از سوی مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی پلیمری وزارت صمت

علت کمبود روغن موتور در بازار اعلام شد

لزوم هم افزایی صنایع ساختمانی و پلیمری

هم افزایی صنایع پیشرو در هر کشور و ساختاری یک الزام محسوب می شود.
کد خبر: ۱۴۷۳۶۴۲
نویسنده محمدحسین چشم براه - تحلیلگر حوزه صنعت و تجارت

شاید تصور شود این هم افزایی صرفا در حوزه تجارت تبلور پیدا می کند اما یک روایتگری محدود بوده و با قواعد و بایسته های جاری در حوزه صنعت و تجارت تطابق ندارد.در اینجا قصد داریم بر هم افزایی صنایع ساختمانی و پلیمری متمرکز شویم. چرایی و لزوم این هم افزایی مشخص است: تقریبا در تمامی مراحل ساخت و تکمیل ساختمان، مواد پلیمری به کار رفته و مزایای مهمی در به کارگیری آنها وجود دارد. موارد پلیمری از کفپوش ها و دیوارپوش ها گرفته تا چسب های ساختمانی و رنگ ها و ..... مورد استفاده قرار می گیرد.فراتر از آن، در نماهای بیرونی وداخلی و بتن های اصلاح شده ، مواد پلیمری نمود دارند. همان گونه که مشاهده می کنیم دامنه استفاده از مواد پلیمری در روند ساخت و ساز، گسترده و متنوع است. 

همین تنوع و گستردگی لزوم هم افزایی دو صنعت ساختمان وپلیمری را دوچئدان می سازد. اساسا نمی توان صنعت ساختمان را بدون صنعت پلیمر و بالعکس، صنعت پلیمر را بدون صنعت ساختمان تصور کرد. با رشد فناوری و ارتباطات، الگوهای کاربردی نوینی در خصوص مواد پلیمیری و به کارگیری آنها در صنعت ساختمان طراحی و اجرا می شود و به روز رسانی این صنعت پویا ، یکی از اصلی ترین نیازها و دغدغه های فعالان حوزه ساخت و ساز است. 

همه روزه دستاوردهای جدیدی از کاربردهای مواد پلیمری  در صنعت ساختمان ارائه می شود. کاربرد مواد پلیمری در عایق‌های حرارتی، رطوبتی و صوتی و دیگر بخشهای ساخت و ساز، اقتضا می کند تا در سیاستگذاری های کلان در این حوزه ( صنعت پلیمر) و حوزه مسکن و ساخت و ساز، این هم افزایی مورد توجه قرار گیرد. نگاه جزیره ای و جداگانه نسبت به این حوزه ها، نه تنها منتج به همپوشانی موثر این دوحوزه کاربردی در معادلات صنعتی کشور نمی شود، بلکه رابطه ای نامتوازن را بین این  دو حوزه ترسیم می کند. در اینجا باید بر روی استراتژی ها و برنامه ریزی های مدون متمرکز بود تا بتوان در سایه آن، نقشه راه مستمر و پیوسته ای را در راستای ارتقای صنعت پلیمری و ساختمان طراحی کرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها