از گوشه و کنار المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به قلم: محمد رضا پیر دهقان، روزنامه نگار
به قلم: محمد رضا پیر دهقان، روزنامه نگار
کد خبر: ۱۴۶۷۶۵۹

المپیک پاریس ۲۰۲۴ از همان ابتدا با حواشی و جنجال‌ها و اتفاقات خوب و بدی همراه بود. از حواشی مراسم افتتاحیه تا همین امروز...
بیایید با هم چند حواشی جالب که طی چند روز اخیر اتفاق افتاده را مرور کنیم.
اخراج سرمربی تیم فوتبال زنان کانادا
ماجرا از جایی شروع شد که تیم ملی نیوزلند گزارش داد یکی از اعضای کادر فنی کانادا با استفاده از پهباد از اردوی تمرینی آن‌ها جاسوسی کرده است، نیوزلند شکایت خودش را به کمیته بین المللی المچیک ارائه کرد و نیز این اتفاق را به پلیس فرانسه گزارش داد.
در ادامه این ماجرا کانادا تایید کرد که یکی از اعضای غیررسمی تیمشان توسط مقامات فرانسوی به دلیل استفاده از پهباد بازداشت کرد.

عصبانیت شدید شمشیرباز گرجستانی
در رقابت‌های شمشیربازی المپیک ۲۰۲۴ در اسلحه سابر، ساندرو بازادزه شمشیرباز مطرح گرجستان که دارای مدال‌های نقره و برنز انفرادی جهان است، در یک دیدار حساس برابر محمد عامر از مصر شکست خورد.
درحالی که بازی ۱۴-۱۴ برابر بود، امتیاز آخر به شمشیرباز مصری داده شد و شمشیرباز گرجستانی از دور رقابت‌ها کنار رفت، شمشیرباز گرجستانی پس از این اتفاق با عصبانیت به سمت داور که یک زن از کشور اسپانیا بود رفت و او را با انگشت تهدید کرد داور سپس به سمت رختکن رفت و شمشیرباز گرجستانی چند متر پشت سر او دوید.
خواستگاری در المپیک ۲۰۲۴
این اولین بار نیست که در المپیک همچین اتفاقی رخ می‌دهد از معروف‌ترین آن‌ها میتوان به المپیک ۲۰۱۶ ریو اشاره کرد، اما امسال هم برخی ورزشکاران تصمیم گرفتند که داستان عاشقانه خود را در بزرگترین رویداد ورزشی جهان و نیز در شهر عشاق رقم بزنند.
اولین خواستگاری مربوط به دو ورزشکار آرژانتینی بود که در روز‌های منتهی به افتتاحیه المپیک رقم خورد، پابلو سیمونت، بازیکن تیم ملی هندبال مردان آرژانتین از ماریا کامپوی، بازیکن تیم هاکی زنان آرژانتین، خواستگاری کرد و پاسخ مثبت دریافت کرد.
از دیگر خواستگاری انجام شده در المپیک میتوان به شنگ سی وی از هوانگ یاکیونگ اشاره کرد که هردو عضو تیم ملی بدمینتون چین هستند.
شنگ بعد از پیروزی تیم ملی بدمینتون میکس دو نفره در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ و کسب مدال طلا از هوانگ تقاضای ازدواج کرد و پاسخ مثبت دریافت کرد
گم کردن حلقه ازدواج در رودخانه (سِن)
در کنار خواستگاری‌های سریالی اتفاق افتاده در المپیک ۲۰۲۴ میتوان به مورد دیگری اشاره کرد، اما این بار نه راجب خواستگاری.
ماجرا از جایی شروع می‌شود که در مراسم افتتاحیه المپیک، جیان مارکو تامبری نماینده پرش ارتفاع ایتالیا و یکی از پرچمداران این کشور در مراسم، حلقه ازدواج خود را در رودخانه (سِن) گم کرد و در فضای مجازی از همسرش که دوسال است با او ازدواج کرده عذرخواهی کرد.
ماجرا اینجا جالب‌تر می‌شود که این ورزشکار از همسرش دعوت کرد تا او هم حلقه ازدواجش را داخل رودخانه بیندازد.
کروموزوم مردانه در بوکس زنان المپیک
در مسابقات بوکس زنان در وزن ۶۶ کیلوگرم، آنجلا کارینی بوکسور زن ایتالیایی مقابل ایمانه خلیف، بوکسور اهل الجزایر قرار گرفت، تنها بعد از گذشت ۴۶ ثانیه از زمان مسابقه، بوکسور ایتالیایی از ادامه دادن مبارزه منصرف شد.
این اتفاق در شرایطی رخ داد که تردید‌هایی در مورد زن بودن مبارز الجزایری وجود دارد.
ماجرا جایی جالب میشود که این بوکسور الجزایری و همچنین لین یوتینگ، بوکسور تیم ملی زنان چین تایپه، سال گذشته و پس از آزمایشات هورمونی از ادامه مسابقات جهانی کنار گذاشته شدند. اما کمیته بین المللی المپیک امسال به هردو بوکسور اجازه حضور در مسابقات را داده است
سخنگوی کمیته بین المللی المپیک که در این باره از او سوال شده بود گفت: (تکرار می‌کنم که همه شرکت کنندگان، قوانین واجد شرایط بودن را رعایت می‌کنند.)
کمیته بین المللی المپیک در بیانیه‌ای تایید صلاحیت بوکسور‌های الجزایر و چین تایپه را اینگونه اعلام کرد: (همه ورزشکاران حاضر در بوکس بازی‌های المپیک پاریس از مقررات صلاحیت سنجی و پزشکی مطابق با قوانین واحد بوکس پاریس ۲۰۲۴ پیروی میکنند.)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها