یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

پیام‌های حمله موشکی یمن به تل آویو

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه عملیات موشکی انصارالله یمن ضمن به نمایش گذاشتن ارتقای تعیین کننده قابلیت های جدید نظامی نشان داد، هیچ نقطه‌ای از فلسطین اشغالی دیگر برای صهیونیست‌ها امن نیست، گفت: علاوه بر این با توجه به برد دو هزار کیلومتری این موشک یمن این واقعیت به اثبات رسید که پایگاه‌ها و تاسیسات حامیان رژیم صهیونیستی در منطقه نیز دیگر امنیت نخواهند داشت.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه عملیات موشکی انصارالله یمن ضمن به نمایش گذاشتن ارتقای تعیین کننده قابلیت های جدید نظامی نشان داد، هیچ نقطه‌ای از فلسطین اشغالی دیگر برای صهیونیست‌ها امن نیست، گفت: علاوه بر این با توجه به برد دو هزار کیلومتری این موشک یمن این واقعیت به اثبات رسید که پایگاه‌ها و تاسیسات حامیان رژیم صهیونیستی در منطقه نیز دیگر امنیت نخواهند داشت.
کد خبر: ۱۴۷۲۷۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر قنادباشی درباره عملیات اخیر ارتش یمن که هدفی نظامی را در منطقه «یافا» با موشک بالستیک فراصوت مورد هدف قرار داده‌اند، افزود: این اقدام یمن را باید گام بلندتر آن‌ها در عرصه نمایش توانمندی‌هایشان در اثبات آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها محسوب کرد.

 

وی با اشاره به اینکه یمنی‌ها حدود دو ماه پیش عملیاتی پهپادی علیه تل آویو انجام دادند، تأکید کرد: این درحالی است که اقدام اخیر یمنی‌ها از طریق موشک انجام شده است و با توجه به قابلیت‌هایی که موشک در تخریب تاسیسات اسرائیل می‌تواند داشته باشد. این اقدام یمن از نظر نظامی بسیار ارزشمند است.

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل عنوان کرد: از طرف دیگر با توجه به اینکه اسرائیلی‌ها در فاصله دو ماه گذشته تلاش کرد‌ه‌اند که نقاط کور و ضعف سامانه دفاعی خود را ترمیم کنند. اما موشک یمنی‌ها توانست از سد و تدابیر مختلفی که رژیم صهیونیستی در نظر گرفته بود، عبور کند. در واقع از این نظر نیز اقدام یمن بسیار با اهمیت قلمداد می‌شود.

 

قنادباشی با اشاره به اینکه عملیات اخیر یمن اثبات کرد که هیچ نقطه‌ای از فلسطین اشغالی امن نیست، توضیح داد:  علاوه بر این با توجه به برد دو هزار کیلومتری این موشک یمن این واقعیت به اثبات رسید که پایگاه ها و تاسیسات حامیان رژیم صهیونیستی در منطقه نیز دیگر امنیت نخواهند داشت. 

 

وی یادآور شد: حامیان رژیم صهیونیستی برای دفاع از اسرائیل در هفته‌ها و روز‌های اخیر نقاطی از یمن را بمباران کردند. این درحالی است که اقدام اخیر یمن حامیان رژیم صهیونیستی را در چنین رویکردی به فکر وا می‌دارد.

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه غربی‌ها و به ویژه آمریکایی‌ها تاسیسات و ناو‌های زیادی در منطقه دارند، به جام جم آنلاین گفت: این تجهیزات می‌تواند با چنین موشکی از سوی یمن مورد هدف قرار بگیرد. به همین دلیل آن‌ها در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی دچار تردید خواهند شد.

 

قنادباشی تأکید کرد: این درحالی است که برخی تحلیلگران حتی معتقدند که این اقدام یمن طرف‌هایی را که در مذاکرات آتش‌بس همچنان بر ضرورت آتش افروزی تاکید می‌کنند، نیز منصرف خواهد کرد.

 

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد همه طرف‌ها در مذاکرات آتش بس به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه جنگ بسیار زیان بخش است. اما سرکردگان افراطی رژیم صهیونیست و لابی‌های صهیونیست در دنیای غرب همچنان خواستار ادامه جنگ هستند. در چنین شرایطی اقدام اخیر یمن سبب می‌شود که آمریکایی‌ها در تداوم حمایت‌های تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی دچار تردید شده و مشکلات بیشتری را در عرصه تصمیم گیری داشته باشند.

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه واکنش‌های این چنینی از سوی یمن به معنای بی‌آبرویی و بی‌حیثیتی سیطره نظامی غرب بر منطقه است، عنوان کرد: در واقع کشوری مانند یمن که جنگ زده نیز هست، این قابلیت را پیدا کرده است که مرکز مهمترین متحد منطقه‌ای آن‌ها را مورد حمله قرار دهد.

 

 قنادباشی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی حتی خود صهیونیست‌ها نیز وقتی متوجه آسیب‌پذیری‌شان شوند، مسلما در ادامه جنگ دچار تردید خواهند شد.

 

وی ادامه داد: به این ترتیب پیش بینی می شود که این اقدام یمن رژیم صهیونیستی را از انجام ماجراجویی‌های جدید در مناطقی مانند شمال و علیه لبنان بازدارد، زیرا آن‌ها با قابلیتی روبرو شده‌اند که می‌تواند آن‌ها را دچار شکست و ناکامی کند.

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره تاثیر عملیات اخیر یمن در شرایط داخلی سرزمین‌های اشغالی نیز بیان کرد: مسلما خشم شهرک‌نشینان از بنیامین نتانیاهو نیز افزایش خواهد یافت و موسسات اقتصادی در تل آویو نیز به سمت تعطیلی حرکت خواهد کرد و این مسائل فشار بیشتری به صهیونیست‌ها تحمیل خواهد کرد.

 

 قنادباشی با بیان اینکه این عملیات سبب افزایش محبوبیت یمن در جهان اسلام نیز می‌شود، توضیح داد: این درحالی است که متحدان غرب در منطقه از چنین اتفاقی که یمن در ردیف قدرت‌هایی قرار بگیرد که می‌تواند به اسرائیل ضربه بزند، خشنود نیستند.

‌وی درباره اینکه واکنش رژیم صهیونیستی و حامیان آن به این اقدام یمن چگونه خواهد بود؟ نیز عنوان کرد: غرب تاکنون حداکثر اقدامش علیه یمن را به کار گرفته است. برای نمونه در ماه‌ها وهفته‌های گذشته مناطق مختلف و حساس یمن را بمباران کرده‌اند. به همین دلیل باید گفت تلاش آن‌ها بی فایده است، چون یمنی‌ها به دلیل موقعیت جغرافیایی و حمایت همه جانبه مردم در شرایط آسیب ناپذیری قرار گرفته‌اند.

 

به گفته این تحلیلگر مسائل بین‌الملل چنانچه اسرائیل یا حامیان آن اقدامی علیه یمن انجام دهند نیز در توقف حرکات یمن تاثیر عملی نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها