استان اردبیل انتخاب ۲ میلیون گردشگرِ تابستانی

استان زیبا و خوش آب و هوای اردبیل مقصد حدود دو میلیون گردشگر در ۱۰ روز گذشته بوده است.
کد خبر: ۱۴۷۱۹۳۸

استان اردبیل انتخاب ۲ میلیون گردشگرِ تابستانی

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه در این مدت همه مراکز اقامتیِ استان برای اسکان موقت مسافران به طور کامل اجاره داده شده بود افزود: در این مدت شهرستان‌های سرعین، اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، نیر و نمین به ترتیب بیشترین ورودِ گردشگران را ثبت کردند و ظرفیت همه مراکز اقامتیِ استان تکمیل شد. 

حسن محمدی ادیب تأکید کرد: حضور کم‌رنگ گردشگران در شهر‌های شمالی استان اردبیل، ناشی از ضعف زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی نیست و تنها دلیل آن ضعفِ تبلیغاتی در معرفیِ مناطقِ گردشگریِ این مناطق است که باید زودتر برای آن برنامه ریزی و اقدام شود.

وی با بیان اینکه میزان بازدید از موزه‌های استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه تابستان پارسا دو برابر شده گفت: حضور گردشگران خارجی هم در گردشگاه‌ها و مراکز تفریحی استان بیشتر از سالِ گذشته است و این توفیق از آثار برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: امسال برنامه ایران‌گردی را برای معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری شمال استان اردبیل به شهرستان‌های شمالی سوق دادیم و البته از کوثر و شهر‌های دیگر هم فیلم‌های مستند تهیه شده که در ماه‌های آینده از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد، اما در مجموع تبلیغات و معرفی ظرفیت‌های گردشگرپذیر گرمی، پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز و جعفرآباد باید بیشتر شود و رسانه‌ها هم در این زمینه بیشتر نقش‌آفرینی کنند.

محمدی ادیب همچنین جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد یا توسعه مناطق و زیرساخت‌های گردشگری را در افزایش سفرهای گردشگران به استان اردبیل موثر دانست.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران، از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

پل‌های هیر، مشگین‌شهر و سرعین، دامنه گردشگری کوه سبلان، پیست اسکی آلوارس، و آب درمانی‌های شهر‌های مختلف، از مهمترین جاذبه‌های گردشگریِ استان اردبیل است.

اردبیل در سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها