مدیرکل هواشناسی مازندران

هشدار جاری شدن سیلاب در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: عصر دوشنبه ۳۰ مهر تا اواخر روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه شاهد رگبارهای پاییزی در استان هستیم که با توجه به‌شدت بارش احتمال وقوع سیلاب در استان وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: عصر دوشنبه ۳۰ مهر تا اواخر روز چهارشنبه دوم آبان‌ماه شاهد رگبارهای پاییزی در استان هستیم که با توجه به‌شدت بارش احتمال وقوع سیلاب در استان وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۷۷۹۶۰

 

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، هوشنگ بهزادی مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با تداوم و تقویت سامانه سرد بارشی از عصر دوشنبه ۳۰ مهرماه تا اواخر وقت چهارشنبه دوم آبان‌ماه شاهد بارش متناوب باران (گاهی رگبار و رعدوبرق) و وزش باد نسبتاً شدید در آسمان مازندران هستیم.

 

وی افزود: بارش باران با کاهش محسوس دما، در برخی مناطق با تگرگ و در مناطق سردسیر کوهستانی با بارش برف همراه خواهد بود.مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: طی این مدت بارش در نیمه غربی استان از شدت و مقدار بیشتری برخوردار است.

 

بهزادی با هشدار ️آب‌گرفتگی معابر، طغیان و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خاطرنشان کرد:️ صاعقه و کاهش دید و لغزندگی، رانش، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها در جاده‌ها و محورهای کوهستانی و ️خسارت به سازه‌های کم‌مقاوم و سست‌بنیان از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌شود.وی یادآور شد: باتوجه‌به سردشدن هوا، دمای هوا طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق جلگه‌ای بین ۹ تا ۱۵ درجه پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر پرهیز اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خاطرنشان کرد:

لایروبی کانال‌های آب و دهانه پل‌ها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم‌سازی سازه‌های کم‌مقاوم و سست‌بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تأکید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها