جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود
بیانیه شورای نگهبان به مناسبت شهادت هنیه:

جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود

مالزی خواستار مجازات عاملان ترور شهید هنیه شد

مالزی، ترور شهید هنیه را شدیداً محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان این ترور شد.
کد خبر: ۱۴۶۶۹۶۳

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، وزارت خارجه مالزی در بیانیه‌ای، ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظ او در تهران را به‌شدت محکوم کرد. این وزارت‌خانه تصریح کرده است که «عاملان این ترور باید به دست عدالت سپرده شوند».
در این بیانیه آمده است: «مالزی صریحاً تمام اعمال خشونت‌آمیز از جمله ترور هدفمند را محکوم می‌کند و از همه کشور‌های صلح‌طلب می‌خواهد که به محکوم‌کردن چنین اعمالی بپردازند». مالزی همچنین شهادت هنیه را به خانواده او و رهبران و مردم فلسطین تسلیت گفته و با آن‌ها ابراز همدردی کرد.
وزارت خارجه مالزی در این بیانیه بر مجازات عاملان این ترور تأکید و نوشته است: «مالزی خواستار تحقیقات فوری و کامل در مورد این ترور است و کسانی که مسئول آن هستند باید به دست عدالت سپرده شوند». 
مالزی همچنین طرفین را به خویشتن‌داری و تنش‌زدایی دعوت کرده و افزوده است: «از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا زمانی که حقایق مربوط به ترور مشخص می‌شود، خویشتن‌داری نشان دهند».
کوالالامپور در این بیانیه هم‌بستگی خود با مردم فلسطین را اعلام و بر حمایت از مبارزه مردم فلسطین برای عدالت و خودمختاری تأکید کرده است. مالزی همچنین با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه تصریح کرد: «مالزی نقش و سهم مرحوم اسماعیل هنیه را در رهایی فلسطین و مردمش از اشغال غیرقانونی اسرائیل به رسمیت می‌شناسد».
ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی حماس در بامداد امروز در تهران، با موجی از واکنش‌ها از سوی کشور‌های مختلف مواجه شده است. بسیاری از کشور‌های جهان این اقدام تروریستی را محکوم کرده‌اند. ایران اعلام کرده است «خون‌خواهی هنیه را وظیفه خود می‌داند». این رهبر سیاسی حماس، برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران عازم این کشور شده و در هنگام ترور در تهران حضور داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها