‌در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح شد

تاثیرات بلند مدت یک نامه بر افکار نخبگان آمریکا

در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح شد

ترسیم دورنمای جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه در نامه رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین دورنمایی از جنبش آن‌ها نیز ترسیم شده است، گفت‌: یکی از آفت‌های هر نهضت و حرکتی این است که دورنمای درستی از آینده نداشته باشد.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه در نامه رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین دورنمایی از جنبش آن‌ها نیز ترسیم شده است، گفت‌: یکی از آفت‌های هر نهضت و حرکتی این است که دورنمای درستی از آینده نداشته باشد.
کد خبر: ۱۴۵۹۲۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر قنادباشی با اشاره به اینکه نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی حامی مردم فلسطین به انتظارات ناگفته و نانوشته این فرهیختگان پاسخ داده است، افزود: به این شکل کارنامه و عملکرد جوانان حامی فلسطین توسط یکی از شخصیت‌های بزرگ مبارزه با رژیم صهیونیستی به نوعی تشریح شد.

وی یادآور شد: این نامه آینه رفتار، فعالیت و اقدامات بسیار خوب دانشجویان آمریکایی است که به درستی و در زمان مناسب به صحنه آمدند. 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب در پاسخ به نیاز این جوانان صراحتا به آن‌ها می‌گویند که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند و به این شکل جایگاه آن‌ها را در جریانات پیچیده و جدید جهان مشخص می‌کنند.

‌قنادباشی عنوان کرد: افزون بر این نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی حامی مردم فلسطین سبب افزایش اعتماد به نفس و اطمینان در نخبگان جهان شده است.

‌وی با اشاره به اینکه جریان‌های اجتماعی همواره نیاز به رهبری خردمند دارند، توضیح داد: جنبش دانشجویی حامی مردم فلسطین نیز نیاز به صاحب نظرانی دارد که آن‌ها را در مسیرشان راهنمایی و موقعیت آن‌ها را تشریح کند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه دنیای غرب با تبلیغات گسترده تلاش می‌کند که حرکت دانشجویان حامی فلسطین را اشتباه جلوه دهد، تاکید کرد: به همین دلیل نیاز است که حرکت درست این جوانان از سوی صاحب‌نظرات تایید شود، زیرا این جوانان به صحنه آمده‌اند و حس انسان دوستی خود را نشان می‌دهند و در این راه نیز هزینه داده و حتی به زندان می‌روند. 

قنادباشی با اشاره به اینکه بخش دیگری از نامه رهبر انقلاب به هندسه و جغرافیای جهانی اشاره دارد، عنوان کرد: جنبش‌هایی که علیه ظلم مبارزه می‌کنند، نیازمند هستند که دیدگاه مناسبی درباره شرایط قدرت‌هایی که مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند، داشته باشند. برای نمونه این جوانان باید آگاهی کامل داشته باشند که قدرت‌های حامی رژیم صهیونیستی رو به ضعف هستند. 

 وی با بیان اینکه در نامه رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین دورنمایی از جنبش آن‌ها نیز ترسیم شده است، گفت‌: یکی از آفت‌های هر نهضت و حرکتی این است که دورنمای درستی از آینده نداشته باشد.

این تحلیلگر مسائل بین الملل ادامه داد: افزون بر این دانشجویان آمریکایی حامی مردم فلسطین اکنون این مهم را که آن‌ها بخشی از مجموعه جهانی هستند، بیش از گذشته احساس می‌کنند.

 قنادباشی درباره واکنش مقامات غربی به نامه رهبر انقلاب نیز عنوان کرد: رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده‌اند که این نامه سبب عصبانیت مقامات آمریکایی شده است. به همین دلیل این اتفاق را می‌توان شاخصی برای موثر بودن نامه برای مقابله با رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها دانست.

وی با اشاره به استقبال گسترده از انتشار نامه رهبر انقلاب یادآور شد: در مدت کوتاهی این نامه میلیون‌ها مخاطب پیدا کرده است و خیلی‌ها علاقمند به مطالعه این نامه هستند و این نشان دهنده نیاز‌های جنبش دانشجویی حامیان فلسطین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها