خصوصی سازی 51 درصد مخابرات در سال جاری

مهر: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش بینی کرد در سال جاری 51 درصد از بخش مخابرات خصوصی شود.
کد خبر: ۱۴۶۵۹۶

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره خصوصی سازی در بخش مخابرات گفت: پیش بینی می شود عرضه سهام شرکت مخابرات از نیمه دوم سال جاری آغاز شود به گونه ای که 20 درصد از سهام هر شرکت قابل خصوصی شدن در اختیار دولت و مابقی به دو صورت بلوکی و خرد عرضه می شود.
وفا غفاریان درباره وضعیت مالکیت و اداره شرکت ها پس از خصوصی شدن گفت : هر 20 درصد از سهام به صورت هیات مدیره اداره می شود و نکته مهم این است که سازمان خصوصی سازی نیز بر نحوه اداره و عملکرد هیات مدیره نظارت می کند.
وی پیش بینی کرد در سال جاری 51 درصد از بخش مخابرات خصوصی شود. وی درباره تبدیل ودیعه به سهام گفت: ازابتدای فعالیت شرکت مخابرات شیوه ثبت نام براساس ودیعه استوار بوده در صورتی که در دیگر کشورهای دنیا تلفن به صورت پیش پرداخت واگذار می شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ودیعه تلفن های ثابت اضافه کرد: ودیعه تلفن ثابت از سال 1320 تاکنون روندی رو به رشد داشته و از 10 به 100 هزار تومان رسیده ، اما در تلفن همراه این موضوع عکس تلفن ثابت است ، زیرا ودیعه تلفن همراه در آغاز واگذاری ها 290 هزارتومان بوده که امروز این رقم به 190 هزارتومان کاهش یافته است.
وی ادامه داد: در نتیجه هم اکنون مشترکین تلفن همراه 290 ، 260 و 190 هزارتومان ودیعه نزد شرکت مخابرات دارند و اگر مشترکی قصد مسترد کردن تلفن خود را داشته باشد می تواند این ودیعه را از شرکت مخابرات دریافت کند.
غفاریان همچنین درباره جذب سرمایه در بخش مخابرات با خصوصی سازی گفت: ممنوعیتی برای حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در این بخش وجود ندارد و پیش بینی می شود سرمایه زیادی جذب خرید سهام شرکت های مخابراتی شود.
رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی نیز درباره خصوصی سازی شرکت های مخابراتی گفت: پیش بینی می شود از نیمه دوم سال جاری خصوصی سازی در مخابرات آغاز شود، اما نکته مهم این است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمانی که لایحه مربوط به این بخش به قانون تبدیل می شود شفافیت های میان تصدی گری و حاکمیتی را مشخص کند و موارد مربوط به تصدی گری را افزایش ندهند و در جهت کاهش آن گام بردارند.
رمضان علی صادق زاده ادامه داد: برای تسریع در واگذاری سهام شرکت های مخابراتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید همکاری های لازم را با سازمان خصوصی سازی انجام دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها