نگاهی به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در سالگرد ملکوتی ارتحال امام (ره)

معنا همچون ساختار

نامه‌ای تا قیامت ظهور

 من درباره نامه‌ یک عبد صالح خدا حرف می‌زنم که جز شوق لقاءا... و خشنودی خدا انگیزه‌ای در ژرفایش نمی‌جوشد و اعماقش دعوت به حق تعالی است و جز خدا نیرویی نیست که به این نامه قدرت تاثیر دهد و مقصد کنونی‌اش سپاس از جنبش شریف و مقاومت علیه ظلم دانشجویان کشوری است که حکومتش در چنگ وحشی‌ترین فرعون تاریخ بشریت همدست متوحش‌ترین نسل‌کشی است و خواست نامه تعمیق بیداری این پیشروان ایستادگی برابر شیطان بزرگ است.
کد خبر: ۱۴۵۹۱۹۱
نویسنده احمد میراحسان / نویسنده و منتقد
 
شیطانی که با دجال رسانه هر دروغی بافته تا ظلم و جنایت خود را پیش ملتش امری باژگونه و انقلاب اسلامی و امامش را و ایستادگی مظلومانه جمهوری اسلامی برابر جانیان را ظالمانه معرفی کند.حضرت امام خامنه‌ای، ولی فقیه، نایب امام جهانی و انقلاب اسلامی جهانی که منادی ظهور امام معصوم موعود عدل جهانی(عج) است، نامه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا منتشرکرده‌اندکه ارزش آن ماندگاری در تاریخ است وتنها درسایه نامه‌های عصر خاتمیت، مراسلات رسول‌ا... صلوات‌ا... علیه و آله قابل فهم است و نکاتی در بردارد که باید تبیین شود و اهمیت و نقش ادامه‌دار آن ادراک گردد و هوشمندی و عقلانیت و کارشناسی و ارزش فرهنگی و سیاسی نخبه آن در ذیل راستی و درستی نهفته در ایمانش باید فهم گردد نه دیپلماسی ماکیاولیستی جهان کفر و ملعنت.آن نامه‌های رسول خدا صلوات و درود خدا و فرشتگان و مومنان بر او و آل او باد، متعلق به زمانه‌ای بود که مردم قدرتی نداشتند و ملوک نقش اساسی در تعیین سمت و سوی حرکت جامعه ایفا می‌کردند پس نامه رسول خدا ناگزیر خطاب به سلاطین امپراتوری‌ها بود تا ندای توحید را در جهان طنین‌انداز کند. اما نامه عبد صالح آن پیامبر ابدی، امام خامنه‌ای، خطاب به دانشجویان و سربازان دانش و رهبران فردای جامعه‌ای دیگر است و مقتضیات عصر آخرالزمان را پاسخ می‌گوید که میلیاردها انسان سیر بیداری و ایفای نقش موُثر را تجربه می‌کنند و ملت‌ها قدرت تغییر دارند و دانشگاه‌ها کانون بیداری است و پیشرانی جنبش توده‌ها، ملت‌ها و مقاومت علیه ستم سرمایه جهانی متفرعن و فرعونیت وحشی قدرت ظالم جانی جهانی بر دوش وجدان بیدار جوانان اهل علم همان کشورهاست. پس نامه خطاب به فرعونان نیست. به مردم صاحب وجدان همان کشور آمریکاست و این بختی است که این نامه‌ها در برابر نامه‌های مظلوم مولا علی علیه السلام دارند؛ زیرا او ناگزیر بود به معاویه نامه افشاگر حقش را بنویسد و این ستم تاریخ بود که مخاطب او نه اهل دانش بلکه صاحب قدرت مکار اموی بود، اما دانشجویان آمریکایی که در ظلمات آمریکا بپا خواسته‌اند، شریفند و امید و همراه حق و مقاومت جهانی شده‌اند.

نامه‌ای در برابر ظلم‌کده جهان
نکته دوم آن است که در حقیقت این نامه‌ها پیرو و ادامه‌ روح مقاصد پیامبر خاتم حق را در عصر ما جار می‌زند و نامه بنده‌ای خالص از بندگان رسول خدا، صلوات‌ا... علیه و آله است که خداوند یکتا به لطف، نقش رهبری اسلام محمدی در عصر غیبت را بر دوش ایشان نهاده و ایشان مامور تبلیغ و برافراشتن پرچم توحید و عدل و آزادی تحت رهبری امام عصر ولی‌ا... و بقیه‌ا... اعظم حجت بن الحسن العسکری(عج) پیشاظهور در ظلم‌کده جهان شده‌اند، تا مومنان جهان را در مسیر منویات ظهور رهبری کنند و مستضعفان جهان را راه نشان‌دهند و به خیزش علیه ظلم و جهاد برای عدل و آزادی از شر ستمگران شیطانی فراخوانند. این با ماهیت جهانی اسلام همگن و همسوست. معاندان ممکن است فریاد برآورند مملکتی که هزار فساد در آن است، چگونه می‌تواند هدایتگر دانشجویان غول تمدن مدرن باشد. این استدلال اغواگر بس بلاهت‌آلود است، زیرا فرستنده نامه در راس جریان مقاومت علیه هزار فسادی است که ساختار پیرامونی و تحمیلی همان تمدن نمرودی در ایران و جهان تحت سلطه را پدید آورده و مردم را خواب‌زده و اسیر سحر کرده و جنایات به پا داشته است و انقلابی که یک مرد، مردانه و موسی‌وار و حسینی آن را به پا کرده و یک مرد دیگر سرباز و فرمان‌دار صاحب‌الزمانی آن شده و آن را ادامه می‌دهد؛ درست برای بیداری و مقاومت علیه همین هیولای تمدنی فرعونی و اذناب فاسد داخلی اوست و با یقین ظهور عادل و فرمانده جهانی عدل(عج) مقاومت می‌ورزد.
   
نقش جهانی پیام حق

سومین نکته این نامه‌ها که به‌دنبال نامه رسول‌ا... نقش جهانی پیام حق را منتشر می‌کند، این است که علیه کژفهمی شیطنت‌بار و جهل تحریف هستند و تاکید دارند که دانشجویان آمریکا فریب تحریف‌ها را نخورند، زیرا نه ارتجاع و ظالمی و نه پیامبر جدیدی با داعیه دروغین عصمت ذاتی و وحی پیام‌آورانه به وسیله حضرت جبرئیل نامه‌هایی نگاشته برای فریب و اسارت و ظلم، بلکه بنده متقی خدا تکالیف الهی مقاومت برابر ظلم را در مقام یک پیرو قرآن و شیعه آل‌محمد صلوات‌ا... علیه و آله در مقام ولی فقیه‌ در قدرت بنا به خواست ملت مومن، بابصیرت و باشجاعت و باتدبیر محقق ساخته و به‌درستی و عاقلانه اداره امور را پیش می‌برد و در جهان دعوت به حق می‌کند. پس نه قیاسی در میان است و نه غصب و علم مستقلی در برابر علم رسول‌ا... و قرآن حکیم و عترت دارای عصمت ذاتی و حضرت صاحب‌الزمان (عج)، بلکه کار، عبودیت یک عبد صالح و زنده نگه‌داشتن امر خاندان وحی و انجام تکالیف در محضر خدا و خلیفه‌ا... الاعظم امام زمان (عج) صورت می‌پذیرد.
   
ورق‌خوردن تاریخ به سود عدل جهانی

نکته مهم اشاره به نقشی است که آنان در ورق‌خوردن تاریخ جهانی به سود عدل جهانی ایفا می‌کنند. نامه خطاب به «جوانان عزیز دانشجو در ایالات متحده آمریکا» است تا پیام همدلی و همبستگی را معنا کند و دفاع‌شان را از کودکان و زنان مظلوم غزه تبیین کند و نشان دهد کار سترگ‌شان آن است که جای درستی ایستاده‌اند و بخشی از جبهه مقاومت را تشکیل داده‌اند و در ورق‌خوردن تاریخ جهانی نقش ایفا می‌کنند. این نکته بس مهم است.فاش‌کردن نقش هولناک دولت آمریکا در دفاع آشکار از جنایت صهیونیست‌ها برای دانشجویان آمریکایی کاری است آگاهی‌بخش. آنان درمی‌یابند که جزئی از جبهه بزرگ مقاومت جهانی‌اند که سال‌هاست علیه ظلم‌های حکومت آمریکا مبارزه می‌کند و حکومت‌شان که در راس جنایت جهانی است، کوشیده چهره‌ای دروغین، تحریف‌شده و ترسناک و متحجر از او ارائه دهد. آنان خواهند اندیشید ظلم عظیم حمایت دولت‌شان از جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها چه فجایعی به‌بار آورده و نقش جمهوری اسلامی مظلوم و قدرتمند طی ۴۵ سال مقاومت برابر وحشی‌گری آمریکا چه بوده است. مطلب مهم دنباله نام افشاگری چهره سلطه‌گر آمریکا، یقین تغییر جهان و بیداری جهانی و ورق خوردن تاریخ است. نکته درخشان ارجاع به قرآن و درس‌های آن و توصیه آشنایی با قرآن است و وعده پیروزی الهی جبهه مقاومت بدین‌سان این نامه در ادامه نام‌های قبلی معمار آگاهی و عمل نوی دانشجویان ظلم‌ستیز آمریکا و کل غرب و همه جهان است و ارزش تاریخی فراموش‌نشدنی و مانا و نقش تحول‌انگیز بردگی ایفا خواهد کرد .باید به اذن الهی منتظر تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های غرب و آمریکا بود !
   
بیدار کردن تفکر در جوانان اهل علم 
این نامه‌ها کارها دارد، بیدار کردن تفکر در جوانان اهل علم آمریکا و غرب درباره حقیقت فرعونیت حکومت‌شان امر مهمی است. حکومتی که با چهره ظلمانی و بدخیم طی ۷۰‌سال اخیر نه‌‌فقط با پشتیبانی از اسرائیل بلکه دهها جنایت عظیم بی‌پرده سبب انزجار ملت‌ها شده است. آنان باید آشنا شوند با آنچه از آنان پنهان داشته‌اند، جنایت‌های آمریکا علنی گردد و ذلت ملتی را دریابند که حاکمان منفور با خونریزی و ثروت آلوده به جنایت به بدنامی‌شان کشانده‌اند و با تبلیغ، همه‌چیز را معکوس کرده، یک درصد از قشر سرمایه‌سالاری جهانی با دروغ بر مردم حاکم شده، نام مردم‌شان را به سیاهی آلوده، ستمی طولانی‌مدت بر ایران روا داشته‌اند و جمهوری اسلامی تنها گناهش، مقاومت برابر جنایت و غارت‌شان بوده است.پرده‌برافکنی از دموکراسی لیبرال غرب و شیطان بزرگ، بوسیله نامه‌های خردمندانه و با تقوا و راستگوی رهبر معظم انقلاب اثبات می‌کند که افراد قدرت حاکمه در آمریکا مدام به مردم خود دروغ می‌گویند و با وانمودسازی رسانه‌های منحرف برای حفظ منافع خود، جنایت‌های جهانی مرتکب‌شده ‌و مردم آمریکا را در معرض اتهام همدستی با جنایت علیه ملت‌ها و غارت دارایی آنان و عقب نگه‌داشتن‌شان به‌وسیله دولت آمریکا قرار داده که با ممانعت از رشد و توسعه ملت‌ها امواج توفانی تنفر میلیاردها انسان را به سمت آمریکاییان روانه کرده است. بیان این‌گونه حقایق خطاب به دانشجویان آمریکا سبب ژرف شدن آگاهی و بیداری جوانان و مردمی می‌شود که قلوب‌شان چون دل‌های حاکمان سیاه نشده و هنوز شرافت انسانی در وجودشان باقی است .
   
شناخت از مقاومت جهانی اسلامی
نامه رهبری بسادگی می‌کوشد اول شناخت درستی نسبت به مقاومت جهانی اسلامی علیه ظلم آمریکا بوجود آورد و ثانیا حجاب‌های تاریکی که حکومت و رسانه‌های آمریکا، سخنان مزورانه، دروغ‌های حکام و رهبران سیاسی علیه کشورها و مردم محور مقاومت پدید آورده، پاره کند و نور آگاهی بتاباند. و نشان دهد آنان هم مثل خود دانشجویان در نظام دروغ در معرض تهمت و ترور و بی‌رحمی و سرکوب و قتل بوده‌اند و حقیقت‌شان ایستادگی شرافتمندانه علیه بردگی آمریکایی بوده است. ‌این آگاهی باعث آشنایی و الفت دانشجویان و ایران و محور مقاومت خواهد شد. و خدا آرام‌آرام تصویر سیاهی را که فرعونیان آمریکا و دجال رسانه از جمهوری‌اسلامی ساخته‌اند محو خواهد کرد. چنین آگاهی و همدردی‌ای با فلسطین و غزه و نفی پشتیبانی سیاسی و نظامی و اقتصادی و تسلیحاتی و افشای خشونت و خونریزی طولانی صهیونیست‌‌ها با حمایت آمریکا بی‌گمان در وجدان جوانان آثار فراوان به‌جا خواهد نهاد.رهبر معظم،سرانجام به دانشجویان حقیقتی را باز می‌گوید:«جبهه مقاومت از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سربرآورد و تشکیل دولت جمهوری اسلامی در ایران آن را گسترش و توانایی داد. سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه آنهاست این مقاومت انسانی شجاعانه را تروریسم معرفی کردند. آیا ملتی که در سرزمین متعلق به خود در برابر جنایت‌های اشغالگران صهیونیستی ازخود دفاع می‌کند تروریست است؟» اطمینان‌دادن به دانشجویان درباره تغییر جهان که در راه است و خواندن کلام‌ا...حکیم دو هدایت فکری و راهنمایی پیامبرانه رهبر معظم به جوانان آمریکاست که ان‌شاءا...تاثیر بزرگش رادرمهار جنون قدرت حاکمه وحرکت برای تغییر نظم فرعونی حکومت در آمریکا خواهد نهاد.

نقطه عطفی برای جهان اسلام و فلسطین 
باید گفت این نامه دربردارنده یک نقطه‌عطف است. نفی تبلیغات سنگین علیه جهان اسلام و فلسطین و ایران برای وانموده‌ای شوم البته نیازمند کار فراوان است. اما کاری که دولت‌های لیبرال به سبب افق کوتاه ضدانقلابی خود انجام ندادند رهبر عزیز با این نامه جبران کرده است. نامه روحیه‌ای صادقانه، عاطفی، بی‌شیله‌پیله، تفکربرانگیز، هدایتگر، امیدبخش، مقاوم، سپاسگزارانه و پاسخگو دارد. و برای دانشجویان امکان عمیق‌تر اندیشیدن درباره جهان اسلام، انقلاب اسلامی و مقاومت و فلسطین را فراهم آورده است. ما باید اساتید و دانشجویان ضربه‌دیده و انقلابی را ازدست‌ندهیم. به‌وسیله افراد فرهنگی و دانشگاهی انقلابی‌مان و نه نهادهای حکومتی، با آنان رابطه برقرار کنیم و شبکه‌ای از مقاومت در ارتباط با بیداری به‌وجودآوریم و رابطه مردم آمریکا را با ایران به‌سوی بیان حقیقت و آشنایی با اسلام و نه رفتار فرصت‌طلبانه تعمیق بخشیم.موثر خداست و ما مکلف به تکلیفیم. پس ما نباید پیامد نامه را رها کنیم. پیشرانانه حدس بزنیم حکومت چه آمریکا چه خواهد کرد و آن را خنثی کنیم. هیچ رهبری در دنیا به سبب بردگی، فساد خود، سرسپردگی و همدستی در ظلم نمی‌تواند براساس محور حق با مردم آمریکا و جوانان حق‌طلبش چنین انقلابی و بر مبنای صدق و حق حرف بزند و برابر قدرت فاسد فرعونی بایستد. از این موهبت پیام‌آورانه رهبری ما به سود توحید و اسلام و انقلاب اسلامی و مقاومت علیه ظلم و جنبش فلسطین بهره سنجیده و عقلانی بگیریم.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها