ماموریت دشوار پینگ‌پنگ‌بازان در پاریس

تنیس روی میز ایران کار بسیار سختی برای حضور در المپیک پاریس پیش رو داشت. ماموریتی دشوار که نمایندگان ایران با تاریخ‌سازی و جا‌به‌جایی رکوردها موفق به انجام آن شدند و حالا پینگ‌پنگ ایران با سه نماینده در پاریس حضور خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۶۳۸۶۲
نویسنده یگانه عصاری - گروه ورزش
 
ماموریت دشوار پینگ‌پنگ‌بازان در پاریس
 
نیما و نوشاد عالمیان و ندا شهسواری کمتر ازسه هفته دیگرعازم پاریس هستند تا واردمرحله بعد این ماموریت سخت شوند. نکته حائز اهمیت دیگر پرچم‌داری ندا شهسواری برای کاروان ایران است تا این افتخار این بار نصیب جامعه تنیس روی میز ایران شود. اتفاقی خوشایند و مبارک که حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز زنان ایران در گفتگو با «جام‌جم» با تاکید بر آن، از مسئولان خواست حمایت‌های خود را از این رشته بیشتر کنند تا این حمایت‌ها زمینه‌ساز اتفاق‌های بهتر باشد.   
 
سه نماینده تنیس روی میز
در میان پینگ‌پنگ‌بازان مشهور ایران، اولین سهمیه المپیک پاریس، از آن نیما عالمیان بود که در فینال مسابقات کسب سهمیه در آسیای میانه با شکست نوشاد، برادرش توانست بلیت خود برای پاریس رارزروکند. این درحالی بود که پیش‌بینی می‌شد نوشاد عالمیان نیز می‌تواند سهمیه المپیک را از طریق رنکینگ کسب کند، این اتفاق افتاد تا برای نخستین بار یک پینگ‌پنگ‌باز ایرانی از طریق رنکینگ وارد بازی‌های المپیک شود. به این ترتیب تنیس روی میز ایران درالمپیک۲۰۲۴ پاریس سه نماینده خواهد داشت که نیما و نوشاد عالمیان در بخش مردان و ندا شهسواری در بخش بانوان صاحب سهمیه المپیک شده‌اند. ندا شهسواری اما با کسب سهمیه، هم افتخار پرچم‌داری را برای خود خرید و هم برای سومین بار به المپیک خواهد رفت. 
   
رکورددار زنان ایران
کاپیتان تیم‌ملی تنیس روی میز زنان ایران ۳۰اردیبهشت ماه در فینال رقابت‌های تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه با پیروزی مقابل نماینده قزاقستان سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس راکسب کردو او حالا تنها نماینده زن ایران در تنیس روی میز المپیک پاریس خواهد بود. شهسواری که پیش از این سابقه حضور در المپیک لندن و ریو را داشت، اکنون برای سومین بار حضور در المپیک را تجربه خواهد کرد که از این نظر بین زنان ورزشکار ایران رکورددار بیشترین حضور در المپیک خواهد بود. پیش از این رکورد حضور زنان ورزشکار ایران در المپیک دو بار بوده است اما شهسواری رکورد جدیدی در این زمینه ثبت کرد و برای اولین بار یک زن ایرانی سومین المپیک را تجربه خواهد کرد.
ماموریت دشوار پینگ‌پنگ‌بازان در پاریس


حمیده ایرانمنش: پرچم‌داری شهسواری افتخار تنیس روی میز ایران است

به نظر می‌رسد شرایط تنیس روی میز ایران برای حضور در المپیک این بار کمی متفاوت است.
مساله مهم ما الان این است که زمان زیادی نداریم و کمتر از ۲۰ روز به المپیک باقی مانده و خانم شهسواری باید به اوج آمادگی برای حضور درالمپیک برسد. ما بعد ازانتخابی المپیک اولین اردویمان رادراستان مازندران، شهر بابل برگزار کردیم.با گذشت چند هفته و حضور خانم‌ها شهسواری و اشتری درمسابقات کانتندر تونس، حالا دراردوی تهران هستیم و این اردو تا روز اعزام ادامه خواهد داشت. درحال حاضر شرایط خوب است وبرای المپیک آماده می‌شویم تا خانم شهسواری نزدیک مسابقات به بهترین عملکرد خود برسد. امیدوارم در پاریس هم بازی قابل قبولی ارائه دهیم.
 
پس ازکسب سهمیه،اتفاق مهم وخوب بعدی پرچم‌داری خانم شهسواری برای کاروان ایران درپاریس است.نظرشما دراین باره چیست؟
برای ما واقعا افتخار بزرگی بود.برای هرفدراسیونی افتخاربزرگی است که یکی ازبازیکنان آن رشته پرچمدارباشد وبرای پرچم‌داری کاروان باید شرایطی مهم و خاص داشته باشی. ورزشکار باید مثل خانم شهسواری بیشترین حضور را در المپیک داشته باشد یا بهترین مقام‌ها را کسب کرده و عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشد تا به عنوان پرچم‌دار انتخاب شود. 
 
نظرتان درباره رکوردداری خانم شهسواری و سومین حضور او در المپیک چیست؟
خانم شهسواری بسیار سخت‌کوش است و برای المپیک انگیزه بسیار بالایی داشتند به این دلیل که المپیک پاریس، سومین المپیک پیش رویشان بود و این افتخاری برای جامعه تنیس روی میز ایران هم بود. ندا شهسواری تنها دختری است که برای سومین بار به المپیک می‌رود و همین موضوع هم باعث شد او پرچم‌دار کاروان ایران شود. او الان انگیزه بسیار بالاتری دارد و هدفش این است که در پاریس نمایش خیلی خوبی داشته باشد و بازی خوبی ارائه دهد. ما هم امیدوار هستیم البته قرعه‌ای که به ندا می‌خورد بسیار حائز اهمیت است که فعلا مشخص نیست اما امیدوارم او بتواند با یک قرعه خوب، نمایش خوبی هم داشته باشد.
 
کمتراز۲۰روز تا المپیک پاریس باقی است. وزارت ورزش،فدراسیون و مسئولان مربوطه آنطور که باید، از رشته شما و ورزشکار اعزامی‌تان حمایت کرده‌اند؟
پاداش‌هایی که فدراسیون قول‌ داده بود و حقوقی که کمیته برای بازیکن و مربی در نظر گرفته بود، پرداخت شده است اما امیدوارم حمایت‌ها بیشتر شود. در آستانه المپیک، حمایت از ورزشکار باعث بالا رفتن انگیزه او در مسابقات و آوردگاه‌های بزرگ خواهد شد و ما هم بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی را در پیش داریم امیدوارم بتوانیم با حمایت‌های مسئولان و تلاش خانم شهسواری، عملکرد خوبی از خودمان در المپیک به نمایش بگذاریم. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها