دختران نوجوان قربانی شکارچیان باند فساد

دادرس شعبه چهارم دادگستری لواسان از دستگیری اعضای یک باند که مبادرت به اغفال دختران نوجوان فراری می کردند، خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۴۷۰

سیدرحیم مصطفوی ، دادرس شعبه چهارم دادگستری لواسانات با اشاره به این خبر به «جام جم» گفت: به دنبال تماس مردمی با ماموران انتظامی لواسان مبنی بر رفتارهای مشکوک 2 جوان و یک دختر نوجوان که با یک خودرو در لواسان تردد می کردند، ماموران با عزیمت به محل ، خودرو را متوقف کردند. در تحقیقات مقدماتی مشخص شد، دختر 14 ساله ای که درون خودرو بوده یک سال پیش از منزل متواری و پس از آشنایی با زنی به نام لیدا که از اتباع افغانستان است ، از سوی وی اغفال و از وی سودجویی می شده است.

آغاز تحقیقات

دادرس شعبه چهارم افزود: با تشکیل پرونده ای در این ارتباط، تحقیق از 2 جوانی که قصد انتقال دختر جوان به بیابان های اطراف را داشتند، آغاز شد.
این دو جوان در تحقیقات عنوان کردند، از چندی پیش با زنی به نام لیدا آشنا شده اند و او هر بار که اقدام به اغفال زن و یا دختر فراری می کرد، پس از تماس با آنها، او را در اختیارشان قرار می داده است.
مصطفوی افزود: به دنبال این اظهارات و در تحقیق از دختر 14 ساله ، وی عنوان کرد، یک سال پیش در مسیر مدرسه با جوانی که به من ابراز علاقه می کرد آشنا شدم و او پس از فریب من به بهانه ازدواج ، مرا مورد تعرض قرار داد و چون روی بازگشت به خانه را نداشتم ، فرار کردم ، در این مدت از سوی لیدا مورد سوء استفاده قرار می گرفتم تا محلی برای زندگی داشته باشم.

دستور دستگیری

دادرس شعبه چهارم افزود: به دنبال این اظهارات دستور دستگیری لیدا صادر و ماموران با تحت کنترل قرار دادن وی ، او را همراه 3 نفر دیگر دستگیر کردند. در بازرسی از محل سکونت متهم ، تعدادی شماره تلفن به دست آمد که با بررسی آنها معلوم شد شماره های تلفن متعلق به زنان و دخترانی است که از اعضای باند فساد هستند.
قاضی مصطفوی تصریح کرد: با تحقیق از لیدا (سرکرده باند) وی اعتراف کرد، از آنجا که منطقه لواسان یک منطقه عبوری و تفریحی است ، اعضای باند پس از پرسه زدن در بوستان ها و نقاط مختلف شهر با شناسایی دختران نوجوانی که از خانه فرار کرده بودند، آنها را فریب می دادند و به محلهایی که در اختیار داشتند منتقل و سپس از آنها سودجویی می کردند.

هشدار

دادرس دادگستری لواسان با هشدار به خانواده ها از آنها خواست ، مراقب فرزندان خود بوده و شرایطی را در زندگی ایجاد کنند تا در قالب دوستی میان والدین و فرزندان ، آموزش های لازم درخصوص دوستی های خیابانی به آنها داده شود. زیرا در این پرونده دختر 14 ساله ای که در سن نوجوانی قرار داشته تنها به صرف وعده های فریبنده یک جوان عفت و پاکدامنی خود را از دست داده و از ترس والدین از چاله به چاه افتاده است و در این یک سال به دفعات در میان افراد هوسران به اصطلاح دست به دست شده است.
مصطفوی تاکید کرد: رفاقت ، دوستی ، صحبت و دوری جستن از مشاجراتی که هیچ مشکلی را در میان خانواده ها حل نمی کند، حداقل زمینه های رسیدن به راه حل منطقی را فراهم خواهد کرد. وی افزود: پرونده اعضای این باند به دادسرای ارشاد تهران ارسال شده است تا در این خصوص تحقیقات لازم انجام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها