در پاکستان مشاهده شد:

اولین نمونه آبله میمونی

جام جم آنلاین در گفتگو با معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مطرح کرد

احتمال همه‌گیری آبله میمونی چقدر جدی است؟ 

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه احتمال افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه علت عمده انتقال این بیماری از طریق تماس نزدیک پوستی است انتظار نداریم مانند کرونا فراگیر شود.
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه احتمال افزایش موارد ابتلا به آبله میمونی وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه علت عمده انتقال این بیماری از طریق تماس نزدیک پوستی است انتظار نداریم مانند کرونا فراگیر شود.
کد خبر: ۱۴۶۹۷۶۰

به گزارش جام جم آنلاین، بابک عشرتی در پاسخ به این پرسش که چقدر احتمال همه‌گیری بیماری آبله میمونی وجود دارد؟ عنوان کرد: این بیماری قطعا مانند کرونا نیست که از طریق تنفس به آسانی منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه راه عمده انتقال آبله میمونی از طریق تماس نزدیک با فرد بیمار است، ادامه داد: بنابراین دست‌کم براساس شواهدی که اکنون در دسترس است، می‌توان گفت انتظار نداریم همه‌گیری آبله میمونی شرایطی مانند کرونا پیدا کند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت یادآور شد: با این حال احتمال افزایش موارد ابتلا به بیماری وجود دارد.

عشرتی در پاسخ به این پرسش که آیا ابتلا به این بیماری در کشورمان گزارش شده است؟ به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: حدود دو سال پیش یک مورد داشتیم. این بیمار در خارج از کشور به آبله میمونی مبتلا شده و پس از آن به کشورمان سفر کرده بود.

وی ادامه داد: این شخص، خانواده و اطرافیانش مورد بررسی و مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند. به این ترتیب این شخص بهبود پیدا کرد و سلامتی خود را به دست آورد.
 معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت عنوان کرد: به این ترتیب می‌توان گفت از حدود دو سال پیش تاکنون ابتلا به این بیماری در کشورمان گزارش نشده است.

عشرتی درباره اینکه گفته می‌شود، بیماری آبله میمونی از طریق تنفس نیز منتقل می‌شود، توضیح داد: احتمال انتقال بیماری از راه تنفسی وجود دارد. اما به اندازه امکان انتقال بیماری از طریق تماس نزدیک پوستی نیست.

وی با اشاره به اینکه این ویروس جدید است و به اندازه کافی شناخته شده نیست، خاطرنشان کرد: به همین دلیل راه انتقال این بیماری نیز به طور دقیق شناخته نشده است. اما می‌توان گفت که آبله میمونی از طریق تماس پوست، تماس با حیوان آلوده، راه تنفسی و یا از طریق تماس با سطوح آلوده انتقال پیدا می‌کند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: امکان انتقال این بیماری از طریق تنفس کمتر است و بیشترین احتمال مربوط به تماس پوستی و جنسی است. 

به گفته عشرتی احتمال انتقال این بیماری از طریق استفاده از ملحفه و لباس مشترک نیز وجود دارد.

وی درباره نشانه‌های ابتلا به این بیماری نیز توضیح داد: تب، بدن درد و ظاهر شدن لکه‌های قرمز رنگ روی پوست از نشانه‌های ابتلا به این بیماری است.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه لکه‌های قرمز رنگ ابتدا روی صورت، گردن و دست شخص مبتلا ظاهر خواهد شد، گفت‌: این نشانه‌های پوستی شبیه تاول‌هایی می‌شود که در بیماری آبله مرغان اتفاق می‌افتد با این تفاوت که اندکی بزرگتر از تاول‌های آبله مرغان است.
 
عشرتی درباره کیت‌های تشخیص ابتلا به آبله میمونی نیز عنوان کرد: کیت تشخیص این بیماری در انستیتو پاستور ساخته شده است. اما سریع‌ترین راه تشخیص آبله میمونی از طریق تشخیص نشانه‌های ابتلا به این بیماری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها