معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

برگزاری اردوی عصرمانی در مدارس البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری اردو‌های دانش آموزی «عصرمانی» در مدارس این استان به ویژه مدارس متوسطه‌ی نخست و دوم خبر داد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری اردو‌های دانش آموزی «عصرمانی» در مدارس این استان به ویژه مدارس متوسطه‌ی نخست و دوم خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۲۵۳۹

به گزارش جام جم آنلاین البرز، سردار فتح اللهی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در کفتگو با خبرنگار جام جم کرج در مورد برنامه ریزی پیرامون اوقات فراغت دانش آموزان بیان کرد: برنامه ریزی برای اوقات فراغت ۵۳۰ هزار دانش آموز البرز که برابر با جمعیت برخی ازاستان‌های کشور است کاری حساس و دشوار است، اما حلاوت و شیرینی خود را نیز دارد.
وی ادامه داد: ساختار مدارس در کشور از ابتدای ورود آموزش مدرن به کشور طوری بوده که حیاط مدارس در این ساختار نقش بسیار مهمی داشته است، حیاط مدارس در ساختار مدارس ظرفیت پنهانی بوده که نقش اساسی در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان می‌تواند ایفا کند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز مطرح کرد: در تابستان سال ۱۴۰۳ برنامه اردویی نیم روزه اوقات فراغت با عنوان «عصر مانی تا شب» برای دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مقطع نخست و دوم طراحی و اجرا شده است که آنان از حوالی ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۱ در حیاط مدرسه خود حضور پیدا می‌کنند.
فتح اللهی افزود: در این برنامه عصرمانی برنامه‌هایی مانند کارگاه‌های مهارتی مبتنی بر نیاز دانش آموزان، بازی‌های جمعی و تشکیلاتی، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری از آثار دانش آموزان، اجرای لیگ گفت و گوی «حرفا وسط»، بر اساس پرسش‌ها و نیاز‌های دانش آموزان، کارگاه‌های مهارتی ویژه اولیاء، آشپزی جمعی، گعده‌های دوستانه و کتاب خوانی، سینما مدرسه؛ اکران مستند‌ها و فیلم‌های خوب به صورت کپسولی در این زمان محدود برای دانش آموزان اجرا می‌کنیم.
وی با تاکید بر اجرای این برنامه‌ها برای دانش آموزان مقطع متوسط نخست و دوم ادامه داد: هر مدرسه‌ای یک روز در هفته باید یک عصرمانی برگزار کند، و در این عصرمانی‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ دانش آموز حضور دارند؛ به عبارتی هر دانش آموز باید یک تجربه عصرمانی در طول تابستان داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا برنامه «عصرمانی» در همه مدارس استان اجرا شود، اضافه کرد: تمهیداتی در نظر گرفته شده تا مدارسی که این برنامه را اجرا نمی‌کنند جزء اجرا کنندگان شوند و از اصحاب رسانه توقع داریم از مدیران مدارس اجرای این برنامه را مطالبه کنند تا اجرای این برنامه جدی تلقی شود.
فتح اللهی با بیان اینکه مدارس در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه پذیرای اولیای دانش آموزان هستند، خاطر نشان کرد: در همین دو روز نیر باید برنامه عصرمانی برای دانش آموزان اجرا شود.
وی با تاکید بر اجرای یک ماهه برنامه عصرمانی در مدارس استان البرز، مطرح کرد: برای اطلاع رسانی از اجرای برنامه «عصرمانی» نخست بخش نامه و ابلاغیه آن را به اطلاع مدیران رسانده شده و از طریق نرم افزار شاد به اولیای دانش آموزان اطلاع رسانی شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: تقریبا از ابتدای شروع «عصرمانی» تا کنون حدود ۱۰۰ برنامه اجرا شده است و به تدریج در حال گسترش آن هستیم و برای راستی آزمایی اجرای این برنامه درصدد اعزام بازرش از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان به مدارس هستیم.
فتح اللهی گفت: در ۸ ناحیه آموزشی استان البرز حدود ۸۰ قطب پرورشی که شامل ۳۰ مدرسه می‌شود، داریم؛ برای انجام عملیات فرهنگی در این نواحی شبکه سازی انجام داده ایم، در هر قطب پرورشی ۶ پایگاه اوقات فراغت در هر مقطع است که باید فعالیت داشته باشد.
وی مطرح کرد: با ظرفیت‌هایی که ذکر آن رفت، مضاف بر آن ۱۲ کانون فرهنگی و ۱۰ دارالقرآن با در نظر گرفتن سالن‌های ورزشی حدود ۵۵۰ پایگاه اوقات فراغت در استان البرز در حال ارائه خدمات به دانش آموزان در فصل تابستان است که در این پایگاه ترکیب فعالیت‌هایی که در طول سال انجام می‌شود متناسب با نیاز دانش آموز به آنان ارائه خدمت می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مهارتی، بازی‌های جمعی، کلاس‌های فرهنگی و هنری از جمله خدماتی است که به دانش آموزان ارائه می‌دهیم.
فتح اللهی بیان کرد: سرگرم کردن دانش آموزان و پر کردن اوقات فراغت آنان فراتر از یک سازمان و یا نهاد مانند آموزش و پرورش است و هر دستگاه و یا نهادی که فضای لازم برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان دارد در این راستا با آموزش و پرورش همکاری کند، ظرفیت‌های اردوگاهی سازمان‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی تاکید کرد: برگزاری اردو‌های پیشرفت از دیگر برنامه‌هایی است که توسط اداره کل آموزش و پرورش در حال برگزاری است، اگر شهرداری در این زمینه در راستای تامین اتوبوس به یاری آموزش و پرورش بیاید نتیجه و ثمره آن به فرزندان این استان می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها