تجلیل از ۲۷ صنعتگر و معدنکار برتر هرمزگانی

به مناسبت هفته صنعت و تولید در مراسمی از ۲۷ صنعتگر و معدنکار برتر هرمزگانی تجلیل شد.
به مناسبت هفته صنعت و تولید در مراسمی از ۲۷ صنعتگر و معدنکار برتر هرمزگانی تجلیل شد.
کد خبر: ۱۴۶۳۴۰۸


هرمزگان-جام جم انلاین-به مناسبت هفته صنعت و تولید در مراسمی از ۲۷ صنعتگر و معدنکار برتر هرمزگانی تجلیل شد.

رئیس سازمان صمت هرمزگان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید گفت : در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به احیا واحد های صنعتی راکد شد .

 ارایه بسته حمایتی به تولید کنندگان  واحدهای مختلف صنعتی

خلیل قاسمی از ارایه بسته حمایتی به تولید کنندگان  واحدهای مختلف صنعتی خبر دادو افزود : ارایه این بسته حمایتی در راستای رفع دغدغه و مشکل این واحد ها ،برنامه ریزی وتدوین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد 3 ساله دولت سیزدهم در بخش صنعت و معدن در استان هرمزگان پرداخت و گفت : در  حوزه اکتشافات معادن ، قریب به 35 هزارکیلومتر مربع مساحت استان پیگیری و مطالعات  معدنی صورت گرفته  است که استخراج در این بخش 54 میلیون تُن افزایش یافته است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود :در یک سال گذشته 7 شهرک و ناحیه صنعتی جدید در هرمزگان به بهره برداری رسید و امکان واگذاری زمین برای سرمایه گذاران نیز وجود دارد.

وی همچنین از رشد 14 درصدی صدور جوازهای تاسیس در دولت سیزدهم در قیاس با دولت قبل خبر دادو گفت : صدور تعداد 1820 فقره جواز برای ایجادوتوسعه کارگاه­های صنعتی در استان در دولت سیزدهم  صورت گرفته است.

قاسمی با اشاره به رشد 551 درصدی حجم سرمایه گذاری جواز تاسیس های صادره در دولت سیزدهم در مقایسه با دولت قبل ابراز کرد : حجم کل سرمایه­گذاری برای ایجاد این تعداد کارگاه، معادل 6300044 میلیارد ریال در دولت سیزدهم بوده است.

وی تصریح کرد: شاهد رشد 64 درصدی فرصتهای شغلی ایجاد شده در دولت سیزدهم در قیاس با دولت قبل،  هستیم که در این رابطه تعداد 63854 فرصت شغلی جدید در استان در دولت سیزدهم بوده است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان از کسب رتبه سوم در سرمایه گذاری جوازتاسیس های صنعتی صادره در سال 1401 ،کسب رتبه اول در سرمایه گذاری جوازتاسیس های صنعتی صادره در سال و کسب رتبه دوم جوازتاسیس های صنعتی صادره در سال 1403  خبر داد.

رتبه اول سرمایه گذاری در کشور

خلیل قاسمی  تاکید کرد :مهمترین تلاش ما در حوزۀ سرمایه گذاری بوده که توانسته ایم رتبه اول سرمایه گذاری در کشور را کسب نماییم همچنین بیش از یکهزار و 800 طرح سرمایه گذاری را در این مدت شروع کرده و مجوزهایشان را صادر نمودیم.

وی اظهار کرد: تولیدات صنایع فعال استان از 20 میلیون تُن درابتدای دولت سیزدهم به 26 میلیون تن افزایش یافته است همچنین در حوزه صادرات غیرنفتی که در ابتدای دولت سیزدهم حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار بود، در این سه ماه به بیش از 3 میلیارد و 300 میلیون دلار رسیده است.

رئیس سازمان صمت  به  رشد ۶۷ درصدی ساخت و تعمیرات کشتی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت : آغاز ساخت چهار واحد تولید شیشه و کربنات با پیشرفت ۱۰ تا ۶۰ درصدی  ،افتتاح یک میلیون تن ظرفیت تولید کنستانتره آهن هماتیت ،راه اندازی ۳۶ واحد معدنی جدید ، فراخوان مزایده ۲۷۶ بسته معدنی، راه اندازی ۱۹۹ واحد صنعتی جدید، اجرای زیرساخت مناطق پارسیان و خلیج فارس بالغ بر ۶۲۰۰ میلیارد تومان با پیشرفت ۴۵ تا ۱۰۰درصد نیزدر دولت سیزدهم  انجام شده است.

نوسانات ارزی ،تورم و بروکراسی های اداری صنعتگران را نا امید می کند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این همایش با اشاره به مشکلات و دغدغه های فعالین اقتصادی گفت : نوسانات ارزی ،تورم و بروکراسی های اداری سبب کندی کار در حوزه صنعت و اقتصاد و ناامیدی صنعتگران  را به دنبال دارد.

 

استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۷ شهرک صنعتی در استان به بهره برداری رسید و سه شهرک صنعتی دیگر هم تا دهه فجر امسال راه اندازی می‌شود. 

مهدی دوستی افزود: همچنین در این مدت صادرات کالا از یک میلیارد و ششصد میلیون دلار به سه میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار افزایش یافته است. حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان نیز در این مراسم گفت: بازنگری در قوانین تجارت ضروری است و صنعتگران با ارتباط بیشتر با نماینده‌های مجلس مشکلاتشان را بازگو کنند.

 

هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: راه اندازی صنایع و واحد‌های تولیدی در استان باید بر اساس سند آمایش سرزمینی صورت گیرد.

در حاشیه این مراسم بسته حمایت از تولید و تجارت خادم الرضا رونمایی شد. بهبود فضای کسب و کار، مشارکت مردم و تسهیل گری و تامین منابع از مهم‌ترین موضوعات این بسته‌ی حمایتی است. همچنین در این همایش دانش اموختگان هنرستان جوار صنعت و معدن، فارغ التحصیلی خود را جشن گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها