طراح آدم‌ربایی بازداشت و همدستانش تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند

یک ماه شکنجه‌ برای اخاذی ۳۰میلیارد تومانی

مرد تاجر بعد از تحویل نگرفتن محموله پیچ و مهره‌اش از ترکیه دو مرد که واسطه این معامله بودند را به گروگان گرفت‌. او دو هفته بعد از آزادی گروگان‌ها یکی از آنها را ربود و یک ماه در خانه‌ای در زاهدان شکنجه داد و در اخاذی ۳۰میلیارد تومانی ناکام ماند.
کد خبر: ۱۴۷۲۲۵۳
یک ماه شکنجه‌ برای اخاذی ۳۰میلیارد تومانی
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل مرداد امسال دو مرد میانسال با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از اعضای یک باند آدم‌ربایی شکایت کردند. پرونده آنها با دستور قضایی به پلیس آگاهی تهران ارسال شد. یکی از شاکیان در جریان این تحقیقات گفت‌: من و شریکم کارهای تجاری انجام می‌دهیم، در زمینه تهیه اعتبارات اسنادی در بانک‌های خارج از کشور برای تاجران ایرانی فعالیت داریم‌. مردی تاجر که در زمینه خرید‌و‌فروش پیچ‌و‌مهره فعالیت داشت سراغ‌مان آمد و خواست کارهای اعتبارات اسنادی در یکی ازبانک‌های ترکیه را برایش انجام دهیم که قبول کردیم‌.۳۰میلیارد تومان اورابه بانک سپرده واعتبارسنجی در ترکیه برایش انجام دادیم تا با تاجر ترکیه‌ای معامله کند، اما چون نتوانسته بود محموله‌‌اش را از او تحویل بگیرد، ما را مقصر می‌دانست؛ به همین دلیل سراغ‌مان آمد و ۳۰میلیارد تومان خودرا ازما طلب کرد.وی افزود‌:هر‌چه گفتم که ما دخل و تصرفی در این ماجرا نداریم، قبول نکرد. آن روز حادثه من و شریکم سوار خودرو بودیم که چند خودروکه سرنشینان آن مسلح بودند ما راربودند. یک هفته درخانه‌ای اطراف تهران زندانی و شکنجه شدیم. با تهدید خانواده‌هایمان در قبال آزادی ما ۳۰ میلیاردتومان درخواست کرد که باید این مبلغ در قالب دلار یا سکه تحویلش شود، اما وقتی فهمید پلیس به دنبالش است ما را در بیابانی اطراف تهران رها کرد و متواری شد. 
این در حالی بود که شاکی دوم نیز گفته‌های او را تایید کرد و از متهمان شکایت داشت.
تحقیقات برای دستگیری باند مخوف آدم‌ربایی ادامه داشت تا این‌که دو هفته بعد ازآن، خانواده شهروزیکی ازگروگان‌ها به اداره پلیس تهران آمد و گفت او را ربودند و فیلم و عکس ازصحنه شکنجه شدن اورا برایشان ارسال می‌کنند و ۳۰ میلیارد تومان دلار، سکه یا ارز دیجیتال در قبال آزادی‌‌اش طلب کردند و جانش در خطر است. در تحقیقات بعدی ماموران متوجه شدند طراح آدم‌ربایی از جنوب کشور گریخته و به تهران آمده است. سرانجام مخفیگاهش را یافتند و او بازداشت شد و درتحقیقات اعتراف کرد و گفت: تاجر ترکیه‌ای محموله‌ای که از او خریده بودم را به من تحویل نداد و این دو مرد رامقصر می‌دانستم و ۳۰میلیارد تومان پول اعتبارسنجی بانکی و پول محموله را از آنها می‌خواستم که پولی نپرداختند. افراد خلافکاری رااجیرکردم که برای یک هفته آنها را ربودند، اما چون به پول نرسیدم رهایشان کردم. همدستانم برای مرتبه دوم شهروز را مسلحانه به دستورم ربودند و به زاهدان منتقل کردند. 
 بعد از آن بود که او مجبور شد با آدم‌رباها حرف بزند تا گروگان رارها کنند.سرانجام بعد از یک ماه اسارت گروگان او نجات یافته و نزد خانواده‌اش بازگشت. او به پلیس آگاهی تهران آمد ودرباره اتفاقی که برایش رخ داده بود،گفت‌: ابتدا یک هفته با شریکم زندانی‌شان بودم، اما بعد از آن دوباره مرا ربودند. این‌بار در کافی‌شاپی در شمال تهران بودم. ماموران قلابی که همان آدم‌رباهای قبلی و چند نفر دیگر بودند مسلحانه مرا در کافی‌شاپ ربودند. کتکم زدند که بیهوش شدم. وقتی به‌هوش آمدم، فهمیدم در خانه‌ای در زاهدان هستم. چشمانم را می‌بستند و شکنجه‌ام می‌دادند. در غل‌و‌زنجیر بودم و بارها مرگ را مقابل چشمانم دیدم.وی افزود: فیلم و عکس شکنجه‌هایم را برای خانواده ارسال کردند تا از آنها ۳۰میلیارد تومان اخاذی کنند. متهمان۸تا۱۰ نفری می‌شدند، کلت و کلاشینکف داشتند. ساعاتی چشمانم را باز می‌کردند‌. تهدید می‌کردند اگر پول را خانواده‌ام نپردازند، مرا تحویل یک گروه تروریستی می‌دهند تا آنها مرا به قتل برسانند‌. اصلا فکر نمی‌کردم زنده بمانم و خانواده‌ام را دوباره ملاقات کنم. بعد از یک ماه اسارت مرا ازآن خانه سوارخودرو کردند و بردند. چشمانم را بازکرده و از خودرویی که در جاده توقف کرده بودرهایم کردند. پول کرایه به من دادند و متواری شدند. وحشت‌زده بودم، سمت خودرو عبوری رفته و خواستم مرا به تهران برساند که فهمیدم حوالی شهر اصفهان هستم. به خانه که بازگشتم فهمیدم مرد تاجر طراح این آدم‌ربایی بازداشت شده و گروگان‌ها مجبور به آزادی‌ام شدند و در اخاذی ناکام ماندند. 
حمید‌رضا کیاستی‌نیا، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: با اعتراف سرکرده باند برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای این باند تبهکاری ادامه دارد.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها