حمله حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی با ۱۰۰۰ پهپاد

حزب الله لبنان از آغاز جنگ در باریکه غزه بیش از ۱۰۰۰ پهپاد به سوی اهداف رژیم صهیونیستی پرتاب کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۲۵۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، ادامه حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به فلسطینیان غزه و کرانه خبری و تداوم نبرد مقاومت لبنان با اشغالگران صهیونیست در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین، شمال فلسطین اشغالی به نگرانی شدید فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای جنگ در باریکه غزه تاکنون، مقاومت اسلامی لبنان بیش از هزار پهپاد به سوی اهداف اسرائیلی در شمال فلسطین پرتاب کرده است.

این رسانه صهیونیستی افزود: هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله به چالش اصلی پدافند هوایی اسرائیل تبدیل شده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به ناتوانی ارتش این رژیم در مقابله با پهپادهای حزب الله خاطرنشان کرد: این پهپادها بدون هیچ مشکلی به اهداف خود می رسند.

فرمانده پیشین منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در گفت و گو با شبکه «کان» گفت: آنچه امروز در شمال شاهد آن هستیم یک پیروزی راهبردی و خیره کننده برای حزب الله است.

«یوسی بیلد» افزود: اگر اسرائیل نتواند تصمیم قاطعی بگیرد ما نمی توانیم در این منطقه زندگی کنیم.

درحالی که اسرائیل منتظر اقدامات انتقامی از سمت شمال است، این پهپادها همه سامانه های پدافندی را پشت سرگذاشته و با دقت به اهداف خود حمله می کنند.

در همین رسانه ها از هشدار آمریکا به این رژیم درباره احتمال جنگ با لبنان خبر دادند.

"آموس هارل" تحلیلگر امور نظامی در روزنامه عبری "هاآرتص" گفت: "آموس هوخشتاین" فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است در ادامه تلاش‌ها برای مهار تشدید درگیری‌ها در جبهه شمالی، در روزهای آینده به تل‌آویو و بیروت بازگردد.

هارل افزود: بن‌بست مذاکرات درباره توافق آتش‌بس در غزه بار دیگر سطح خطر را در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) افزایش می‌دهد.

هارل خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها، همانطور که در سلسله سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای حاشیه‌ای در واشنگتن عنوان می‌کنند با هرگونه حمله گسترده اسرائیل به لبنان مخالفت هستند و می‌ترسند که این امر باعث شعله‌ور شدن جنگ منطقه‌ای و بی‌ثباتی در بازار جهانی نفت در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شود.

"ناداو ایال" تحلیلگر روزنامه "یدیعوت آحارونوت" نیز در یک پست طولانی در "X" به "تشدید تنش چشمگیر به دلیل اوضاع در جبهه شمالی" اشاره کرد و گفت:‌ اسرائیل در تلاش برای مجبور کردن حزب‌الله به کاهش شدت حملاتش(‌به شهرک‌ها و مناطق واقع در شمال فلسطین اشغالی)، پاسخ‌های نظامی را به این گروه افزایش داده است.

وی افزود: هدف اسرائیل پایان دادن به حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله و اجازه دادن به ده‌ها هزار اسرائیلی آواره برای بازگشت به خانه‌های خود است.

تحلیلگر روزنامه "یدیعوت آحارونوت" افزود: با این حال، مقامات آمریکایی و اسرائیلی اذعان دارند که آغاز عملیات نظامی فراگیر در لبنان توقف حملات حزب‌الله را تضمین نمی‌کند. در چنین سناریویی، ایران نیز ممکن است به حزب‌الله بپیوندد و به اسرائیل حمله کند.

وی افزود: ایالات متحده عمیقا نگران خطر فزاینده یک درگیری منطقه‌ای به ویژه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری خود در ماه نوامبر، است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها