«جام‌جم» از پیامدهای تداوم تنش در منطقه برای آمریکا گزارش می‌دهد

سقوط آمریکا به تله خودساخته

واکنش شدید مقام‌های آمریکایی به اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

خشم آمریکا از اشتهای سیری‌ناپذیر نتانیاهو

ادعاهای نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی مبنی بر خودداری آمریکا از ارسال سلاح به اسرائیل در ماه‌های گذشته، انتقاد شدید آمریکایی‌ها را به همراه داشته و حتی به لغو برخی نشست‌ها میان مقامات اسرائیلی و آمریکایی منجر شده است.
کد خبر: ۱۴۶۱۶۷۰
خشم آمریکا از اشتهای سیری‌ناپذیر نتانیاهو
 
نتانیاهو در اظهاراتی عجیب که در قالب یک ویدئو در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده با انتقاد از واشنگتن خطاب به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود: «این موضوع غیرقابل تصور است که آمریکا طی ماه‌های گذشته از ارائه تسلیحات به اسرائیل خودداری کرده است.»
نتانیاهو، رژیم اسرائیل را مهم‌ترین متحد آمریکا خوانده و ادعا کرده بود برای دفاع از خود و مقابله با دشمنان مشترکی که دارند، در حال ادامه جنگ در غزه است.
 
واکنش دولت بایدن
اظهارات علنی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی مبنی بر این‌که دولت بایدن به‌طور گسترده حمایت‌های نظامی‌اش از رژیم اسرائیل را در بحبوحه جنگ با حماس متوقف کرده است، موجب واکنش شدید مقام‌های دولت بایدن به این اظهارات شد.
به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، آنها اظهارات نتانیاهو را اتهام‌هایی علیه دولت بایدن خوانده و کاملا رد کردند. در همین رابطه کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ‌سفید در جریان یک نشست خبری ضمن واکنش به صحبت‌های نتانیاهو این‌طور بیان کرد: «واقعا نمی‌دانیم که او در مورد چه چیزی صحبت می‌کند. ما از صحبت‌های او بی‌اطلاع هستیم.»
بلینکن در گفت‌وگو با خبرنگاران به‌طور مستقیم صحبت‌های نتانیاهو را رد نکرد اما بر این موضوع تاکید کرد که دولت بایدن همچنان خود را به دفاع از این رژیم متعهد می‌داند.پافشاری دولت بایدن برای حمایت از رژیم‌صهیونیستی در جریان جنگ غزه در حالی اتفاق می‌افتد که تحت تاثیر جنایات گسترده این رژیم در نوار غزه، تاکنون حدود ۳۷هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد شمار قابل‌توجهی زنان و کودکان هستند. 
 
سندرز: باید کمک‌ها را واقعا متوقف کرد
برنی سندرز، سناتور آمریکایی مخالف حملات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه هم درخواست نتانیاهو برای دریافت کمک‌ تسلیحاتی بیشتر از آمریکا را نقد کرد.سندرز در پاسخ به درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی مبنی بر این‌که آمریکا باید اسلحه و مهمات بیشتری را در جنگ علیه غزه به رژیم‌صهیونیستی بدهد، بیانیه‌ای را منتشر و تاکید کرد: «دیگر بمبی برای نتانیاهو وجود ندارد.» وی در این بیانیه عنوان کرد: «نتانیاهو ویدئویی را منتشر کرده و در آن به آمریکا بابت عدم ارسال سریع و به‌اندازه بمب حمله کرده است. شکی نیست که او سخنرانی مشابهی را هم در تاریخ ۲۴ ژوئن در کنگره آمریکا ارائه خواهد کرد.» سندرز با انتقاد از مواضع رژیم‌صهیونیستی علیه مردم غزه عنوان کرد: «اسرائیل هیچ حقی برای جنگ علیه مردم فلسطین را نداشته و ندارد. بااین‌حال دقیقا در حال انجام چنین کاری است.» این سناتور آمریکایی در بخشی از بیانیه‌اش عنوان کرده است: «اجازه دهید صریح باشم. دولت تندروی نتانیاهو تاکنون بیش از ۳۷هزار فلسطینی را کشته و نزدیک به ۸۵هزار نفر را زخمی کرده است. از این تعداد، حدود ۶۰ درصدشان زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند.» او همچنین گفت: «اسرائیل پس از آواره‌کردن حدود ۸/۱میلیون فلسطینی از خانه‌های خود، بیش از ۶۰ درصد مسکن‌ها در غزه را تخریب کرده و زیرساخت‌های غیرنظامی ازجمله سیستم آب‌وفاضلاب را کاملا از بین برده است. ضمن این‌که اکنون در غزه برق وجود ندارد.»
وی ضمن اشاره به دیگر جنایات رژیم‌صهیونیستی، این موضوع که نتانیاهو اکنون در لاهه به جنایات جنگی متهم شده است را قابل قبول دانسته و عنوان کرد: «دعوت نتانیاهو به کنگره از سوی مایک جانسون، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا جهت سخنرانی اقدامی بی‌اساس است و ما نباید به افرادی که از گرسنگی‌دادن به کودکان به‌عنوان یک حربه جنگی استفاده می‌کنند، احترام بگذاریم.» سندرز بار دیگر از دولت بایدن خواست تا تمام کمک‌های نظامی و تسلیحاتی به رژیم‌صهیونیستی را متوقف کرده و از اهرم‌های خود برای پایان‌دادن به جنگ و توقف کشتار وحشیانه غیرنظامیان در غزه استفاده کند. 
 
تکذیب لغو نشست‌ مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی
همزمان با انتقادات مقامات آمریکایی از  سخنان اخیر نتانیاهو دیروز گزارش هایی از لغو جلسات مشترک مقامات آمریکایی و صهیونیستی انتشار یافت که البته این خبر بعدا تکذیب شد. به گزارش الجزیره، یک مقام آگاه در کاخ سفید گزارش نشریه آکسیوس پیرامون لغو نشست با مقامات صهیونیست به دلیل انتشار فیلم جدید از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را رد کرد.‌
آکسیوس گزارش داده بود انتشار فیلم جدید از نتانیاهو که وی در آن اقدام به انتقاد از آمریکا به دلیل تاخیر در ارسال تسلیحات به تل‌آویو به منظور عملیات در غزه کرده بود، با واکنش منفی کاخ سفید و لغو نشست با مقامات صهیونیست همراه بوده است.‌این مقام آگاه آمریکایی به نشریه تایمز آو اسراییل اعلام کرد: نشست برنامه‌ریزی‌شده با مقامات اسراییلی لغو نشده است و گزارش آکسیوس در این باره صحت ندارد.
این مقام افزود: همان‌طور که‌ در جلسه توجیهی روز گذشته اعلام کردیم، ما نمی‌دانیم در فیلم منتشر شده از سوی نتانیاهو وی درباره چه چیزی سخن می‌گفت. این مسأله دلیلی برای تغییر زمان جلسه نیست.‌وی خاطر‌نشان کرد: واشنگتن همچنان در حال برنامه‌ریزی برای نشست سطح بالا با مقامات تل‌آویو است. با این حال، هنوز هیچ چیز نهایی نشده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها