رئیس جمهوری فرانسه که اظهارات وزیر امور خارجهاش دردسرها و مخالفتهای فراوانی علیه پاریس به همراه داشته گفت: «فرانسه خواستار جنگ با ایران نیست.»
کد خبر: ۱۴۶۵۱۵

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، "نیکلا سارکوزی" روز پنجشنبه در عین حال ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هستهای متهم کرده و افزود: «ایران تلاش دارد به بمب اتمی دست پیدا کند. این امر غیرقابل قبول است و من به مردم فرانسه میگویم این امر غیرقابل قبول است.»
آمریکاییهای و غربیها در حالی تلاش دارند برنامه صلحآمیز هستهای کشورمان را تسلیحاتی جلوه دهند که گزارشهای آژانس بینالمللی انرژی اتمی بر عدم انحراف این برنامه به سمت کاربرد تسلیحاتی اعتراف دارد.
سارکوزی که در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون فرانسه و شبکه خبری "فرانس 2" سخن میگفت، تصریح کرد: «مسئله هستهای ایران مسئله بسیار دشواری است اما فرانسه خواستار جنگ نیست.»
رئیس جمهوری فرانسه در این مصاحبههای تلاش کرد خود را از اظهارات "برنار کوشنر" وزیر امور خارجه این کشور که یکشنبه هفته گذشته به جامعه بینالملل توصیه کرده بود برای وضعیت وخیم یعنی جنگ با ایران آماده شود، دور نگهدارد.
وی با تمجید از تلاش کوشنر گفت: «من از واژه جنگ استفاده نمیکنم و کوشنر نیز بعدا9 درباره اظهاراتش توضیح داد.»
کوشنر بعد از اظهارات تند خود با کوتاه آمدن از مواضع پیشین اعلام کرد از حرفهایش سوء برداشت شده و گفت حاضر است برای گفتوگو درباره بنبست هستهای به تهران سفر کند.
سارکوزی در ادامه گفت: «چگونه میتوانیم همانگونه که کرهشمالی و لیبی را متقاعد کردیم ایران را به دست کشیدن از این برنامه ترغیب کنیم. از طریق مذاکره، از طریق مباحثه و یا از طریق تحریم.»
وی با اشاره به این که ایران حق دارد از فناوری غیرنظامی هستهای برخوردار باشد، مدعی شد: «اگر تحریمها کافی نیستند من خواستار تحریمهای شدیدتر هستم.»
اظهارات رئیس جمهوری فرانسه در شرایطی است که "دیوید مارتینون" سخنگوی وی نیز پیش از آن اعلام کرده بود پاریس خواستار آن است که در کنار شرکای اروپایی خود اقدامات اقتصادی برای برنامه هستهای بردارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها