حمله یمن به تل آویو نقطه عطفی در وحدت میدان‌ها بود

یمن بعد از عملیات طوفان الاقصی به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌ای مطرح و جایگاه خود را در میان آینده منطقه به زیبایی تعیین کرد و در واقع به گونه‌ای نمایندگی اردوگاه مستضعفان را در نظام آینده منطقه و حتی بین الملل دارد که نکته بسیار حائز اهمیتی است.
یمن بعد از عملیات طوفان الاقصی به عنوان قدرت بزرگ منطقه‌ای مطرح و جایگاه خود را در میان آینده منطقه به زیبایی تعیین کرد و در واقع به گونه‌ای نمایندگی اردوگاه مستضعفان را در نظام آینده منطقه و حتی بین الملل دارد که نکته بسیار حائز اهمیتی است.
کد خبر: ۱۴۶۵۷۶۹
نویسنده عباس خامه یار - رایزن پیشین فرهنگی ایران در لبنان

با توجه به سکوت مرگبار دولت‌های عربی در حقیقت قدرت، شجاعت و توانمندی یمنی‌ها مواضع ذلت بار این دولت‌ها را که در دهه‌های گذشته موضوع فلسطین را به یدک می‌کشیدند به چالش کشیدند.

حمله یمن به تل آویو نقطه عطفی در وحدت میدان‌ها بودیمنی‌ها در طول ۹ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ حمله نظامی را بر علیه اسرائیل انجام داده و این‌ها حملات کارسازی بود و به وحدت میدان‌ها عینیت بخشید. عملیات پهپادی یمن علبه تل آویو نقطه عطفی در وحدت میدان‌ها بود و به تعبیر اسرائیلی‌ها یک هفت اکتبر جدیدی است. این حمله یک نوع بازدارندگی جدیدی را در آینده رویارویی محور مقاومت و رژیم صهیونیستی رقم خواهد زد.

با توجه به تکنولوژی بالا و اراده و شجاعتی که عملیات یمنی‌ها داشت می‌توان به نحوی تفسیر کرد که شکنندگی نظامی رژیم صهیونیستی را بیش از پیش شاهد خواهیم بود که این شکنندگی علاوه بر بخش نظامی در بخش سیاسی و امنیتی رژیم نیز خواهد بود چرا که پاسخ به این عملیات نیز مورد اجماع سیاستمداران رژیم صهیونیستی نبود و مخالفت‌های هم صورت گرفت، زیرا آن‌ها توانایی رویارویی با پاسخ‌های بعدی به یمن را ندارند.

نکته دیگر این است که هرگونه تجاوز و حملات رژیم صهیونیستی ابعاد جنگ را وسیع‌تر و فراگیرتر کرده و دامنه جنگ را در منطقه افزایش خواهد داد، چرا که قطعا یمن در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی در بندر حدیده قطعاً تنها نخواهد بود و محور مقاومت به یاری صنعا خواهد رفت.

بیانیه اخیر حزب الله نیز به وضوح به این مسئله اشاره دارد و شاید ابعاد جنگ در آینده با وضعیت جدیدی روبرو شود، چرا که آنقدر پاسخ بعدی یمنی‌ها در پاسخگویی به تجاوزات اسرائیل به بندر حدیده جدی‌تر و شجاعانه‌تر خواهد بود که از هم اکنون آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند خودشان را بی‌طرف نشان داده و اذعان می‌کنند که بمباران حدیده بدون مشارکت آمریکا و انگلیس بوده است.

در حقیقت با این اقدام یمنی‌ها می‌توان گفت با یک عملیات وعده صادق جدیدی روبرو خواهیم بود و این وعده صادق اسرائیلی‌ها را از کارشان پشیمان خواهد کرد، هر چند که عملیات اسراییل علیه حدیده با همه ابعاد جنایتکارانه‌اش؛ بیشتر جنبه روانی داشت تا نظامی؛ چرا که پیش از عملیات تبلیغات گسترده‌ای صورت گرفت و انعکاس وسیع تصاویر آتش سوزی‌ها نیز برای ایجاد یک نوع رعب و وحشت میان ملت‌های منطقه است.

یمنی‌ها مفاهیم حقیقی و مقوله‌های ادعایی رژیم‌های عربی همچون امنیت گرایی اعراب، وحدت امت عرب و مبارزه با صهیونیسم را با این عملبات‌های متعدد خود در طی ۹ ماه اخیر بازگو کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها