در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

‌پیشرفت کشور با همراهی و همدلی 

اکنون زمان آن است که با همدلی و همراهی برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات قدم‌های مناسبی برداشته شود. در واقع همه باید در کنار رئیس جمهور منتخب تلاش کنیم تا مسائل و مشکلات مردم برطرف شود، زیرا با هم افزایی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور می‌توان بر همه مشکلات پیروز شد.
اکنون زمان آن است که با همدلی و همراهی برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات قدم‌های مناسبی برداشته شود. در واقع همه باید در کنار رئیس جمهور منتخب تلاش کنیم تا مسائل و مشکلات مردم برطرف شود، زیرا با هم افزایی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور می‌توان بر همه مشکلات پیروز شد.
کد خبر: ۱۴۶۵۹۱۹
نویسنده ولی الله بیاتی | سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کشور به خوبی برگزار شد و این روز‌ها شاهد هستیم که رئیس جمهور منتخب در حال بررسی گزینه‌های احتمالی اعضای هیات دولت است. براساس خبر‌های منتشر شده نیز جلسه تحلیف آقای پزشکیان بعدازظهر سه‌شنبه هفته آینده (۹ مرداد ماه) در مجلس برگزار خواهد شد. در این بین لازم به یادآوری است که نمایندگان مجلس نهایت تلاش خود را برای همدلی و همراهی با دولت به کار خواهند گرفت.

اهمیت تعامل قوا برای پیشرفت کشور بسیار حائز اهمیت است. البته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس با ایشان نیز بر این مهم تاکید و رهنمود‌های بسیار خوبی را مطرح کردند. رهبر انقلاب در بیانات‌شان به تعامل بیشتر دولت و مجلس اشاره کردند و فرمودند؛ موفقیت رئیس جمهور پیروزی همه است.

به این ترتیب نمایندگان مجلس نیز برای تعامل بیشتر با دولت تلاش می‌کنند تا جلسات رای اعتماد به اعضای کابینه به خوبی برگزار شود. علاوه بر این نمایندگان مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند که برای سرعت بخشیدن به این امور حاضر هستند حتی به صورت سه شیفت نیز فعالیت کنند. به عبارت دیگر مجلس سعی دارد، تعامل مناسبی با دولت داشته باشند تا دولت چهاردهم بتواند سریعتر فعالیت خود را شروع کند.

‌لازم به یادآوری است که دیگر دوره رقابت و انتخابات را پشت سر گذاشته‌ایم و اکنون زمان آن است که با همدلی و همراهی برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات قدم‌های مناسبی برداشته شود. در واقع همه باید در کنار رئیس جمهور منتخب تلاش کنیم تا مسائل و مشکلات مردم برطرف شود، زیرا با هم افزایی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور می‌توان بر همه مشکلات پیروز شد.

بنابراین باید تاکید کرد که خروجی تعامل بین دولت و مجلس چیزی نیست، جز برطرف شدن مشکلات جامعه و برای این مهم باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد. در واقع رئیس جمهور منتخب با استفاده از منابع انسانی مومن و انقلابی می‌تواند زمینه را برای بهبود شرایط مهیا کند.

 فراموش نکنیم که رهبر انقلاب در خصوص ویژگی‌ها و معیار‌های ضروری برای افرادی که وزیر و میدان‌دار اقتصاد، فرهنگ، سازندگی و تولید خواهند شد، فرمودند: کسی را باید میدان‌دار کرد که امین، صادق، متدیّن و از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی باشد. در واقع ایشان معیار‌های را مشخص کردند و این مسائل برای مجلس بسیار مهم است. به همین دلیل رئیس جمهور منتخب در هنگام معرفی وزرا باید به این شاخص‌ها توجه ویژه داشته باشد. این در حالی است که آقای پزشکیان نماینده مجلس نیز بوده است. به همین دلیل می‌تواند شرایط را به درستی مدیریت کند تا جلسات رای اعتماد به خوبی برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها