سرپرست وزارت خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه بلژیک اعلام کرد:

تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل را هزینه‌مند خواهیم کرد

باقری،سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه بلژیک گفت، ایران در راستای دفاع از امنیت ملی، تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی خود را براساس حقوق بین‌الملل و رویه‌های بین‌المللی و نیز منشور ملل متحد، در اقدامی مشروع و قاطع، تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل متجاوز را هزینه‌مند خواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۶۸۳۱۳

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،باقری،سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه بلژیک گفت، ایران در راستای دفاع از امنیت ملی، تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی خود براساس حقوق بین‌الملل و رویه‌های بین‌المللی و نیز منشور ملل متحد در اقدامی مشروع و قاطع، تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل متجاوز را هزینه‌مند خواهد کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با خانم حاجا لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک درخصوص اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و حمله به مدرسه التابعین در غزه گفتگو کرد.

باقری ضمن اشاره به بیش از ۱۰ماه جنایت و نسل کشی رژیم صهیوینستی در غزه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک مدرسه در غزه و شهادت افراد بی گناه در حال عبادت در این مکان، حمله به منطقه مسکونی بیروت و اخیرا ترور ناجوانمرادانه شهید اسماعیل هنیه در تهران، ثبات و امنیت منطقه غرب آسیا را نقض کرده است.

 وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای دفاع از امنیت ملی، تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی خود بر اساس حقوق بین‌الملل و رویه‌های بین‌المللی و نیز منشور ملل متحد، در اقدامی مشروع و قاطع، تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل متجاوز را هزینه‌مند خواهد کرد.

حاجا لحبیب وزیر امور خارجه بلژیک نیز ضمن خطرناک ارزیابی کردن تحولات در منطقه خاورمیانه عنوان کرد: بلژیک از وخامت اوضاع در خاورمیانه نگران است، چراکه عدم کنترل شرایط منطقه غرب آسیا را به یک جنگ تمام عیار می‌کشاند.
وزیر امور خارجه بلژیک با حمایت از حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و محکوم کردن شهرک‌سازی‌های صهیونیستی تصریح کرد: بلژیک از حقوق آوارگان فلسطینی حمایت می‌کند و همزمان درصدد اعمال تحریم علیه شهرک‌نشینان صهیونیست افراطی است.

لحبیب با بیان ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، خاطرنشان کرد باتوجه به وخامت شرایط در منطقه، همه طرف‌ها باید حداکثر خویشتنداری کنند و در این راستا تداوم رایزنی‌ها بین ایران و بلژیک مورد تاکید است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها