قتل در دفاع از جان خانواده!

مرد جوان که در جریان درگیری با همسایه‌اش او را کشته بود، در دادگاه مدعی شد برای دفاع از جان خود و خانواده‌اش مرتکب این قتل شده است.
کد خبر: ۱۴۶۳۶۸۷
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از تابستان سال ۱۴۰۱ و با گزارش قتل مردی ۳۴ ساله به نام هادی در ملارد آغاز شد. ماموران با حضور در محل با جسد هادی که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود، رو‌به‌رو شدند. مردی که جسد را پیدا کرده بود در جریان تحقیقات گفت: چند دقیقه قبل صدای دعوای هادی را از کوچه شنیدم. به مقابل در که آمدم، دعوا تمام شده و هادی غرق در خون روی زمین افتاده بود. جسد مقتول با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران با پرس و جو از همسایه‌ها دریافتند هادی از چند روز قبل با پسر یکی از همسایه‌ها اختلاف و درگیری داشته است. با کشف این سرنخ، مسعود ۳۰ ساله بازداشت شد و در تحقیقات به درگیری خونین با مرد همسایه اعتراف کرد و صحنه قتل را بازسازی کرد. با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و مسعود در شعبه ۱۳ از خود دفاع کرد. در ابتدای این جلسه پدر و مادر هادی برای قاتل او درخواست قصاص کردند. سپس مسعود در جایگاه ایستاد و با رد اتهام قتل عمدی گفت: من در دفاع از خودم و خانواده‌ام چاقو را از دست مقتول گرفتم و به او ضربه زدم.
مرد جوان در تشریح ماجرا گفت: مدتی قبل هادی برایم پیامکی ارسال کرد و مدعی شد من مزاحم دختر جوانی شده‌ام. از من خواست دست از مزاحمت بردارم. به او گفتم اشتباه می‌کند و من آن دختر را نمی‌شناسم اما دست بردار نبود. عصبانی شدم و آخرین بار به او فحاشی کردم. همان موقع هادی مقابل خانه‌مان آمد و با چاقویی که دستش بود برادرم را زخمی کرد. مادرم با دیدن وضعیت برادرم به مقابل در رفت که هادی او را هم هل داد‌. کنترل اعصابم را از دست دادم‌، چاقو را از دست هادی گرفتم و ضربه‌ای به او زدم. من چاقویی نداشتم و دست خالی مقابل در رفتم. برای دفاع او را با چاقوی خودش زدم.
مسعود ادامه داد: پسر همسایه وقتی مقابل خانه‌مان آمد، حالت طبیعی نداشت و وقتی یک ضربه به او زدم روی زمین افتاد. فکر کردم به خاطر حالش بوده و ضربه من کشنده نبوده است. 
رئیس دادگاه‌: بر اساس گزارش پزشکی قانونی، گلوی مقتول بریده شده بود و ضربه‌ای به شکمش اصابت کرده، چه دفاعی دارید؟
مسعود: من فقط یک ضربه زدم و اگر این ضربه را نمی‌زدم جان خودم و خانواده‌ام در خطر بود. پس از آخرین دفاع متهم، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها