غوغای موشکی حزب ا...سند نابودی پدافند رژیم صهیونی

درحالی‌که اکثررسانه‌های غربی پس ازشهادت سیدحسن نصرا...،فرمانده غیور مقاومت اسلامی لبنان مدعی انفعال جبهه مقاومت لبنان در مواجهه با رژیم‌صهیونیستی شده بودند،چندین پاتک گسترده رزمندگان حزب‌ا...به نظامیان صهیونیست در نبردزمینی و موشکباران حیفا این نقشه و استراتژی تل‌آویو را نقش بر آب ساخته است.
کد خبر: ۱۴۷۶۲۵۰
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
حیفا، دومین شهراراضی اشغالی ونبض اقتصادی رژیم اشغالگر قدس، تبدیل به جولانگاه موشک‌های حزب‌ا...شده ومسیر تنفس امنیتی ــ اقتصادی صهیونیست‌هارابیش ازپیش مسدود ساخته است.منابع صهیونیستی طی روزهای اخیر ازشلیک ده‌هاموشک حزب‌ا...به شمال فلسطین اشغالی وهلاکت وزخمی‌شدن تعدادی ازصهیونیست‌ها خبر داده‌اند.رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی هم اعتراف کردندکه تمام تلاش‌هابرای رهگیری موشک‌های شلیک‌شده به‌ سمت حیفا شکست خورده است.حزب‌ا...نیزاعلام کرده است در چهارچوب سلسله عملیات خیبر وپاسخ به تجاوزات وجنایاتی که رژیم‌صهیونیستی علیه غیرنظامیان مرتکب می‌شود، مقاومت اسلامی لبنان با ندای لبیک یانصرا...، پایگاه الکرمل در جنوب حیفا راباموشک فادی۱هدف قرار داد وهمچنان برای دفاع از لبنان و مردم مظلوم و سربلند آن آماده است وهرگز لحظه‌ای از وظیفه خود برای بازداشتن دشمن از قلدرمآبی وتجاوزاتش بازنخواهد ایستاد.
 
محاسباتی که برهم ‌ریخته ‌است
عملیات موفقیت‌آمیز موشکی اخیر حزب‌ا... درحیفا، ازدوجهت اهمیت دارد: نخست این‌که قدرت سازماندهی نظامی ومیدانی مقاومت لبنان در عرصه نبرد با دشمن صهیونیستی را به اثبات می‌رساند. دوم این‌که چنین عملیاتی با موشک‌های جدیدتر صورت گرفته که نشان‌دهنده دسترسی حزب‌ا...به موشک‌های پیشرفته (از نوع دوربرد و میان‌برد) در معادله جنگ اخیر است. پس از شهادت سیدمقاومت، منابع سیاسی ورسانه‌ای غرب،خبراین جنایت رابازتاب داده وآن رانماد ریسک‌پذیری وشجاعت صهیونیست‌های غاصب در جنگ تلفی کردند.حتی تا ساعاتی قبل از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتقام خون شهید نصرا...، شهید هنیه و شهید نیلفروشان،این رسانه‌ها از آغاز عملیات زمینی «محدود و هدفمند» خود در جنوب لبنان خبر دادند. بااین‌حال زمانی که مقاومت لبنان(خصوصا یگان رضوان)نظامیان صهیونیست(که قصدورود به خاک لبنان را داشتند)رازیرآتش سنگین خودقرار داد، رسانه‌های غربی کمترین سخنی از این مقاومت همه‌جانبه و موفقیت‌آمیز به میان نیاوردند. بااین‌حال عملیات موشکی سنگین و پیروزمندانه مقاومت لبنان در حیفا، حتی جایی برای سانسور و لاپوشانی شکست صهیونیست‌ها باقی نگذاشته است. 
 
ضربه پشت ضربه 
سرعت عملیات حزب‌ا... در حیفا و دیگر نقاط اراضی اشغالی به گونه‌ای است که جایی برای تمرکز صهیونیست‌ها بر عملیات‌های قبلی و واکاوی آسیب‌های آن باقی نمی‌گذارد. پس از موشکباران حیفا، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، محل تجمع نظامیان صهیونیست و خودروهای نظامی ارتش اشغالگر در مرکز جل‌العلام را هدف حمله موشکی قرار دادند. همچنین رزمندگان مقاومت لبنان شهرک کفرفرادیم را با موشک‌هدف قرار دادند. در این حمله و همچنین حمله بعدی به محل تجمع نظامیان صهیونیست در پارک مارون‌الراس، ده‌ها صهیونیست کشته و زخمی شده‌اند که مطابق همیشه، رسانه‌ها و منابع امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس حق سخن گفتن از تلفات این عملیات‌ها نداده‌اند. 
 
تاثیر راهبردی عملیات موشکی حزب‌ا... در حیفا
رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی اذعان کردند که برای اولین بار ازسال ۲۰۰۶، موشک‌های حزب‌ا...به قلب حیفا اصابت کرده است. بنابراین می‌توان عملیات پیروزمندانه حزب‌ا... درحیفا رانقطه عطفی درجنگ با رژیم اشغالگر قدس تلقی کرد. این عملیات به‌وضوح نشان داد که حزب‌ا... غافلگیری‌های بیشتری برای دشمن صهیونیستی ایجاد خواهد کرد. این غافلگیری‌ها، نه‌تنها معادله وحشت و ناتوانی را در اراضی اشغالی (به ضرر صهیونیست‌ها) تقویت می‌کند، بلکه ضریب و میزان ریسک‌پذیری تل‌آویو در هرگونه تقابلی با لبنان و جبهه مقاومت را افزایش خواهد داد. منابع اطلاعاتی و نظامی در اراضی اشغالی اذعان کرده‌اند که عملیات اخیر موشکی حزب‌ا... در حیفا، منتج به بروز اختلافات عدیده‌ای میان ارتش، موساد و کابینه نتانیاهو شده است. 
 
حیفا در برابر ضاحیه، تل‌آویو در برابر بیروت 
معادله‌ای که در زمان حیات شهید سیدحسن نصرا...ترسیم شده بود، اکنون عینیت یافته است. براین اساس، حمله رژیم اشغالگر قدس به ضاحیه، با پاسخ حزب‌ا... درحیفا و حمله این رژیم به کل بیروت، منتج به واکنش موشکی حزب‌ا...در تل‌آویو خواهد شد. مقاومت اسلامی لبنان در حال پیاده‌سازی این نقشه‌راه مدبرانه و قاطعانه است.بنابراین رژیم اشغالگر قدس هم در زمین (در نبرد جنوب لبنان) و هم درهوا(در جنگ موشکی با حزب‌ا...) دچار شکست شده و راهی برای گریز از این بحران تمام‌عیار و شکست همه‌جانبه نخواهد داشت. در یک‌سالگی طوفان الاقصی، جبهه مقاومت قدرت خود را در مواجهه با جنگ ترکیبی رژیم اشغالگر قدس عیان ساخته و همین مسأله، بسیاری از پیش‌فرض‌ها و ثوابت کلان میدانی و محاسباتی را در اتاق جنگ صهیونیست‌ها تغییر داده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها