از قائدی تا آزمون؛ درخشان در لیگ امارات

در شرایطی که لیگ برتر فوتبال ایران در آستانه سومین هفته رقابت‌هاست، رقابت‌های فصل جدید فوتبال در برخی کشورهای جهان آغاز شده و در برخی کشورها هم در آستانه شروع است. این درحالی است که در این فصل بازیکنان ایرانی بسیاری به جمع لژیونرها پیوسته‌اند که باید گفت لیگ امارات با هشت لژیونر بیشترین سهم را در میان لیگ‌های جهان دارد.
کد خبر: ۱۴۷۰۵۴۱
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش
 
مهم‌ترین لژیونر ایران کماکان مهدی طارمی دراینتر ایتالیاست وجدیدترین لژیونر ایران نیز فرزند سید‌مهدی رحمتی است که به البطائح لیگ امارات پیوسته است. یکی از جنجالی‌ترین نقل و انتقال‌های فوتبال ایران نیز انتقال سردار آزمون به شباب‌الاهلی بود. اما با شروع لیگ امارات، بازیکنان ایرانی چه وضعیتی دارند؟
   
زوج درخشان ایرانی در اتحادکلبا
یکی از نقل و انتقالات مهم فوتبال ایران در این فصل، حضور شهریار مغانلو، آقای گل فوتبال ایران در لیگ امارات بود تا خط حمله اتحادکلبا حالا به یکی از بهترین خط‌ حمله‌های لیگ امارات تبدیل شود. حضور مغانلو در کنار مهدی قایدی ترکیب جذابی برای این تیم اماراتی ساخته است. قایدی فصل گذشته یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیمش بود و توانست به عنوان یکی از بهترین لژیونرهای امارات هم انتخاب شود و باید دید زوج قایدی و مغانلو در این فصل تا چه اندازه عملکرد موفقی از خود به جای می‌گذارند. در بازی اتحادکلبا با تیم مدعی العین، مهدی قائدی از ابتدا در ترکیب تیمش حاضر بود و پاس گل اول تیمش را داد و مغانلو هم در دقیقه ۴۶ وارد زمین شد و در دقیقه ۸۵ از روی نقطه پنالتی دروازه العین را باز کرد‌.
   
سردار آزمون در شباب الاهلی
یکی دیگر از تیم‌های اماراتی که دو لژیونر ایرانی در آن بازی می‌کنند، شباب الاهلی است. سعید عزت‌اللهی که در میانه‌های فصل گذشته به این تیم پیوست، بخش زیادی از بازی‌ها را به دلیل مصدومیت از دست داد ولی امیدوار است در فصل جدید بتواند عملکرد خوبی برای تیمش داشته باشد. نکته مهم‌تر اما این که او حالا قرار است در کنار سردار آزمون حضور داشته باشد. 
   
حضور جنجالی و عجیب در لیگ امارات
 سردار پس از فصلی که در تیم رم ایتالیا گذراند، حالا برای اولین بار در یکی از تیم‌های کشور امارات پا به توپ شده است و خیلی زود هم فرصت بازی به دست آورد. او در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا یک گل حیاتی برای تیمش به ثمر رساند و در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی جام بانک اسلامی ابوظبی، رو‌در‌روی عجمان قرار گرفت و همراه تیمش موفق شد ۲ بر صفر به برتری برسد. هر دو گل این بازی را سردار آزمون به ثمر رساند و در دقیقه ۷۱ از بازی خارج شد. سعید عزت‌اللهی در این بازی به دلیل مصدومیت حضور نداشت. 
   
العروبه امارات و ایرانی‌ها
محمدرضا آزادی که فصل پیش در نساجی حضور داشت، به تازگی به جمع لژیونرها پیوسته و برای ادامه فوتبالش حضور در تیم تازه لیگ برتری شده العروبه امارات را انتخاب کرده است. او در اولین بازی خود در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی جام بانک اسلامی ابوظبی، به مصاف النصر امارات رفت که تیمش با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد. آزادی در این بازی ۷۸ دقیقه برای تیمش به میدان رفت. از سوی دیگر جعفر سلمانی، بازیکن سابق استقلال نیز به تیم العروبه امارات پیوسته است. سلمانی که از لیگ فوتبال پرتغال به استقلال آمده بود، با جدایی از این تیم مجددا لژیونر شد و فوتبال خود را در لیگ امارات ادامه خواهد داد.
 
درخشش احمد نور
احمد نوراللهی یکی دیگر ازلژیونرهای ایران در لیگ امارات است که با تیم الوحده امارات در هفته اخیر مشغول انجام دیدارهای تدارکاتی پیش فصل بود. در آخرین دیدار تدارکاتی، الوحده به مصاف اف. سی. گلف امارات رفت وبا نتیجه ۵ برصفر به برتری رسید. نوراللهی در این دیدار ۳ گل برای تیمش به ثمر رساند والوحده با هت‌تریک احمد نور برنده بازی شد. الوحده پیش از این هم به مصاف «الجزیره» رفته بود که با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسید. گل اول این بازی با پاس گل احمد نوراللهی به ثمر رسیده بود.

جدیدترین لژیونر ایران
علی رحمتی، فرزند اول مهدی رحمتی، دروازه‌بان اسبق استقلال و تیم‌ملی ایران با امضای قراردادی به تیم البطائح امارات پیوست تا جدیدترین لژیونر فوتبال ایران لقب بگیرد. علی رحمتی که مانند پدرش دروازه‌بان است فصل گذشته در مقطعی سر تمرینات تیم نساجی که هدایتش برعهده رحمتی بود، حاضر شده بود اما قراردادی بین او و نساجی بسته نشده بود. با حضور او در لیگ امارات، حالا فوتبال ایران هشت لژیونر در لیگ امارات دارد. لژیونرهایی که فوتبال امارات بسیار روی حضور آنها حساب کرده و عملکرد آنها نیز بسیار برای فوتبال ایران و البته امارات حائز اهمیت خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها