نظرسنجی از مردم تهران درباره 6 برنامه شبکه سراسری رادیو

در «سرزمین من » با «گلبانگ »، «دل انگیزان » بنا به درخواست مسوولان شبکه سراسری ، امور سنجش مرکز تحقیقات ، مطالعات و سنجش برنامه ای
کد خبر: ۱۴۵۸۷
درباره 6برنامه «دل انگیزان »، «گلبانگ »، «سرزمین من »، «مجله اقتصادی »، «لحظه به لحظه » و «چهارسو» از مردم تهران نظرسنجی کرده است . مطالعه پیامگیران صدا که به طور فصلی صورت می گیرد، نشان می دهد که این برنامه ها در میان مخاطبان عام شنونده ای نداشته اند. به منظور دستیابی به نظر مردم درباره 6برنامه ذکر شده که از برنامه های شبکه سراسری رادیو هستند، با 837نفر از افراد 15سال به بالای شهر تهران مصاحبه شد. آنچه در ذیل می آید، خلاصه این پژوهش است ؛ با هم بخوانیم . برنامه گلبانگ : 49درصد شنونده داشته است که 23درصد از آنها شنوندگان همیشگی برنامه بوده اند و 5روز در هفته به آن گوش کرده اند. 91درصد از شنوندگان از برنامه اظهار رضایت کرده اند. مردان بیش از زنان ، گروه سنی 40سال و بالاتر و شنوندگان بی سواد و کم سواد نیز بیشتر از برنامه رضایت داشته اند. سرزمین من : این برنامه زنده صبحگاهی 32درصد شنونده داشته است و هر چه بر سن شنوندگان افزوده شده ، میزان شنونده نیز افزایش یافته است . 24درصد از آنها که 5تا 6روز به برنامه گوش می کنند، شنوندگان همیشگی برنامه اند که با افزایش سن بر این تعداد نیز افزوده می شود. به طور متوسط شنوندگان 3/7روز به برنامه گوش داده اند. قسمتهای تماس تلفنی مردم با برنامه ، گزارش از سطح شهر، گفتگو با مسوولان ، صحبت های گوینده و موسیقی به ترتیب مورد پسند مردم واقع شده اند. مشکلات مردم ، مواد مخدر و مسائل جوانان ، از عمده موضوعهایی بوده است که شنوندگان خواسته اند بیشتر به آنها پرداخته شود. زنان بیش از مردان و گروههای سنی 15تا 24و 40سال و بالاتر، از برنامه بیشتر رضایت داشته اند. برنامه موسیقی سنتی «دل انگیزان »: 29درصد شنونده داشته است . هر چه سن پاسخگویان افزایش یافته ، میزان شنوندگان این برنامه نیز بیشتر شده است . افراد 40سال و بالاتر، بیش از دیگر گروههای سنی شنونده این برنامه بوده اند. 20درصد از شنوندگان جزو شنوندگان همیشگی برنامه اند. هر چه بر سن افراد افزوده شده ، میزان شنوندگان دایمی نیز افزایش یافته است . 89درصد شنوندگان از برنامه رضایت داشته اند. زنان بیش از مردان ، گروه های سنی 15تا 24و 25تا 39سال بیش از گروه سنی 40و شنوندگان با تحصیلات راهنمایی و دبیرستان بیش از دیگر گروه های تحصیلکرده از برنامه راضی بوده اند. برنامه زنده «مجله اقتصادی »: 25درصد شنونده داشته است . تنها 13درصد از شنوندگان برنامه همیشه به آن گوش می دهند. شنوندگان بیسواد و کم سواد بیش از دیگر گروه های تحصیلی و شنوندگان با تحصیلات راهنمایی و دبیرستان کمتر از دیگران ، شنونده دایمی برنامه اند. قسمت های گزارش از سطح شهر و بخش های کارشناسی در درجه اول و اخبار اقتصادی و مسابقه در درجه بعدی مورد علاقه شنوندگان بوده اند. گرانی و مشکلات اقتصادی و همچنین مشکلات جوانان به ترتیب در اولویت موضوعی برنامه قرار دارند. 79درصد از شنوندگان از برنامه اظهار رضایت کرده اند. زنان بیش از مردان ، گروه سنی 40سال و بالاتر و شنوندگان بیسواد و کم سواد بیشتر از برنامه راضی بوده اند. برنامه طنز رادیویی «چهارسو»: 21درصد شنونده داشته است . هر چه سطح تحصیلات شنوندگان رادیو افزایش یافته ، از میزان شنونده این برنامه کاسته شده است . یک سوم از شنوندگان بیشتر هفته ها یا هر هفته شنونده برنامه بوده اند و 67درصد بقیه بندرت و یا بعضی هفته ها به برنامه گوش کرده اند. مردان بیش از زنان ، گروه سنی 15تا 24سال و شنوندگان کم سواد و بی سواد بیش از دیگران شنونده دایمی برنامه بوده اند. مسائل جوانان ، مسائل خانوادگی و مسائل روز بیش از دیگر موضوعات ، مورد توجه بوده است . بیشتر شنوندگان از آن راضی بوده اند. زنان بیش از مردان ، گروه سنی 40سال و بالاتر و شنوندگان با تحصیلات راهنمایی و دبیرستان بیش از دیگران از برنامه رضایت داشته اند. مسابقه «لحظه به لحظه »: 19درصد شنونده داشته است . هر چه تحصیلات شنوندگان رادیو بالاتر رفته ، از میزان شنونده برنامه کاسته شده است . از نظر شنوندگان ساعت 57/18مناسبترین ساعت برای پخش برنامه بوده است . بیشتر شنوندگان از برنامه راضی بوده اند. زنان بیش از مردان ، گروه سنی 40سال و بالاتر و شنوندگان بیسواد و کم سواد بیشتر از برنامه راضی بوده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها