تمهیدات دولت برای تامین انرژی در فصل سرما

در نشست مشترک با حضور سرپرست وزارت نفت ، وزیر نیرو و مدیران ارشد این 2 وزارتخانه ، راهکارهای تامین سوخت زمستانی نیروگاه های کشور و تامین انرژی مورد نیاز در فصل سرما بررسی و هماهنگی های لازم انجام شد.
کد خبر: ۱۴۶۴۴۱

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت ، غلامحسین نوذری و سیدپرویز فتاح ، در نشست خود در وزارت نفت درباره تکمیل ظرفیت مخازن سوخت نیروگاه ها و چگونگی تامین سوخت زمستانی به بحث و تبادل نظر پرداختند. برپایه این گزارش ، سرپرست وزارت نفت با اشاره به هماهنگی این وزارتخانه با وزارت نیرو تصریح کرد: با توجه به افزایش مصرف خانگی گاز و کاهش سهم نیروگاه ها در فصل سرما، تامین سوخت بویژه سوخت مایع مانند نفت گاز و نفت کوره برای تکمیل ذخایر نیروگاه ها از جمله راهکارهای مهمی است که درباره آن ، توافق هایی میان این 2 وزارتخانه حاصل شد.
نوذری با اشاره به مصارف عمده گاز کشور در 3 بخش خانگی ، نیروگاه ها و صنایع انرژی بر، یادآور شد: حدود 33 درصد مصرف گاز کشور در نیروگاه ها و حدود 30 درصد هم مربوط به مصارف خانگی است و به همین میزان نیز در صنایع عمده و انرژی بر مصرف می شود.
پس از پایان این نشست ، وزیر نیرو نیز گفت: براساس هماهنگی های به عمل آمده با وزارت نفت ، ظرفیت مخازن نیروگاه ها تا اواسط آبان امسال تکمیل خواهد شد. فتاح با بیان این که تامین سوخت نیروگاه ها در مقایسه با سال گذشته وضعیت بهتری دارد، تصریح کرد: امسال این وضعیت به گونه ای است که بیش از 80 درصد ظرفیت مخازن گازوئیل و افزون بر 70 درصد ظرفیت مخازن مازوت تامین شده است.
وزیر نیرو با اشاره به این که با همکاری و هماهنگی وزارتخانه های نفت و نیرو می توان تامین سوخت زمستانی نیروگاه ها و همچنین سوخت کشور را به گونه ای منطقی هدایت کرد، افزود: در جلسه مسوولان وزارت نفت و نیرو، توافقاتی به منظور تعیین سهم گاز، گازوئیل و مازوت نیروگاه ها به عمل آمد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها