۲۵ مرداد، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تلویزیونی مستند

هشتمین جشنواره تلویزیونی مستند در بخش‌های فیلم مستند، مجموعه مستند، عکس‌مستند و مستندنگاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۶۰۰۴
 
حسین زارع‌زاده، مدیر شبکه مستند و دبیر جشنواره مستند درباره تفاوت این جشنواره با دوره‌های قبل گفت: جشنواره مستند شامل سه بخش اصلی است، یکی دربخش فیلم مستند،بخش عکس وبخش مستند رادیویی. بخش فیلم مستند خودش شامل مستند‌های کوتاه، نیمه‌بلند و بلند است.وی افزود: امسال دو عنوان به جشنواره اضافه شده است، یکی در بخش مسابقه و  بخشی هم تحت‌عنوان بخش ویژه فلسطین که بین‌المللی است.
زارع‌زاده درباره بخش ویژه فلسطین تصریح کرد: هم شبکه‌های داخلی و هم مستندسازانی که خودشان کاری سا‌خته‌اند یا مستندسازان کشور‌های دیگر اعم‌از تلویزیونی و غیر تلویزیونی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.یک بخش ارائه‌ تز هم دارد که در مسابقه نیست ولی در بخش‌ جانبی هست، در واقع مستندسازان می‌توانند، طرح‌های خود را ارائه دهند و حامیان مالی بی‌واسطه این طرح‌ها را می‌بینند و چنانچه قانع شوند به‌عنوان حامی این مستند‌ها انتخاب شده، مستند‌ها ساخته و از شبکه مستند پخش می‌شود.
وی درباره بخش ارائه ‌تز گفت: در ایامی که فراخوان دادیم این طرح‌ها پذیرفته می‌شود و در روند اختتامیه به‌صورت کارگاه برگزار خواهد شد، جزئیات برنامه پیشتر اعلام می‌شود. وی درباره تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های دیگر بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جشنواره تلویزیونی مستند، این است که این جشنواره تنها جشنواره‌ای است که همه حوزه‌های مستند را پوشش می‌دهد، مثل حوزه عکس، حوزه مستندنگاری و حوزه فیلم، در واقع جامعیتی که این جشنواره دارد، جشنواره دیگری ندارد.
مدیر شبکه مستند درخصوص نمایش آثار هم گفت: جشنواره‌های دیگر به این صورت است که در مدت‌زمان محدود، اکران محدودی دارند در صورتی که به‌دلیل گستردگی این جشنواره و تعداد زیاد آثاری که ارسال می‌شود، این جشنواره، اکرانش بعد از پایان‌یافتن مهلت فراخوان آثار(تا ۲۵ مرداد) برای ارسال آثار و انتخاب اولیه‌ای انجام و در مدت یک‌ماه‌و‌نیم تا دو ماه این مستند‌ها از شبکه مستند در ساعات مشخصی پخش و اطلاع‌رسانی می‌شود وهم‌زمان مردم هم به این مستند‌هارای می‌دهند.بعد ازاکران‌ها مراسم اختتامیه در یکی از شهرستان‌ها برگزار  و جوایز اهدا می‌شود.وی درباره برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره بیان کرد: مطابق با سند تحول سازمان صداوسیما و مبتنی بر رویکرد عدالت رسانه‌ای که قرار است انجام شود تلاش جشنواره همیشه این بوده  که اختتامیه خارج از تهران و در شهرستان‌ها برگزار شود که برکات زیادی برای جشنواره و فضای رسانه دارد از جمله شناسایی استعداد‌هایی که در شهرستان‌هاست، گسترش فرهنگ مستندسازی و مستندبینی در این شهر‌ها و دیده‌شدن فضای شهرستان‌ها. 
زارع‌زاده در پاسخ به این سؤال که اختتامیه امسال جشنواره در کجا برگزار می‌شود؟ گفت: هنوز مشخص نشده است، سه تا گزینه داریم که بعدابه‌صورت رسمی اعلام می‌شود.وی درباره بزرگداشت ازپیشکسوتان ومستندسازان قدیمی هم گفت:بزرگداشت پیشکسوتان همیشه یکی از بخش‌های ثابت جشنواره بوده و امسال هم این مهم برگزارمی‌شود.مدیر شبکه مستند افزود: یکی از بخش‌های جوایزی تخصصی، بخش نویسندگی و پژوهش است و یک جایزه اختصاصی برای این بخش وجود دارد. ما امسال تعداد جوایز را کاهش دادیم به دلیل این‌که می‌خواهیم رقابت تخصصی‌تر باشد اما رقم این جوایز دوبرابر شده است.
دبیر جشنواره مستند تلویزیونی در پاسخ به نحوه ارائه عکس‌های مستند هم گفت: در شبکه مستند الان بخش کوتاهی راه‌اندازی شده است تحت‌عنوان عکس‌مستند که بخش‌های یک‌دقیقه‌ای است، از عکس‌های ارسالی از دوره‌های قبلی و همین دوره، استفاده می‌شود و تلاش‌مان بر این است که در ایام اختتامیه جشنواره نمایشگاهی از عکس‌های منتخب هم برگزار شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها