جانی کوئست
خاطرات کاغذی

جانی کوئست

خاطرات کاغذی

نخود‌های سبز

در باغچه‌ای سرسبز شاهد معاشرت ۳۴ نخود سبز بودیم که حال‌وهوای زندگی‌شان کاملا شبیه به انسان‌ها بود، البته در دنیای آن‌ها رد پایی از حضور انسان‌ها نمی‌دیدیم. شخصیت شرور جامعه‌شان «نخود مرموز» بود.
کد خبر: ۱۴۶۲۵۸۲
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

 نخودی بداخلاق با دندانی بیرون‌زده و چشم‌بند سیاهی روی چشم راستش که نسبت به بقیه رنگش تیره‌تر بود.

با دستیار دست‌وپاچلفتی‌اش «نخود بدبین» در قلعه‌ای مرموز زندگی می‌کرد و اگر نخودی به قلمرویش نزدیک می‌شد در زندان قلعه نخود مرموز حبس می‌گردید. سایر نخودها، همگی براساس ویژگی یا شغل‌شان نام‌گذاری شده بودند.

نخود هیزم‌شکن، نخود قناد، نخود پزشک، نخود سردبیر، نخود تیزپا، نخود کپل، نخود شاد و .... نخود کارآگاه، کلاهی به سبک شرلوک هولمز بر سر داشت و همیشه یک ذره بین زردرنگ دستش بود. نخود ناخدا را با ریش و سبیل، پای چپ چوبی، کلاه ناخدایی و دوربینی در دست می‌دیدیم.

نخود قناد ظاهری گیج و سردرگم با کلاه سرآشپزی بزرگی بر سر و وردنه‌ای در دست می‌دیدیم. نخودی هم بود که به باغبانی علاقه داشت، کلاه حصیری داشت و بیلی در دست که ریشه‌های خانوادگی نخود سبز‌ها را دنبال می‌کرد. کوچک‌ترین نخود هم نوزادی بود با پوشک سفید. 

«نخود‌های سبز» با عنوان اصلی The Poddington Peas محصول سال ۱۹۸۵ انگلیس به کارگردانی کالین وایات و پل نیدز و تهیه‌کنندگی لوری فراست است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها