معاون وزیر بهداشت هشدار داد

رابطه بیماری‌های دهان و دندان با سرطان

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چنانچه عفونت‌های دندان و لثه را پیشگیری و درمان نکنیم، بیماری‌هایی مانند قلب و عروق و حتی سرطان‌ها را ایجاد و یا تشدید می‌کند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چنانچه عفونت‌های دندان و لثه را پیشگیری و درمان نکنیم، بیماری‌هایی مانند قلب و عروق و حتی سرطان‌ها را ایجاد و یا تشدید می‌کند.
کد خبر: ۱۴۵۵۷۹۱

‌به گزارش جام جم آنلاین، حسین فرشیدی با اشاره به اینکه پویش ملی سلامت با هدف ارتقای سواد سلامت و فرهنگ سازی در حوزه سلامت دهان و دندان در حال برگزاری است، افزود: در این پویش به دنبال ارتقای سواد سلامت در حوزه سلامت دهان و دندان هستیم.

وی ادامه داد: بیماری‌هایی که در ناحیه دهان و دندان اتفاق می‌افتد زمینه ساز بسیاری از بیماری‌ها خواهد بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: اگر عفونت‌های دندان و لثه را پیشگیری و درمان نکنیم بیماری‌هایی مانند قلب و عروق و حتی سرطان‌ها را ایجاد و یا تشدید می‌کند.

فرشیدی بیان کرد: اگر بتوانیم افراد جامعه را در سنین پایین و حتی قبل از مدرسه با بهداشت دهان و دندان آشنا کنیم، با آموزش‌های بسیار ساده مثل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان می‌توان از پوسیدگی دندان‌ها و بسیاری از بیماری‌های مزمن پیشگیری کرد.

وی هدف از پویش سلامت دهان و دندان را توجه بیشتر جامعه به بهداشت دهان و دندان عنوان و تاکید کرد: مردم می‌توانند با اقدامات بسیار ساده از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کنند.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، اگر پوسیدگی دندان‌ها و عفونت‌های لثه در آحاد جامعه کاهش یابد می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های مهم و مزمن پیشگیری کرد.

فرشیدی عنوان کرد: بنابراین به دنبال این هستیم تا متوسط دندان پوسیده در عموم جامعه کاهش یابد و برای رسیدن به این مهم نیازمند فرهنگ سازی و اقدامات پایه‌ای از سنین پایین هستیم.

‌وی گفت: بر این باوریم که توجه به بهداشت دهان و دندان و آموزش درست مسواک زدن در جامعه کمرنگ‌تر شده است از این حیث با این پویش درصدد هستیم که یکبار دیگر اهمیت این موضوع را یادآوری کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: امروز از آمار بالای پوسیدگی دندان‌ها در جمعیت برخوردار هستیم چرا که تا درد ایجاد نشود به پزشک و دندانپزشکی مراجعه نمی‌کنیم بنابراین باید جامعه را به سمت پیشگیری در حوزه بهداشت دهان و دندان ترغیب کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها