تعامل بی‌سابقه رسانه‌ملی با دولت‌سیزدهم

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در آخرین جلسه هیات دولت بیان کرد: می‌خواهم در رابطه با سرفصل‌های همکاری‌های دولت شهید رئیسی و رسانه صحبت کنم. وظیفه ذاتی رسانه‌ملی است که به دولت در انجام ماموریت‌هایش کمک کند و در کنار دولت باشد؛ دستاوردها و خدمات دولت را بیان کند و از ظرفیت‌های خودش برای رساندن صدای دولتمردان به جامعه و بیان خدمات آنها به جامعه استفاده کند.
کد خبر: ۱۴۶۶۱۷۲
 
وی افزود: در دولت سیزدهم این تعامل و همکاری به بهترین شکل خودش برقرار بود. با نگاه ویژه‌ای که شخص آیت‌ا... رئیسی داشت این جمله را مکرر از اومی‌شنیدیم که همواره می‌گفت هر کاری انجام می‌دهید پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد که این بسیار به پیشبرد تعامل دولت و رسانه کمک می‌کرد.رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: رویکرد و راهبرد رئیس‌جمهور شهید منجر شد تا ما از همه ظرفیت‌های قانونی در تعامل با دولت حداکثر استفاده را بکنیم که نسبت به دولت‌های گذشته کاملا بی‌سابقه بود. مانند بند چ و بند ح تبصره ۱۰ که استفاده شد.جبلی با اشاره به برخی موارد و مصادیق این تعامل که به دولت برای عبور از چالش‌ها و گردنه‌های مبتلابه کمک کرد، افزود: در اولین روزهای شکل‌گیری دولت سیزدهم با هک سامانه‌های سوخت مواجه بودیم که با تعامل بسیار خوب رسانه و دولت و وزارت نفت با کمترین هزینه و زیان عبور کردیم.
به‌گفته وی آزادسازی سواحل از دیگر مواردی بود که رسانه‌ملی در کنار دولت بود و تاکید رئیس‌جمهور و پیگیری مسئولان باعث شد این مسأله بر زمین مانده تا سال‌های سال، محقق شود، در تصمیماتی که دولت در حوزه‌های مختلف برای ریل‌گذاری و انجام ماموریت‌های قانونی داشته همیشه رسانه‌ملی را در کنار خود دیده است.جبلی بیان کرد: اگر همراهی و کمک تمام‌قد رسانه‌ملی نبود چه‌بسا تصمیم‌های دولت با چالش پیش می‌رفت. دربسیاری از موارد شاهد ماموریت مشترک میان رسانه‌ملی و دولت بودیم.وی افزود: کمک به دولت در مدیریت مصرف برق در تابستان و مدیریت مصرف گاز در زمستان یا کمک به مدیریت بازار ارز نمونه همکاری مشترک رسانه‌ملی و وزارت نیرو است. در زمان کرونا هم با شبکه آموزش و مدرسه تلویزیونی به کمک دولت آمدیم تا عدالت آموزشی محقق شود.جبلی توضیح داد: در سه سال گذشته این رویه جاری بوده است که در بخش‌های خبری مشروح یک خبر برجسته از حوزه دانش‌بنیان را منعکس کرده‌ایم. با وزارت محترم کشور در انتخابات‌‎هایی که برگزار شد برای روان‌تر برگزار شدن و همچنین افزایش مشارکت مردم  برنامه داشتیم. برای مثال برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۰۰ کانال تلویزیونی در حوزه‌های انتخابیه راه‌اندازی شد. رئیس صداوسیما با تاکید بر این که برای پوشش رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری از فجر تا کتاب و قرآن همواره کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم، گفت: درساترا با همدلی وزارت فرهنگ، توافق و هماهنگی صورت گرفت و بسیاری از چالش‌ها برطرف و تقسیم وظیفه خوبی انجام شد.به گفته وی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ حضور اعضای دولت در برنامه‌های شبکه‌های مختلف رسانه‌ملی ۱۴۰۸ ساعت بود و در سال ۱۴۰۱این رقم به حدود ۲۵۹۷ ساعت و در سال ۱۴۰۲ به حدود ۲۱۰۶ ساعت رسید. ظرفیت‌هایی که برای حضور اعضای دولت و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در رسانه‌ملی ایجاد شد نسبت به دوره‌های قبل بی‌سابقه بود. برای مثال برنامه صف اول را به صورت روزانه به مدت یک ساعت در اختیار دولتمردان قرار دادیم. امیدواریم از این ظرفیت رسانه‌ملی در همه دولت‌ها به‌خوبی استفاده شود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها