فارس: مدیر طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران از توقف خودروهای آلاینده از آذر امسال در تهران خبر داد و گفت: این طرح به ترتیب در 7 شهر آلوده دیگر کشور نیز اجرایی میشود.
کد خبر: ۱۴۶۲۲۰

فتحالله امی 8 شهر آلوده کشور را از نظر استانداردهای آلودگی هوا ، تهران، اراک ، تبریز ، اصفهان ، اهواز ، مشهد ، شیراز و کرج عنوان کرد.
وی در ادامه گفت: با توجه به تصمیمی که در سازمان حفاظت محیط زیست گرفته شده مقرر شده است برای کنترل آلودگی هوای 8 شهر آلوده کشور تعدادی دستگاههای قابل حمل معاینه فنی خودرو خریده شود و در مبادی ورودی این شهرها توسط گروههای کارشناسی با ترکیبی از نیروهای معاینه فنی و ناجا مستقر شوند و خودروهایی که از شهرهای دیگر به این شهرها وارد میشوند و خودروهای بومی که در حال تردد هستند ، از نظر استانداردهای زیست محیطی کنترل شوند.
مدیر طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران با بیان اینکه اعتباراتی که قرار بوده برای اجرای این طرح لحاظ شود ، در حال حاضر تأمین نشده است، اظهار داشت: به علت فراهم نشدن اعتبار لازم ، محیط زیست از بودجه فروش موتورسیکلتهای فرسودهای که جمعآوری کرده بود این بودجه را تأمین کرده است.
امی ادامه داد: در مرحله اول 30 دستگاه خریداری خواهد شد و 15 دستگاه آن در تهران مورد استفاده قرار گیرد ، این دستگاهها هم در راههای ورودی به تهران که بیشتر از 3 تا 4 راه نیست و هم در نقاط پر ترافیک گذاشته میشود.
وی اظهار داشت: این گروه کارشناسی خودروها را به صورت رندوم و تصادفی انتخاب کرده و وضعیت آلایندگی آنها را بررسی میکنند و در صورت استاندارد نبودن، خودرو را متوقف میکنند.
مدیر طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران درباره زمانی که برای هر معاینه خودرو در این طرح، صرف میشود، گفت: برای تشخیص وضعیت آلودگی هر خودرو بین 5 تا 15 دقیقه، زمان صرف میشود.
امی یادآور شد: این برنامهها تنها برای کنترل آلودگی هوای تهران است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها