مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت:

گرد و خاک میهمان ناخوانده این روز‌های قم

براساس اعلام معاونت نظارت پایش این مجموعه امروز شهر قم بیست و هشتمین روز آلوده امسال را تجربه کرد.
کد خبر: ۱۴۶۳۱۷۷

به گزارش جام جم آنلاین،آقای محمدحسین بازگیر با بیان اینکه براساس اطلاعات سامانه سنجش و پایش کیفیت هوای اداره کل محیط زیست، شاخص کیفیت هوا در قم به علت آلایندگی ذرات معلق PM برای چهارمین روز پیاپی در شرایط ناسالم قرار دارد افزود: با فعال شده کانون‌های داخلی امروز شاهد شرایط ناسالم برای عموم هستیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۲۸ روز هوای قم در وضعیت ناسالم قرار داشته گفت: در این مدت ۹ روز هوای پاک، ۶۸ روز قابل قبول، ۲۰ روز برای گروه‌های حساس و ۸ روز برای عموم مردم هوا ناسالم بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه تا روز گذشته منشاء گرد و خاک از سمت شرق و جنوب استان قم بوده است ابراز امیدواری کرد؛ با اجرای سریعتر مصوبات ملی و استانی و اهتمام تمام دستگاه‌های اجرایی به وظایف محوله، شاهد کاهش این معضل در استان باشیم.

مرکز بهداشت استان هم در اطلاعیه‌ای از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان خواسته از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند.

در این اطلاعیه توصیه شده؛ ضمن نوشیدن آب زیاد، شستشوی صورت با آب و صابون و پرهیز از استعمال محصولات دخانی، افرادی که به اقتضای کاری چند ساعت در فضای باز قرار می‌گیرند از ماسک تنفسی استاندارد استفاده نمایند.

رژیم غذایی مناسب از قبیل استفاده کافی از سبزیجات و میوه جات همچون سیب، لیمو، کلم، کرفس، فلفل و مصرف شیر و لبنیات کم چرب هم توصیه می‌شود.

همچنین با توجه به کاهش میدان دید افقی در اتوبان قم- گرمسار و اتوبان قم -تهران و امکان بروز تصادفات، رانندگان خودرو‌ها تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها