روابط عمومی رسانه ملی اعلام کردک

نگاهی به مشروطه و مشروطه‌خواهی با «سرزمین من» رادیو فرهنگ

برنامه «سرزمین من» به مناسبت سالروز امضای مشروطه توسط مظفرالدبن شاه قاجار با موضوع بررسی رویداد‌های تاریخی و گشتی در دیدنی‌ها و موزه‌های کشور یکشنبه ۱۴ مرداد گذری بر تاریخ مشروطه دارد.
کد خبر: ۱۴۶۷۴۳۸

به گزارش جام‌جم‌آنلاین ازروابط عمومی صدا وسیما، برنامه «سرزمین من» به مناسبت سالروز امضای مشروطه توسط مظفرالدبن شاه قاجار با موضوع بررسی رویداد‌های تاریخی و گشتی در دیدنی‌ها و موزه‌های کشور یکشنبه۱۴مرداد گذری بر تاریخ مشروطه دارد.

مجله رادیویی «سرزمین من» رویداد‌های تاریخی و اجتماعی را بررسی می‌کند. این برنامه از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود و به وقایع و روزنگار تاریخی امروز به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطه و امضای این فرمان توسط مظفرالدین شاه می‌پردازد.

محمدرضا مختاری اصفهانی، پژوهشگر تاریخ معاصر در بخش «یاد‌ها و یادگارها»؛ مروری بر مهم‌ترین رویداد‌های سرزمین من در چنین روزی دارد و درباره ریشه‌های جنبش مشروطه صحبت می‌کند.

همچنین در گفتگو با دکتر کارگر، مشاور معاونت میراث فرهنگی موزه مشروطه تبریز معرفی می‌شود. در ادامه، محمد ساجدی تحلیلگر سیاسی نیز در این برنامه در خصوص تحولات تاریخی و تاثیر انقلاب مشروطه بر تحولات اجتماعی و فرهنگی ایران توضیح می‌دهد.

همچنین جواد منصوری، پژوهشگر تاریخ درخصوص خواسته‌های مشروطه خواهان صحیت می‌کند.

گفتگو با دکتر تقوی، استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی پژوهشکده تاریخ معاصر درخصوص مشروطه نیز پخش می‌شود و در ادامه دکتر قریبی، معاون پژوهشی پژوهشگده تاریخ معاصر درخصوص نیرو‌های موثر در جنبش مشروطه توضیح می‌دهد.

سرزمین من، کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که ساعت۱۳ به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری و گویندگی سیددانیال معنوی با کارشناسی محمدعلی مومنی روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها