احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی و خدماتی در سیستان و بلوچستان

با عنایت دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی وخدماتی در سیستان وبلوچستان احیا وبه چرخه تولید بازگشتند.
کد خبر: ۱۴۵۹۶۹۷

به گزارش جام جم آنلاین،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه احیای واحد‌های تولیدی، در نیمه سال ۱۴۰۰، ۱۰ درصد واحد‌های تولیدی استان اعم از صنعتی، معدنی و کشاورزی استان سیستان وبلوچستان، تعطیل و راکد بود، اما امروز این رقم به ۵ درصد رسیده است.
داود شهرکی افزود: امروز با احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی و خدماتی در استان، این رقم به ۵ درصد کاهش پیدا کرده که این یک اتفاق خوب در این استان است.
وی اظهار کرد: هم مرزی سیستان و بلوچستان با ۲ کشور پاکستان و افغانستان در شرق در یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته است.
وی به حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: هدف گذاری در این حوزه تامین نیاز مرغ سیستان و بلوچستان بود که بخش عظیمی از نیاز از استان‌های همجوار مانند خراسان جنوبی و یزد تامین می‌شد، اما مقرر شد این نیاز در خود استان تامین شود که در این زمینه طرح‌های مختلف پرورش مرغ، توسعه مرغداری ها، افزایش جوجه ریزی انجام شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح‌های معدنی نیز افزود: چندین محدوده معدنی غیرفعال و راکد در سیستان و بلوچستان از افرادی که فعالیت نداشته و یا به هر دلیلی محدوده‌ای را بلوکه کرده بودند به سرمایه گذاران واقعی که شرایط فنی و مالی مناسب داشتند واگذار شد که خوشبختانه روند خوبی را پشت سر می‌گذارد که در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در حوزه معدن استان رقم خواهد خورد.
وی تصریح کرد: امروز بیشتر منابع بانکی در خود سیستان و بلوچستان هزینه می‌شود و در تلاش هستیم تمام منابع مالی مردم صرف پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف مانند صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات، معدن، بازار و بحث‌های خدمات اجتماعی مانند وام ازدواج و خرید کالا شود و حتی بیشتر از آن را از کشور مطالبه کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه تجارت نیز مزیت همسایگی با ۲ کشور افغانستان و پاکستان را داریم که ظرفیت خوبی برای رونق مرز است و در ۲ مسیر حرکت کردیم که یکی از آنها تجارت کلان است و کارخانجات تولیدی کشور و سیستان و بلوچستان می‌توانند از گمرکات رسمی صادرات انجام دهند که این اتفاق در حوزه بسیاری از محصولات مانند نفت، گاز، مشتقات نفتی، قیر و سایر محصولات بر پایه نفت از طریق گمرکات در حال انجام است.
شهرکی ادامه داد: بخشی از صادرات غیرنفتی نیز مانند محصولات غذایی، مواد غذایی، پلاستیک، مواد شیمیایی، پوشاک و نساجی از ایران به کشور‌های دیگر از طریق بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها