آمادگی ایران برای حمله متقابل در صورت حماقت رژیم صهیونیستی

فارس: معاون عملیات نیروی هوایی ارتش با تاکید بر عدم توانایی رژیم صهیونیستی در حمله هوایی به ایران اعلام کرد: ما نیز طرحی را تهیه کردهایم که در صورت حماقت احتمالی این رژیم، بمب افکنهای ایران
کد خبر: ۱۴۶۳۸۴
بتوانند حمله متقابلی را به خاک اسرائیل انجام دهند.
امیر خلبان محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش ، در ارتباط با دستاوردهای ایران در بخش هوایی گفت: با اعتقاد کامل این نکته را اعلام میکنم که عدم واگذاری تجهیزات جدید هوایی و دفاعی، نعمت بزرگی بود تا به فکر ارتقای توان رزم خود در عرصههای مختلف باشیم.
وی اضافه کرد: ایران با سرعت بسیار زیادی در زمینه دستیابی به تکنولوژیهای جدید دفاعی پیشرفتهای بزرگی داشته و موفقیتهای صنعت هوایی ما در این بخش متنوع و گسترده است. هم اکنون انواع موشکهای دوربرد، هواپیماهای شکاری، مهمات هوشمند، بمبهای پرنده و هوشمند و انواع مهماتهای حرارتی و تلویزیونی به دست متخصصان دفاعی کشور در حجم انبوه تولید میشود.
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش که خود نیز از اولین گروه دانشآموختگان خلبانی در داخل کشور است، خاطرنشان کرد: یکی از مزیتهای مهم کشورمان آن است که نیروی هوایی ارتش، همه خلبانهای خود را در داخل کشور آموزش میدهد و حتی به قابلیتی رسیدهایم که می توانیم دانشجویان خلبانی کشورهای دیگر را نیز در کشور آموزش دهیم و همین آموزش نیروها در داخل کشور موجب بهروز بودن و توانمندی بالا در اجرای انواع تکنیکهای آموزشی خلبانان نظامی است.
علوی با بیان اینکه متخصصان دفاعی کشورمان با تلفیق کردن سیستمهای غربی و شرقی، اکنون به عنوان مثال موشکهای شرقی را روی تجهیزات غربی و بالعکس نصب کردهاند، بومی سازی بسیاری از سیستمهای مورد نیاز را از جمله دیگر دستاوردهای صنایع دفاعی دانست و افزود: موضوعات دیگری مثل اورهال هواپیماهای شکاری و دیگر هواپیماها نیز با تلاش متخصصان داخلی و بدون کمکهای خارجی انجام میشود که در جای خود موفقیت بزرگی است.
به گفته معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش، برخی تمرینها و عملیات های پیچیده همچون بمباران شبانه و تیر اندازی هوا به هوا که بعد از خروج مستشاران خارجی از ایران، مدتی تعطیل شده بود، با خلاقیت مربیان و خلبانان ایرانی دوباره و با توجه به توانمندیهای بومی به صورت مداوم انجام میشود.
این مقام عالیرتبه نیروی هوایی ارتش در پاسخ به سوال فارس پیرامون امکان ورود مخفیانه هواپیماهای بیگانه به کشورمان گفت: چینش رادارها و پدافند هوایی کشور نوع خاصی است که ضمن بالا بردن بنیه دفاعی کشور، اکثر نقاط کور نیز پوشیده شده و تمام اشیاء پرنده از سطح زمین تا ارتفاع بسیار بالا در کنترل ماست. همچنین طرحهای پدافند هوایی ما از تنوع و تاکتیکهای خاصی برخوردار است که ما را در شرایط ممتازی قرار میدهد.
امیر خلبان علوی در تشریح آمادگی نیروی هوایی ارتش گفت: تمام مرزها به صورت 24 ساعته توسط رادارها و دستگاههای الکترونیکی ما کنترل میشود و نیروهای بیگانه نیز با توجه به دستگاههای خود، این موضوع را شاهد هستند. همچنین در طول شبانه روز هر نوع فعالیت آنها و احیانا بیتوجهی به مرزهای هوایی را مطلع شده و درصورت لزوم به سرعت امکان پاسخ به آنرا داریم.
وی اضافه کرد: پدافند هوایی کشور ماموریت دارد ابتدا ضمن رهگیری و در صورت نیاز درگیری در ظرف حداقل زمان ممکن، هر نوع هدف را در کوتاهترین فرصت شناسایی کرده و هواپیماهای شکاری ما نیز در تمام ساعات در اختیار مراکز راداری هستند.
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش درباره تبلیغات دشمنان مبنی بر عدم امکان مقابله ایران با موشکهای موسوم به کروز آنها گفت: یکی از موضوعاتی که این دشمنان بر روی آن تبلیغات بسیاری میکنند، موشکهای کروز است که در این خصوص نیز آمادگی لازم را با بررسی نحوه عملکرد و حجم شلیک آن، احراز کردهایم و اکنون سامانههای لازم برای مقابله با آنها در اختیار ماست و دشمنان ملت ایران در هر حجمی با موشکها و جنگندههای خود حمله کنند، فرزندان ارتشی ملت آمادگی پاسخ را دارند.
از علوی پیرامون عملیات روانی رژیم صهیونیستی درخصوص حمله هوایی به کشورمان سوال شد که وی در پاسخ به این سوال فارس گفت: اینکه اسرائیل سخن از حمله هوایی میکند تنها یک جنگ روانی است چون ما قدرت هوایی این رژیم برای حمله به ایران را رد میکنیم. اسرائیل موجودی نیست که بخواهد تهدید جدی برای ایران به وجود آورد چون توان واقعی ندارد.
وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه برد موشکهای ما تمام خاک این رژیم را در برمیگیرد، میتوانیم با هواپیماهای شکاری خود به خاک آنها حمله کنیم و پاسخ حمله احتمالی آنها، هرچند خیلی بعید است، را با حمله هوایی به خاک آنها بدهیم و چنین طرحی فقط یک تهدید توخالی نیست و ما هر کاری را با برنامهریزی صحیح و ایجاد آمادگیهای لازم انجام میدهیم لذا اسرائیل هرنوع حماقتی را از سر خود بیرون کند.
معاون فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: اسرائیل می داند که چه ضربهای از موشکها و هواپیماهای ما خواهد خورد. البته طرحهای کشور قابلیت افشا و بیان شدن ندارند ولی بدانند که تحقق عملیاتی آن در صورت نیاز حتمی است.
خلبان علوی در پاسخ به یکی دیگر از ادعاهای دشمنان مبنی بر حمله برق آسا و کوتاه مدت به اهداف مشخص در ایران بدون آنکه حتی نیروی هوایی کشورمان از آن مطلع شود، گفت: ما آمادگی مقابله با طرحهای مختلف کسب کردهایم و نمیگذاریم جنگندههای آنها به راحتی اینکه تبلیغ میکنند، بتوانند چنین کاری را انجام دهند و مطمئن باشید قطعا به طور میانگین 30 درصد توان حملهای آنها از خاک کشور خارج نشده و منهدم میشود.
وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با خبرگزاری فارس با اشاره به عملیات "کمان 99" و حماسه آفرینی خلبانان نیروی هوایی ارتش گفت: در کمتر از 24 ساعت از آغاز جنگ تحمیلی، برنامهریزی و فرماندهی در نهاجا به نحوی بود که بیش از 200 هواپیمای بمب افکن و پشتیبان در این زمان کوتاه اقدام به عملیاتی بزرگ کردند و توانستند بخش بزرگی از توان نظامی عراق را نابود کنند و چنان شوکی به این کشور وارد شد که فهمیدند ایران بدون نیاز به نیروهای خارجی میتواند با تکیه بر نیروهای مومن خود اینگونه عملیاتهای غرورآفرین و بینظیر را ساماندهی و اجرا کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها