شاقولی مناسب برای همراهی دولت و مجلس

رهبر انقلاب در دیدار امروز با نمایندگان مجلس دوازدهم با نوع ورود جدیدی که بحث نمایندگی داشتند زاویه تازه‌ای را برای اعضای خانه ملت باز کردند.
کد خبر: ۱۴۶۵۵۸۹
نویسنده حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس دوازدهم

 

شاقولی مناسب برای همراهی دولت و مجلس

ما در دوره‌های قبل با چنین توصیه مواجه نبودیم و برای اولین بار بود که مقام معظم رهبری به نکته‌ای اشاره کردند مبنی بر اینکه مجلس شورای اسلامی علاوه بر پرسشگری باید پاسخگو هم باشد و این مطلب بسیار مهم و قابل توجه است و نمایندگان مجلس باید بدانند که هم در پیشگاه خدا و هم در برابر مردم عزیز ایران بایستی در خصوص موضعگیری ها، رفتارها، کردار‌ها و اظهارنظرهایشان درباره موضوعات مختلف کشور باید جوابگو باشند.

یکی دیگر از نکاتی که در این دیدار مورد اشاره و تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت موضوع قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران بود. تردیدی نیست که این مصوبه ریل نظام جمهوری اسلامی در حوزه هسته‌ای و مقابله با تحریم‌ها و همچنین مذاکرات محسوب می‌شود.

این تاکید و توصیه از سوی رهبری کاملا تکلیف دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم را روشن کرده است و تکلیف قوای مجریه و مقننه در این باره به صورت شفاف و مشخص بیان شده است.

از دیگر نکات دیدار امروز بیان شاخصه‌هایی بود که از سوی رهبری درباره ویژگی‌های وزیران آینده در دولت چهاردهم عنوان شد؛ بنابراین با توجه به این توصیه‌های وزیرانی باید به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند که امین، متدین و از بن دندان معتقد به نظام و انقلاب اسلامی و امیدوار به آینده و کارآمد باشند. موضوع کارآمدی امر مهمی است و طبیعتا باید کسانی انتخاب شوند و در راس مدیریت یک وزارتخانه قرار بگیرند که توانایی انجام وظایف محوله را داشته باشند و انتظارات مردم را برآورده کنند. 

معتقدم این چارچوبی که از سوی مقام معظم رهبری ارائه شده شاقول خوبی و مناسبی است تا براساس آن نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور بتوانند مطابق با شرایط و خصوصیات مطرح شده بتوانند افرادی را که بنا است سکاندار وزارتخانه‌های مختلف باشند شناسایی کنند و با سرعت در این خصوص تعیین تکلیف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها