سازمان جهانی بهداشت هشدار داد:

خطر شیوع فلج اطفال در غزه زیاد است

سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد که به دلیل وضعیت وخیم بهداشتی و همچنین وخامت سیستم فاضلاب در منطقه جنگ زده غزه، احتمال شیوع ویروس فلج اطفال در سراسر این باریکه وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۶۵۹۳۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العربی الجدید، رئیس تیم فوریت های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت در غزه و کرانه باختری با بیان اینکه ویروس فلج اطفال نوع 2 مشتق از واکسن از نمونه های فاضلاب غزه شناسایی شد، در اظهاراتی به خبرنگاران گفت: خطر بزرگی برای گسترش ویروس فلج اطفال مشتق شده از واکسن در غزه وجود دارد.

وی افزود که تیم‌هایی از سازمان بهداشت جهانی و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) قرار است روز پنجشنبه برای جمع‌آوری نمونه مدفوع انسان به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای ارزیابی خطرات مربوط به کشف ویروس وارد غزه شوند.

وی امیدوار است که تا پایان این هفته تحقیقات تکمیل شود و واکسیناسیون در این منطقه آغاز شود.

گفتنی است پیش از این نیز «محمد ابوعبید» خبرنگار العالم در خان‌ یونس گزارش داده بود که به علت پراکندگی زباله و فاضلاب در همه جای باریکه غزه، بیماری‌های همه‌گیر (اپیدمی) به ویژه ویروس فلج اطفال در اردوگاه‌های آوارگان واقع در باریکه غزه به ویژه در منطقه المواصی در خان‌یونس، گسترش یافته و وضعیت بهداشتی در چادرهای آوارگان فاجعه‌بار است.

هشدار فقط در مورد ویروس فلج اطفال نیست

فلج اطفال یک ویروس بسیار مسری است که می تواند به سیستم عصبی حمله کرده و باعث فلج شود. عمدتا کودکان زیر پنج سال را مبتلا می کند.

مقامات بهداشت عمومی و سازمان های امدادی هشدار می دهند که بدون خدمات بهداشتی کافی، به ویژه مردم غزه در برابر شیوع بیماری آسیب پذیر خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها