاریهای گذشته جبران و این طرح ظرف زمان کوتاهی افتتاح شود.
همان زمان حمیدرضا سیدی مدیرعامل وقت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران زمان مورد نیاز برای تکمیل طرح بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه را یک سال اعلام کرد اما گفت که تلاش میشود بخش اصل کار شش ماهه به اتمام برسد و کارهای جانبی پس از آن انجام شود.
بر این اساس باند جدید فرودگاه کرمانشاه باید پاییز سال گذشته تحویل داده میشد اما این طرح تا پاییز سال گذشته تنها ۲۶ درصد پیشرفت داشت یعنی یک چهارم کار انجام شده بود.
پس از آن با قطعیت شهریور سال ۱۴۰۳ را به عنوان زمان پایان پروژه بهسازی باند اعلام کردند و در این بیش از یکسال مردم سختیهای زیادی به دلیل کمبود پرواز در فرودگاه متحمل شدند.
پروژه بهسازی باند باعث شد پروازهای پهن پیکر دیگر امکان نشست و برخاست در باند جایگزین که در گذشته «تاکسی وی» بود و به صورت موقت برای این ایام آماده شده بود را نداشته باشند و از همین رو بسیاری از پروازها از جمله پرواز حج را در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از دست دادیم و مردم کرمانشاه از تهران راهی سرزمین وحی شدند.
به علاوه امکان انجام پرواز بعد از غروب آفتاب و با تاریکی هوا نبود و این امر نیز بر کاهش چشمگیر پروازهای فرودگاه کرمانشاه بسیار تاثیر گذاشت، بگونه ای که در برخی ایام تعداد پروازهای فرودگاه به ۲۰ نشست و برخاست در روز نیز رسید در حالیکه در سال هایی که فرودگاه کرمانشاه رونق داشت ۱۲۰ نشست و برخاست در هفته را هم داشتیم.
فرودگاه استانهای دیگری که تا همین چند سال قبل حتی فرودگاه هم نداشتند رونق میگرفت اما فرودگاه کرمانشاه با ۵۰ سال قدمت از نظر تعداد پروازها افول کرد و در سایه نبود سایز زیر ساخت های مناسب برای حمل و نقل مردم تنها از طریق اتوبوس عازم سفرهای بین شهری می شدند.
مردم همه این سختیها را تحمل کردند به امید آنکه در شهریور ۱۴۰۳ پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه به اتمام برسد و روند پروازها عادی شود، اما شهریور امسال هم گذشت و خبری از افتتاح باند فرودگاه کرمانشاه نبود.
مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه که در این بیش از ۱.۵ سال بارها زمان افتتاح پروژه را به تعویق انداخت اینبار هم گفت که کارهای اصلی باند به اتمام رسیده و کارهای جانبی باقی مانده که تا آبان به پایان میرسد و قطعا در آبان شاهد افتتاح پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه خواهیم بود.
حالا آبان گذشت و آذر هم از نیمه عبور کرده است و باز هم وعدههای بیاتی تو خالی از آب درآمد و باند فرودگاه کرمانشاه افتتاح نشد.
اکنون گفته می شود پیگیری مجوزها در حال انجام است و منتظر وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح این طرح هستیم اما مشخص نیست مردم کرمانشاه باید تا به کی چشم انتظار این پروژه بمانند و با سختی نبود پرواز و بلیط مواجه باشند.
این در حالی است که از ابتدای شروع بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تاکید شد که این طرح مشکل مالی ندارند و منابع آن به صورت کامل به صورت کامل تامین شده است و در تمام این مدت شرایط آب و هوایی را باعث تاخیر در اجرای پروژه اعلام کردند.
مردم کرمانشاه همچنان چشم انتظار هستند تا ببینند وعده بیاتی اینبار چقدر به تاخیر میافتد و آیا افتتاح بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه به پاییز امسال می رسد یا با دهه فجر امسال و یا حتی شاهد هفته دولت سال آینده منتظر افتتاح آن باشیم تا مجوز پرواز صادر شود یا وزیر راه و شهرسازی فرصت کند که برای افتتاح یک باند به کرمانشاه بیاید!
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با «جامجم»:
در گفتوگو با بهرام کلهرنیا، دبیر هفدهمین جشنواره تجسمی فجر عنوان شد
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران درگفتوگو با «جامجم»:
«جامجم» در گفتوگو با مدیر بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، دلایل بروز و راههای مهار فرونشست زمین را بررسی میکند