درخواست ائتلاف یکپارچه عراق از جناح صدر

در همین حال ائتلاف یکپارچه عراق بزرگترین ائتلاف شیعی در پارلمان این کشور روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای از جناح هوادار مقتدا صدر خواست تا در تصمیم خود مبنی بر خروج از این ائتلاف تجدید نظر کند.
کد خبر: ۱۴۶۱۱۱

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ، ائتلاف یکپارچه عراق در بیانیه ای ضمن ابراز شگفتی از تصمیم نمایندگان جناح طرفدار صدر در پارلمان عراق مبنی بر خروج از این ائتلاف از انها خواست تا تغییر عقیده دهند و از این کار صرف نظر کنند.
گفتنی است 30 نماینده پارلمان عضو جناح وفادار مقتدا صدر روز شنبه اعلام کردند از ائتلاف شیعی یکپارچه عراق خارج می شوند ائتلاف یکپارچه عراق اعلام کرد از شنیدن این خبر شگفت زد شده است و اتخاذ این تصمیم را با روح حاکم بر ائتلاف مبنی بر گفتمان و مذاکره میان گروههای مختلف این ائتلاف مغایر دانست.
این بیانیه می افزاید ما از برادران خود خود در جناح صدر می خواهیم در این تصمیم تجدید نظر کنند و به انها اطمینان می دهیم با حفظ وحدت و همبستگی میان همه احزاب و گروههای سیاسی عراقی می توانیم بر شرایط دشوار و مشکلاتی که هم اکنون کشور و ملت عراق شاهد ان هستند فایق آییم.
در این بیانیه همچنین بر تشکیل کمیته ای برای مذاکره با نمایندگان جناح صدر و تلاش برای صرف نظر از این تصمیم تاکید شده است.
گفتنی است با خروج نمایندگان جناح صدر از این ائتلاف شمار کرسیهای این ائتلاف در پارلمان 275 نفری عراق به تنها 48 کرسی تقلیل خواهد یافت.
کارشناسان مسائل عراق نیز این اقدام را لطمه ای بزرگ به دولت نوری المالکی نخست وزیر عراق قلمداد می کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها