پیام حمایت رییس جمهوری ایران از سوریه تسلیم "بشار اسد" شد

ایرنا: پیام کتبی "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران در محکومیت تجاوز اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی به حریم هوایی سوریه، روز چهارشنبه تسلیم "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه شد.
کد خبر: ۱۴۵۵۷۰

این پیام را "علی اکبر محرابیان" سرپرست وزارت صنایع و معادن ایران در ملاقات با رییس جمهوری سوریه ، تسلیم کرد.
در این پیام، بر تحکیم و تعمیق روابط راهبردی دو کشور و پشتیبانی ایران از سوریه در مقابل فشارها و تهدیدهای دشمنان، همچنین توسعه روابط اقتصادی و همکاریهای صنعتی دو جانبه تاکید شده است.
رییس جمهوری سوریه نیز ضمن تقدیر و تشکر از پیام احمدی نژاد، از ابراز محبت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه، بویژه موضع اتخاذ شده در قبال تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه، سپاسگزاری کرد.
اسد همچنین بر تداوم ایستادگی دو کشور در کنار یکدیگر، در شرایط دشوار و فراروی تهدیدها و فشارهای دشمنان، تاکید ورزید.
وی، حمایت برخی از کشورها از رژیم تجاوزگر صدام در دوران جنگ تحمیلی این رژیم ضد جمهوری اسلامی ایران، و ایستادگی سوریه در کنار ایران در این جنگ را یادآور شد و گفت: "امروز نیز دشمنان راه خطای گذشته را میپیمایند در تجاوز به ایران، در کنار صدام قرار گرفتند و امروز هم در مقابل خواست ملتهای مستقل ایستاده اند".
سرپرست وزارت صنایع و معادن ایران نیز در این دیدار به ارایهی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در هفتمین نشست کمیته مشترک صنعتی پرداخت که در چارچوب اجلاس کمیتهی عالی مشترک دو کشور برگزار شد.
محرابیان همچنین در خصوص پروژههای تولید خودرو سمند ، "سیامکو" ، تولید خودرو پراید، "سی.وی.کو" ، و کارخانه سیمان حماه که در این سفر مورد بازدید قرار گرفت، توضیحاتی داد.
محرابیان، روند پیشرفت کارخانهی سیمان حماه را که با حضور او راه اندازی آزمایشی شد، خوب توصیف، و پیش بینی کرد که این پروژه و نیز طرح "سی.وی.کو" طی یکی، دو ماه آینده با حضور مقامات عالی دو کشور به بهره برداری تجاری برسد.
وی، به توسعه همکارهای دو کشور در زمینههای خودروسازی اعم از خودرو سواری، اتوبوس، کامیون و کامیونت اشاره و اضافه کرد: در نشست هفتمین کمیته صنعتی، با تدوین برنامههای پنج ساله و ساله توسعهی همکاریهای اقتصادی و صنعتی و تاسیس صندوق مشترک مالی با سرمایه اولیهی میلیون دلار برای حمایت از طرحهای مشترک، توافق شد.
رییس جمهوری سوریه نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتهای انجام شده در این دور از نشستهای کمیته صنعتی مشترک، از توافقات حاصل بویژه برنامه های پنج و ساله همکاریهای صنعتی و ایجاد صندوق مشترک مالی حمایت کرد.
اسد اطمینان داد که تمامی تسهیلات لازم برای پیشبرد این طرحها و فراهم کردن زمینههای مساعد برای اجرای آن، ارایه خواهد شد.
هفتمین نشست کمیته صنعتی مشترک ایران و سوریه روز چهارشنبه به ریاست "علی اکبر محرابیان" سرپرست وزارت صنایع کشورمان و "فواد عیسی الجونی" وزیر صنایع سوریه در دمشق برگزار شد.
دو طرف قرار است ، امشب صورتجلسه و تفاهم نامه همکاری امضا کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها