همراه با رسانه سبک زندگی

رادیو معارف، رسانه سبک زندگی است و تلاش دارد در برنامه های مختلف اعم از عصر جوانی به سبک زندگی، آسیب‌ها و چالش‌های دوره مهم جوانی بپردازد. ضمن اینکه ‌نگاهی به شاخصه‌های جوان مومن انقلابی دارد.
کد خبر: ۱۴۷۱۴۳۱
نویسنده فاطمه عودباشی - منتقد

ما در تاریخ شاهد جنگ حق و باطل بیشماری بوده ایم. از این رو تکلیف و مسئولیت رسانه بسیار سنگین است، زیرا جریان باطل از ظرفیت رسانه استفاده می کند و دشمنان اساساً پارادایم مدیریتی خود را در این عرصه بر روی عنصر رسانه سوار کرده اند.

بنابراین رسانه باید تلاش کند تا با بهره بردن از شیوه های بدیع و متفاوت در امر برنامه سازی جوانان را نسبت به این هدف دشمن آگاه کند. در این میان رادیو معارف به عنوان رسانه سبک زندگی نقش مهم و حیاتی دارد. نقش این رادیو در شبهه زدایی اعتقادی بسیار حائز اهمیت است، زیرا یکی از مهمترین منفذها، ایجاد شبهات اعتقادی و دینی است. رادیو معارف یکی از وظایفش مبارزه با این شبهات است و در کنار آن ماموریت صیانت از اصل رسانه کمک به اعتقادات دینی مردم و خانواده ها است. ضمن اینکه مخاطبان رادیو معارف، آحاد مردم هستند نه قشر خاص.

از سوی دیگر جوان امروز بیشتر درگیر گوشی همراه و فضای مجازی است‌؛ دین گریزی، تحصیلات، پوشش و حجاب، ازدواج و بیکاری وخیلی آسیب‌های دیگر به سبک زندگی جوان برمی‌گردد و برنامه عصر جوانی چنین موضوعاتی را دستمایه قرار می دهد. برنامه عصرجوانی که از رادیو معارف پخش می شود، بخش‌های مختلفی دارد و آیتم محوراست و گفت‌وگو با کارشناسان درحوزه دین وبخش روان‌شناسی‌ هم دارد. 

بخش گزارش برنامه به گفت‌وگو با جوانان در سطح شهرها ومراکز استان‌ها اختصاص دارد وبه معرفی نخبه‌های جوان پرداخت می‌شود. هدف از این بخش ارائه الگوهای مناسب از جوانان است که این بخش مورد توجه جوانان هم قرار گرفته است. البته این برنامه بخش های متفاوت کم ندارد و فرصتی فراهم کرده تا جوانان دانشجو با یکدیگر گفت و گوی آزاد داشته باشند و بتوانند در کنار هم مباحث مختلف را مورد بررسی قرار بدهند. همچنین ارتباط و تعامل جوانان با خانواده هایشان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، زیرا تعامل یکی از مباحث بسیار مهم در ارکان خانواده محسوب می شود که نباید نسبت به آن غفلت داشته باشیم.

بدون تردید یکی از مهمترین بخش هایی این برنامه، روایت دغدغه ها و خواسته های قشر جوان است. رادیو معارف با هوشمندی در قالب برنامه عصر جوانی تلاش دارد تا الگوهای صحیح را به مخاطبان ارائه بدهد. همین موضوع باعث شده تا این برنامه با اقبال گسترده مردم رو به رو شود.

ضمن اینکه برنامه سازان این برنامه با بهره‌مندی از محتوای غنی دینی و با پشتوانه مراکز حوزوی و دانشگاهی و استفاده از نیروهای توانمند و کاربلد توانسته برنامه ای پر مخاطب را روانه آنتن کند.

برنامه عصر جوانی به سبک زندگی، آسیب ها و چالش های دوره مهم جوانی می پردازد.علاوه بر مسائل روز جامعه، موضوعاتی همچون جوان و هدف گذاری در زندگی، جوان و امید به زندگی، جوان و مطالعه و کتابخوانی و... را مورد بررسی قرار می دهد و نگاهی هم به شاخصه های مومن انقلابی دارد. این برنامه از شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 پخش می شود.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها