آیا مصر با تغییر محل گذرگاه رفح و یا ایجاد گذرگاهی جدید موافقت کرده است؟

یک رسانه صهیونیستی ادعا کرد که رژیم اسرائیل با همکاری مصری ها در صدد انتقال گذرگاه رفح به نزدیکترین محل به گذرگاه کرم ابوسالم است.
کد خبر: ۱۴۶۲۹۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، بنابر این گزارش، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گزارش داد: اسرائیل به دنبال تغییر محل گذرگاه رفح و انتقال آن به نزدیکی کرم ابوسالم است.

رژیم صهیونیستی گذرگاه مرزی کرم ابوسالم تنها گذرگاه تجاری غزه (در مرز رژیم صهیونیستی، مصر و غزه) را که بیشتر کالاها از آنجا به منطقه تحت محاصره در باریکه غزه منتقل می‌شد، بسته است.

این رسانه صهیونیستی در ادامه خاطرنشان کرده که گذرگاه جدید به روشی مدرن ساخته خواهد شد، طوری که امکان کنترل هر شیئی را که از باریکه غزه خارج و وارد این باریکه می‌شود، فراهم می کند.

در همین زمینه، یک منبع عالیرتبه مصری اخبار منتشره درباره موافقت مصر با انتقال گذرگاه رفح (در مرز مصر و باریکه غزه)‌ و یا ایجاد گذرگاهی جدید نزدیکی گذرگاه کرم ابوسالم را تکذیب کرد.

این منبع افزود: هیچ مذاکراتی از سوی مصر برای نظارت رژیم صهیونیستی بر گذرگاه رفح وجود ندارد و مصر همچنان به موضع خود مبنی بر عقب نشینی کامل ارتش این رژیم از بخش فلسطینی گذرگاه رفح پایبند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها