رحیم صفوی : دفاع مقدس تبلور اراده یک ملت بود

ایرنا: مشاورعالی فرماندهیکل قوا در امور نیروهای مسلح گفت:هشت سال دفاع مقدس به رهبری حضرت امام (ره) تبلور اراده یک ملت تحت پرچم اسلام و ائمه اطهار (ع) بود.
کد خبر: ۱۴۶۵۱۸

سرلشکر پاسدار "سید یحیی رحیم صفوی"،روز جمعه درسخنان پیش از خطبههای نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت : دفاع مقدس فرهنگ مقاومت اسلامی را در ایران و خاورمیانه بنیانگذاری کرد.
وی بااشاره به گذشت سال ازآغاز جنگ تحمیلی ( شهریور (و گذشت سال ازپایان آن ( تیرماه ،(تجزیه و تحلیل ابعاد سیاسی،نظامیو اقتصادی جنگ را به ویژه برای نسل جوان که نیمی از جمعیت کشوررا دربر میگیرد، مهم برشمرد.
مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت : همزمان با آغاز نخستین روز دفاع مقدس در روز شنبه شهریورماه ، دلاورمردان انقلاب اسلامی با انجام رژهای ، قدرت خود را نشان میدهند.
رحیم صفوی ، از جنگ تحمیلی به عنوان طولانیترین درگیری نظامی در منطقه حساس خاورمیانه نام برد و گفت : این جنگ درشرایطی رخ داد که دو قدرت بزرگ آمریکا و شوروی و هم پیمانان آنها در دوران جنگ سرد از یک طرف جنگ یعنی عراق حمایت میکردند.
وی به نقش سایر کشورها اشاره کرد و گفت: در این شرایط همچنین تعدادی ازکشورهای عربی هزینههای عراق را متحمل شدند و چند کشور اروپایی نیز سلاح ها وتجهیزات پیشرفته تولید بمبهای شیمیایی را در اختیار عراق قراردادند.
به گفته وی ، رژیم صهیونیستی نیز از اینکه دو کشور اسلامی درحال از دست دادن منابع انسانی واقتصادی خود بودند ، شادمان بود در حالی که این منابع میتوانست درراه آزاد کردن قدس هزینه شود . وی اشغال عراق توسط نیروهای اشغالگر را از پیامدهای تجاوز این کشور به ایران دانست و گفت : کشور عراق 4.5 سال است که در آتش جنگ و ناامنی می سوزد.
رحیم صفوی گفت: در جنگ تحمیلی ظرفیت توانمندیها ، استقامتها ، نبوغ و خلاقیتهای ملت انقلابی ایران ارزیابی شد و نبوغ و خلاقیت جوانان درابعاد مختلف مدیریتی کشور نیز خود را نشان داد.
وی اعتقاد دارد : هشت سال دفاع مقدس تبدیل به فرهنگ مقاومت اسلامی برای ملتهای فلسطین ولبنان شد و درحال حاضر نیز کشورهای عراق و افغانستان در مبارزات خود از دفاع مقدس درس میآموزند.
رحیم صفوی با استناد به سخنان هفته گذشتهرییس جمهوری آمریکا گفت : بوش اعلام کرد استراتژی آمریکا از مبارزه، به حمایت وپشتیبانی از نیروهای عراقی از ماه دسامبر تغییر میکند و این کشور به مرور نیروهای خود را از مرز عراق خارج کردهاست.
وی افزود: اظهارات بوش به معنی قبول شکست استراتژی آمریکا درعراق است.
سردار رحیم صفوی در پایان ابراز امیدواری کرد تا ملت عراق در آینده ای نزدیک اشغالگران را از کشور خود بیرون کرده سرنوشت کشور خود را به دست گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها