نخست‌ وزیر مالزی انور ابراهیم امروز جمعه اول فوریه در گفتگو با الجزیره ضمن اعلام حمایت از فلسطین، گفت که به آمریکایی‌ها تاکید کردیم که واشنگتن نباید با ادامه کشتار مردم در غزه موافقت کند.
کد خبر: ۱۴۴۳۶۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، «مشکل از حوثی‌ ها شروع نشد، بلکه با تجاوز به غزه شروع شد که باید متوقف شود تا هرگونه تنش و درگیری در منطقه پایان یابد»، این انتقاد صریح انور ابراهیم از سیاست‌های آمریکا در قبال جنگ غزه بود.

نخست‌وزیر مالزی با اشاره به اینکه کشورش راه‌های ورود کمک‌ های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه رفح را با مسئولان مصری بررسی کرده تاکید کرد «پیام ما به مردم غزه این است که از آن‌ها و حق آن‌ها برای دفاع از سرزمین خود حمایت می‌کنیم».

مالزی در حالی از سیاست‌های واشنگتن در قبال جنگ غزه انتقاد می‌کند که دولت آمریکا به جای حمایت از آتش‌بس و توقف حملات علیه نوار غزه، با ارسال تسلیحات به تل‌آویو از تداوم جنگ حمایت و با ائتلاف جدید خود به عراق و یمن حمله می‌کند تا دامنه درگیری‌ها گسترده شود.

امروز صد و نوزدهمین روز جنایات ارتش رژیم اشغالگر علیه مردم غزه است؛ تداوم بمباران منازل مسکونی، مراکز پزشکی و زیرساخت‌های حیاتی مناطق شمالی و جنوبی غزه باعث ویرانی‌های عظیم و شهادت بیش از ۲۷ هزار فلسطینی شده که اکثرشان زن و کودک هستند.

انور ابراهیم در ادامه این گفت‌وگوی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که سرویس‌های امنیتی مالزی برای پیشگیری از هرگونه عملیات ترور فلسطینیان در خاک این کشور در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند.

وی در پایان ضمن تاکید بر لزوم اتحاد و تقویت مواضع توقف جنگ غزه بین کشورها، تصریح کرد «ما با هرگونه اقدام برای ترور فلسطینیان در خاک مالزی قاطعانه برخورد خواهیم کرد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها