کشف 180 میلیارد تومان فرار مالیاتی در قزوین
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین

کشف 180 میلیارد تومان فرار مالیاتی در قزوین

کشف فرار مالیاتی 220 میلیارد ریالی در قزوین

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین از شناسایی فرار مالیاتی ۲۲ میلیارد تومانی یک دفتر اسناد رسمی در استان خبر داد.
مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین از شناسایی فرار مالیاتی ۲۲ میلیارد تومانی یک دفتر اسناد رسمی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۵۱۶۴

 سید محمود موسوی صانع مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار جام جم گفت: اطلاعات حاصل از بررسی و بازرسی دادستانی انتظامی مالیاتی این اداره کل منجر به کشف فرار مالیاتی به مبلغ 22 میلیارد تومان شد.

وی با بیان اینکه تخلف مذکور مربوط به دفتر اسناد رسمی در صدور برخط گواهی نقل و انتقال املاک است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸، یک قطعه زمین به مساحت 42000 متر مربع در قزوین با کاربری‌های متعدد تجاری، آموزشی، اداری، فرهنگی و مسکونی با اخذ گواهی فیزیکی از اداره امور مالیاتی و پرداخت مالیات به مبلغ 27 میلیارد ریال از سوی یک بانک به خریدار حقیقی منتقل شده است.

موسوی ادامه داد: اما در سال ۱۴۰۳، این ملک مجدداً به یک شرکت حقوقی منتقل شده است. دفتر اسناد رسمی مربوطه در تهران، برخلاف نقشه مصوب کمیسیون ماده ۵ شهرداری قزوین و برخلاف واقع، کاربری کل ملک را نادرست ثبت کرده و تنها با پرداخت 2696 میلیون ریال مالیات، گواهی نقل و انتقال را صادر نموده است. این اقدام منجر به تضییع حقوق دولت به مبلغ 000،000، 000، 220 ریال شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین اعلام کرد: با پیگیری‌های قانونی و رای شورای عالی مالیاتی، مطالبه حق واگذاری محل از مودی محرز و بانک متخلف موظف به پرداخت مالیات مذکور گردید، همچنین تخلف دفترخانه در دست رسیدگی می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها