در آیین اختتامیه دومین رویداد «تهران دخت» مطرح شد

ایده‌های رویداد محور کنشگری دختران، اجرایی می‌شود

آیین اختتامیه دومین رویداد «تهران دخت» با حضور بیش از یکصد فعال حوزه نوجوان، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، هیات داوران و در خانه تاریخی طهران «اتحادیه» برگزار شد.
آیین اختتامیه دومین رویداد «تهران دخت» با حضور بیش از یکصد فعال حوزه نوجوان، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، هیات داوران و در خانه تاریخی طهران «اتحادیه» برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۴۷۷۱

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل امورزنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در آیین اختتامیه این رویداد با بیان اینکه دختران پیشران آینده هستند، گفت: بسیار خرسند هستیم که «دختران» را به دید یک مسئله نمی‌بینیم بلکه در واقع آن‌ها، حلال مسائل، امید‌های آینده شهر، کشور و جامعه‌مان هستند.

وی افزود: مجموعه‌ای ازطرح‌ها، ایده‌ها و اتفاقات مثبت در طول سه روز برگزاری رویداد «تهران دخت» مشاهده شد؛ هرچند که پایان این رویداد نیز با اهدای تندیس، لوح، جایزه و حمایت از طرح‌ها به پایان می‌رسد، اما فرآیند هم‌زیستی و همچنین شبکه ارزشمندی که در کنار هم ایجاد کردیم، بسیار مهم و ارزشمند‌تر از نتایج گروه است.

اردبیلی تصریح کرد: در این رویداد تلاش کردیم که همه ظرفیت و کنشگران عرصه نوجوان در شهر تهران را برای دخترانمان در چند قاب جمع کنیم و هرآنچه که در توان شهرداری تهران برای حمایت از اجرای طرح‌هاست را به عرصه ظهور برسانیم. 

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده گفت: دست ما به افق و قله کار برای دختران نمی‌رسید؛ مگر اینکه همه آنچه را که در سطح شهر وجود دارد، شناسایی کرده، به رسمیت بشناسیم و بتوانیم با تسهیلگری و شتابدهی، طرح‌ها را ارتقا بخشیم؛ همچنین توجه به نقاط خلأ و از بین بردن مشکلات لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اجرای ایده‌های مطرح شده در رویداد تهران دخت طی ۳ سال گذشته، بیان کرد: در طول مسیر ۳ سال گذشته «تهران دخت» اتفاقات مهم و مثبتی روی داد؛ پس از انتشار فراخوان اولیه رویداد تهران دخت، ایده‌ها به دبیرخانه ارسال و در نهایت ایده‌های رویداد محور کنش‌گری دختران، اجرایی شدند.

اردبیلی با تاکید بر اینکه برگزاری رویداد‌ها برای نوجوانان بسیار مهم و مثمر ثمر است، خاطرنشان کرد: دختران در سن نوجوانی در جست و جوی اهداف، نقاط قوت، ظرفیت و هویت‌شان هستند. آشنا شدنشان با تجربه‌های متنوع از قبیل ایده‌هایی که توسط فعالان حوزه نوجوان رقم زده شد، برای آن‌ها فوق العاده خواهد بود. نوجوانان با کسب این تجارب، مسیر خود را از ترکیب تجربه‌ها، بهتر پیدا خواهند کرد.

ایده‌های رویداد محور کنشگری دختران، اجرایی می‌شود

مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران بیان کرد: سال گذشته حدود ۵۰ مدل کار برای ارائه داشتیم که امسال حدود یکصد مدل کار را ارائه خواهیم داد. از میان مدل‌های متنوعی که طرح شد حتما حدود سه مدل برای نوجوان جذاب خواهد بود و تجربه فرد در آن سن باعث می‌شود موفقیت‌های کوچکی را لمس کند و این تجارب برای آینده او سرنوشت ساز خواهد شد.

گفتنی است؛ در روز سوم و اختتامیه این رویداد ۲۴ گروه در حضور هیات داوران ایده‌های خود را در زمینه‌های مختلفی از جمله آموزش شهروندی و اصول زندگی سالم، ایجاد عدالت آموزشی برای اقشار مختلف جامعه بر اساس شیوه‌های علمی و اصول معتبر جهانی، گردشگری و گذران اوقات فراغت دختران، شبکه سازی و شناخت دغدغه‌های شهری، مناسب سازی فضا‌ها برای پاتوق‌های دخترانه، انتظارات شغلی بر پایه شایستگی، خودشناسی و آگاهی دادن به نوجوانان و ... را در بازه زمانی یکسانی مطرح وبا پرسش و پاسخ به داوران ارائه دادند که در نهایت تمامی ایده‌ها در مورد ارزیابی قرار گرفت.

اسامی پنج گروه ایده‌پرداز برتر این رویداد به ترتیب از اول تا پنجم، گروه‌های مباحثه علمی، کارگاه کارآگاهی، دورتراپی، توانمندسازی دختران کم برخوردارو گشتی در کوچه و خیابان‌های تهران به ارزیابی هیات داوران اعلام و جوایز نقدی به آن‌ها تعلق گرفت؛ جوایز گروه اول ۲۰۰ میلیون ریال، گروه دوم ۱۵۰ میلیون ریال، گروه سوم ۱۰۰ میلیون ریال، گروه چهارم و پنج هم به ترتیب ۷۰ میلیون ریال و ۵۰ میلیون ریال بود.

تمامی ایده‌های مطرح شده و مناسب که به نتیجه نهایی رسیده باشند در این رویداد توسط اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها