نقشه راه مقاومت در حال و آینده
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

نقشه راه مقاومت در حال و آینده

در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

وقفه‌ای در مسیر مقاومت ایجاد نمی‌‌شود

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: با شهادت یحیی سنوار نه فقط وقفه‌ای در مسیر مقاومت حاصل نمی‌شود، بلکه بدنه جبهه مقاومت و مردمی که حامی این‌ جبهه هستند نیز تقویت خواهد شد. ‌
یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: با شهادت یحیی سنوار نه فقط وقفه‌ای در مسیر مقاومت حاصل نمی‌شود، بلکه بدنه جبهه مقاومت و مردمی که حامی این‌ جبهه هستند نیز تقویت خواهد شد. ‌
کد خبر: ۱۴۷۷۸۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی فضائلی با اشاره به اینکه شهید یحیی سنوار از شخصیت و جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار بود، افزود:‌ شهادت رهبران جبهه مقاومت اما اتفاق تازه‌ای نیست. در  واقع در سطح مقاومت و از جمله حماس سابقه شهادت رهبران جبهه مقاومت را زیاد تجربه کرده‌ایم به ویژه اینکه در ایام اخیر در حزب‌الله نیز این تجربه تکرار شده است.

 

وی درباره اینکه ‌ آیا با شهادت‌ رهبران، چهره‌های شاخص و برجسته مقاومت در مسیر مقاومت خللی ایجاد می‌شود؟ توضیح داد: در اینکه شهادت این چهره برجسته قطعا خسارت و آسیب است، تردیدی وجود ندارد. اما از منظر دیگر ‌در این مسیر هیچ توقفی حاصل نخواهد شد کما اینکه با شهادت رهبران قبلی جبهه مقاومت نیز هیچ توقف و وفقه‌ای در مسیر مقاومت ایجاد نشد.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: در این بین نه فقط وقفه‌ای در مسیر مقاومت حاصل نمی‌شود، بلکه بدنه جبهه مقاومت و مردمی که حامی این‌ جبهه هستند نیز تقویت خواهد شد. در واقع ‌ رهبرانی که جایگزین این شهدا می‌شوند با انگیزه قویتر و روحیه بسیار بالاتری مسیر مقاومت را ادامه می‌دهند.

 

فضائلی یادآور شد: اگر سابقه جبهه مقاومت را بررسی و شرایط را در زمان رهبران قبلی و فعلی مقاومت مقایسه کنیم، مشخص می‌شود که ‌بعد از شهادت رهبران مقاومت شرایط به سطح بالاتری ارتقا پیدا کرده است. برای نمونه پس از شهادت آقای موسوی در حزب الله، آقای سید حسن نصرالله جایگزین ایشان شد و به این شکل شرایط حزب الله ده‌ها مرتبه ارتقا پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه این شرایط پس از به شهادت رسیدن سید حسن نصرالله نیز ادامه پیدا خواهد کرد، توضیح داد: نشانه‌های این روند اکنون نیز قابل مشاهده است.

 

‌ این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: جایگاه، ‌اقتدار و محبوبیت ‌ حماس نیز با شهادت رهبران قبلی آن ‌افزایش پیدا کرد و قطعا با شهادت آقای یحیی سنوار نیز این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و ما شاهد ارتقای حماس و افزایش محبوبیت آن خواهیم بود.

 

فضائلی درباره تاثیر عملیات طوفان الاقصی بر شرایط رژیم صهیونیستی نیز عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی‌ نقطه عطفی در مبارزات مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی است.

 

وی ادامه داد: واکنش‌های دیوانه‌واری که ما بعد از عملیات طوفان الاقصی از رژیم صهیونیستی شاهد هستیم‌، نتیجه آن ضربه سنگین و غیر قابل  جبرانی است که هفتم اکتبر به رژیم صهیونیستی وارد آمد.

 

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: همان زمان نیز رهبر انقلاب فرمودند که رژیم صهیونیستی دیگر به قبل از هفتم اکتبر باز نخواهد گشت و این آسیب ‌ دیگر قابل جبران نیست.

 

فضائلی یادآور شد: بنابراین از واکنش‌های جنون آمیز رژیم صهیونیستی می توان ‌ بخشی از اهمیت و شدت سیلی‌ای را درک کرد که در ‌عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی‌ وارد شد‌‌.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها