رئیس رسانه‌ملی در بازدید از پشت صحنه سریال «طوبی» مطرح کرد

اهل‌بیت(ع)؛ حلقه وصل ملت ایران و عراق

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما بعدازظهر روز چهارشنبه سوم مرداد با حضور در محل تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «طوبی» در شهرک سینمایی غزالی با دست‌اندرکاران تولید این مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۴۶۶۱۴۰
نویسنده رسول شمالی‌ورزنده - گروه رسانه
 
اهل‌بیت(ع)؛ حلقه وصل ملت ایران و عراق
محسن برمهانی، معاون سیمای رسانه‌ملی و مهدی نقویان، رئیس مرکز سیما فیلم نیز از جمله مسئولان حاضر در این دیدار بودند. رئیس رسانه‌ملی از لوکیشن‌های محل تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی که شامل برخی از مکان‌های بازسازی‌شده کشور عراق مثل «خانه شیث» در شهرک سینمایی غزالی بود، بازدید کرد. در جریان این بازدید سید حامد حسینی، تهیه‌کننده مجموعه طوبی، نحوه تولید این مجموعه را تشریح و خاطرنشان کرد: قصه مجموعه ‌پیرامون اتفاقاتی است که در میان سال‌های دهه ۵۰ تا ۸۰ و به‌دنبال آن، شکل‌گیری پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع) می‌افتد. وی همچنین جزئیات لوکیشن‌های مختلف ساخت مجموعه طوبی در شهرک غزالی را برای رئیس رسانه‌ملی تشریح کرد. 
اهل‌بیت(ع)؛ حلقه وصل ملت ایران و عراق


 سریال طوبی؛ روایتگر وحدت ملت ایران و عراق
رئیس سازمان صداوسیما در دیدار صمیمی با عوامل دست‌اندرکار مجموعه تلویزیونی طوبی از آنها به‌خاطر تلاش شبانه‌روزی برای تولید این مجموعه مناسبتی که پیونددهنده وحدت و برادری بین دو ملت مسلمان ایران و عراق است، قدردانی کرد.  رئیس سازمان صداوسیما با بیان این‌که در جمع شما عزیزانی را می‌بینم که از استادان و بزرگان سینما و تلویزیون هستند، گفت: این کار، کار سختی بود و درواقع چند داستان را همراه هم پیش بردید. وجوه تاریخی، امنیتی، درام ‌و همه آن عناصری که یک کار جذاب باید داشته باشد در این اثر هست.وی با بیان این‌که ما با یک نظام سرکوبگر در قبل از انقلاب ایران مواجه بودیم و همچنین یک نظام سرکوبگر در عراق بنام حزب بعث‌ وجود داشت، افزود:بعد ازسقوط صدام و سقوط نظام شاهنشاهی در ایران، در دوره معاصر با یک گروه وحشی به‌نام داعش مواجه شدیم. باوجوداین مواردوجنگ،درنهایت حلقه وصل بسیارمستحکمی میان دوملت ایران وعراق به‌نام امام حسین(ع) داریم که ما را به هم پیوند می‌دهد. اهل بیت(ع) باعث نزدیکی بین دو ملت مسلمان ایران و عراق شده‌اند. وی افزود: نشان دادن این پیوند و برادری میان دو ملت مسلمان ایران و عراق که نشأت‌گرفته از اهل بیت (ع) است، کار بسیار سختی است. این امر برای نخستین‌بار است که در رسانه‌ملی اتفاق می‌افتد. البته در قبل هم چنین آثاری تولیدشده اما در این حد و شکل نبوده است. به نظرم این اثر به همان اندازه که ارزش نمایش در ایران را دارد در کشور عراق هم ارزش دیده شدن دارد. چراکه امضاهای درخشانی در پای کار است؛ استادانی از جمله علیرضا زرین‌دست، سعید سلطانی و جمعی از بازیگران باتجربه.
 
طوبی ۱۳ مرداد روی آنتن می‌رود
سعید سلطانی هم در سخنانی بیان کرد: طوبی در روایت اتفاق نویی است که قصه آن از دهه ۵۰ شروع می‌شود و تا دهه ۸۰ ادامه دارد. یکی از بازیگران اصلی این سریال شبنم قربانی است و هومن برق‌نورد، امین زندگانی، فریبا متخصص و داریوش ارجمند از دیگر بازیگران این سریال هستند. گفته می‌شود فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی طوبی پایان شهریورماه امسال به پایان می‌رسد و پخش آن از ۱۳مردادماه آغاز خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها